Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، حامد مظاهریان درباره بازار مسکن اظهار داشت: افزایش و یا کاهش قیمت دلار دلیل مناسبی برای اینکه به مردم بگویم مسکن خریداری کنند یا نکنند نیست.

وی با اشاره به اینکه بازار مسکن متاثر از اقتصاد کلان است افزود:‌ بخش مسکن از قوانین اصلی اقتصاد تبعیت می کند و متکی به قدرت خانوار است؛ بنابراین به دلیل بالا بودن قیمت مسکن کمتر مورد معامله قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهریان اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ اتفاق متفاوت رخ داده است اول اینکه تعداد معاملات ۱۰ درصد کاهش داشته اما در مقابل تعداد پروانه های ساختمانی ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: بازارمسکن در وضعیت عدم قطعیت است تا زمانی که بازارهای موازی مانند دلار و سکه به ثبات نرسند تغییر سرمایه گذاری بین این بازارها صورت می گیرد.

مظاهریان افزود: نرخ سود بانکی هم تاثیرگذار است و باید منتظر بود سیستم های بانکی چه تصمیمی می گیرند.

وی تصریح کرد: بازار مسکن ۲ گونه تقاضا دارد متقاضیان واقعی و سفته بازان؛ به نظر می رسد در شرایط فعلی بازار برای سفته بازان سودی ندارد چراکه در حال حاضر تقاضای سفته بازی به شدت کاهش پیدا کرده است.

معاون مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: شاخص ها نشان می دهد سفته بازان از بازار مسکن خارج می شوند و شرایط بازار مسکن به تدