Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@14:19:46 GMT

لوله کاروگیت چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۳۱۳۷

به گزارش ایلنا، لوله کاروگیت، لوله هایی هستند که ساختار آن ها با سایر لوله های پلیمری، کمی متفاوت است. دیواره خارجی این لوله ها به شکل حلقوی ساخته شده است تا بتواند در برابر فشارهای ناشی از محیط، مقاومت خود را حفظ کند

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت، نوعی لوله پلی اتیلن دوجداره است که از سوی مهندسان مورد استقبال زیادی واقع شده به طوری که استفاده از آن ها در سیستم های لوله کشی، هر روز بیش از پیش در حال گسترش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لوله های پلاستیکی درشرایط سخت و دشوار عملیاتی پایپینگ، خواص خود را حفظ می کنند. انواع لوله های کاروگیت در ابعاد و اندازه های مختلف برای کاربرد در شبکه های لوله کشی انتقال آب و فاضلاب، به ویژه روش های دفع ثقلی، کاربرد دارند.

عوامل متعددی وجود دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم، قیمت لوله کاروگیت را تحت تأثیرخود قرار می دهند؛ قیمت جهانی مواد اولیه پلی اتیلن، قطر و وزن لوله، طول شاخه لوله ها و همچنین نوسانات قیمت مواد نفتی می توانند قیمت این لوله های دوجداره را تحت تأثیر قرار دهند.

آشنایی با ساختار و نحوه تولید لوله کاروگیت

لوله کاروگیت، لوله هایی هستند که ساختار آن ها با سایر لوله های پلیمری، کمی متفاوت است. دیواره خارجی این لوله ها به شکل حلقوی ساخته شده است تا بتواند در برابر فشارهای ناشی از محیط، مقاومت خود را حفظ کند؛ دیواره داخلی این لوله ها معمولاً صاف و یکنواخت هستند؛ این عامل باعث کاهش اصطکاک میان سیال درون لوله و دیواره می شود و امکان رسوب گیری درون لوله عملاً غیرممکن می باشد.

تولید لوله های پلی اتیلن در کارخانه به روش اکستروژن انجام می شود. تمام استانداردهای صنعت از اولین مراحل تولید لوله تا مراحل انبار و ذخیره آنها به طور کامل در کارخانه رعایت می شوند. اکستروژن به فرآیند گفته می شود که مواد اولیه پلی اتیلن (معمولاً گرانول های شفاف پلی اتیلن با گرید PE80) وارد یک محفظه اکسترودر شده و در اثر حرارت زیاد، ذوب می شوند؛ اگر شرایط دمایی در این مرحله در مقادیر متفاوت تنظیم شود، محصولات مختلفی از لوله های دوجداره تولید می شوند که هر یک قابلیت های مخصوص به خود را دارند.

در مرحله بعد، پلی اتیلن مذاب از درون قالب های مخصوص عبور می کند و به شکل لوله در می آید؛ برای اینکه دیواره خارجی لوله کاروگیت به شکل آجدار یا حلقه حلقه شکل گیرد، این مرحله باید تحت شرایط خلاً و قالب های دوار مخصوص انجام شود. پیوسته بودن قالب گیری و تنظیم بودن دما در این مرحله، اهمیت بسیار زیادی دارد.

هنگامی که قالب گیری به اتمام رسید، لوله های داغ از درون محفظه خارجی می شوند؛ در انتهای این خط، نازل های آب قرار دارند و وظیفه آن ها خنک کردن لوله های خروجی از خط تولید است. در نهایت، نمونه هایی از لوله های پلی اتیلن کاروگیت به آزمایشگاه کنترل کیفیت فرستاده می شوند تا آزمون های مربوطه بر روی آن ها اجرا شود.

لوله کاروگیت، قوی و انعطاف پذیر

لوله های کاروگیت که در بازار برای مصارف مختلف به کار می روند، ویژگی های منحصر به فردی دارند که موجب تمایز آن ها از لوله های قدیمی تر شده است. این لوله ها در برابر شرایط محیط ناشی از تغییرات فشار، دما، شیب زمین، انحراف لوله، قوس، ضربه، خمیدگی، سایش، خوردگی شیمیایی، رسوب گرفتگی و اثرات اسیدها و گازهای خورنده بسیار مقاوم هستند.

به واسطه تمام ویژگی های فوق، از این لوله ها در ابعاد مختلف در شبکه های لوله کشی فاضلاب و زهکشی کشاورزی استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی ها لوله پلی اتیلن دوجداره، انعطاف پذیر بودن آن ها است؛ این لوله ها کاربردهای متنوعی دارند و هم در مسیرهای مستقیم و هم در مسیرهای ناهموار و شیب دار، به صورت سطحی و دفنی قابل نصب می باشند.

دوام و طول عمر بالا، مهم ترین مزیت لوله کاروگیت در خطوط لوله کشی

با اطمینان به شما می گوییم، لوله های کاروگیت در خطوط انتقال آب و فاضلاب و سیستم های زهکشی می توانند تا حدود 100 سال عمر کنند. همان طور که در قسمت قبلی نیز ذکر شد، این لوله ها در هر شرایطی می توانند خواص و ویژگی های خود را حفظ کنند. تولید این محصولات، نتایج سال ها تحقیق و بررسی بر روی پلی اتیلن بوده است، در نتیجه این لوله ها مورد تأیید بسیاری از سازمان های استاندارد قرار دارند.

اجرای مقرون به صرفه لوله کشی با لوله کاروگیت

صرفه جویی در هزینه های نصب و راه اندازی خطوط لوله کشی شهری و روستایی و سرعت در نصب و حمل و نقل، یکی از مهم ترین ویژگی های این لوله های دوجداره است. لوله کاروگیت وزن سبک دارند و به همین دلیل انتقال آن ها به محل نصب به راحتی صورت می گیرد. دیواره این لوله ها هرگز زنگ نمی زند و دچار پوسیدگی و خوردگی نخواهد شد به همین دلیل، آن ها می توانند تا مدت های طولانی در خط لوله باقی بمانند و نیازی به تعمیرات یا تعویض نداشته باشند. شرکت کاروگیت پایپبا تکیه بر سال ها تجربه و تخصص، انواع لوله کاروگیت فاضلابی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا برای مشتریان فراهم نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش و خرید این تجهیزات می توانید با این شرکت تماس حاصل کنید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندارد حمل و نقل زمین کشاورزی کنترل کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۱۴ اردیبهشت برابر ۳ می را ورق می‌زنیم.

***

استر بویز ون دیمان

۳ می ۱۹۳۷ میلادی برابر با ۱۴ اردیبهشت ۱۳۱۶ خورشیدی، باستان‌شناس آمریکایی که با بورسیه تحصیلی در رم تحصیل می‌کرد، تصمیم گرفت که به‌طور تخصصی روی باستان‌شناسی رم باستان کار کند. او در سال ۱۹۰۷، هنگام شرکت در یک سخنرانی در محل خانه وستال‌ها (محوطه باستانی ۶ کاهن زن رم باستان)، متوجه شد آجرهایی که دریچه‌ای را مسدود می‌کنند، با آجرهای موجود در خود سازه متفاوت است و او حدس زد که این تفاوت‌ها در مصالح ساختمانی ممکن است اطلاعات زیادی را برای قدمت‌نگاری بناهای تاریخی رمی فراهم کند. به‌این‌ترتیب ۳۰ سال زندگی او در رم آغاز و به اولین زنی تبدیل شد که در باستان‌شناسی میدانی رم باستان متخصص بود. ون دیمان معیارهای ماندگاری را برای قدمت بناهای باستانی ایجاد کرد که مطالعه جدی معماری رمی را پیش برد. با تکنیکی که او توسعه داد امکان تعیین قدمت سازه‌های رمی میسر شد.

آنری پیتو

۳ می ۱۶۹۵ میلادی برابر با ۱۴ اردیبهشت ۱۰۷۴ خورشیدی، آنری پیتو، مهندس هیدرولیک فرانسوی و مخترع لوله پیتو به‌دنیا آمد. لوله پیتو از لوله یا مجرای عبور مایعات تشکیل شده که درست در مسیر حرکت سیال قرار می‌گیرد. به‌محض‌اینکه این مجرا پر شود، می‌توان فشار را اندازه‌گیری کرد. ازآنجاکه مسیر خروجی برای مایع وجود ندارد، سیال از حرکت باز می‌ایستد. این فشار، فشار ایستایی سیال است که به آن فشار کل یا فشار پیتو هم می‌گویند. در لوله پیتو، ارتفاع ستون سیال متناسب با مجذور سرعت جریان در عمق ورود آب به لوله است. پیتو در سال ۱۷۳۲ وقتی مشغول اندازه‌گیری جریان رود سن بود، این رابطه را کشف کرد. پیتو در سال ۱۷۲۴ به عضویت فرهنگستان علوم فرانسه درآمد و در سال ۱۷۴۰ عضو انجمن سلطنتی شد.

والی شیرا

۳ می ۲۰۰۷ میلادی برابر با ۱۴ اردیبهشت۱۳۸۶ خورشیدی، والتر ماری (والی) شیرا جونیور، فضانورد و خلبان آمریکایی درگذشت. شیرا تنها فضانوردی بود که در چهار ماموریت فضاپیماهای مرکوری، جمینای و آپولو پرواز کرد. او در رشته مهندسی هوانوردی تحصیل کرد، سپس به نیروی دریایی ایالات متحده پیوست و خلبان نیروی دریایی شد. ۹ آوریل ۱۹۵۹ به‌عنوان خلبان آزمایشی به یکی از هفت مردی تبدیل شد که ناسا به‌عنوان فضانوردان اصلی برنامه مرکوری برای ماموریت‌های یک نفره انتخاب کرد پس از اولین پرواز فضایی ایالات متحده در مدار زمین توسط جان گلن، نوبت شیرا رسید تا کپسول سیگما ۷ را در پنجمین ماموریت سرنشین‌دار ایالات متحده، هدایت کند و در مدت کمی بیش از ۹ ساعت، ۶ بار زمین را دور بزند. او بار دیگر در ۱۵ دسامبر ۱۹۶۵ به‌عنوان خلبان فرماندهی در جمینای۶ به فضا رفت و طی این ماموریت با فضاپیمای جمینای ۷ ملاقات فضایی انجام داد. شیرا در ۱۱ اکتبر ۱۹۶۸ به‌عنوان فرمانده آپولو ۷ برای انجام ماموریتی ۱۱ روزه به فضا رفت.

ویتو ولتِّرا

۳ می ۱۸۶۰ میلادی برابر با ۱۴ اردیبهشت ۱۲۳۹ خورشیدی، ویتو ولتِّرا، ریاضی‌دان ایتالیایی که کمک‌های مهمی به حساب دیفرانسیل و انتگرال، و نظریه‌های ریاضی در نجوم، کشش و بیومتریک کرد به‌دنیا آمد. استعداد ریاضی او زمانی که نوجوان بود ظاهر شد. سال ۱۹۰۵، او شروع به توسعه نظریه نابجایی در بلورها کرد که  به درک بهتر رفتار مواد انعطاف‌پذیر منجر شد. طی جنگ جهانی اول، او دفتر اختراعات جنگ ایتالیا را تأسیس کرد و سلاح‌هایی را برای استفاده در کشتی‌های هوایی (نوعی هواگرد موتوردار) طراحی کرد و در این هواگردها به‌جای استفاده از هیدروژن قابل‌اشتعال استفاده از گاز هلیوم را پیشنهاد کرد. ولتِّرا را برای دستاوردهایش در نظریه تابع و معادلات دیفرانسیل می‌شناسند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • ۱۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند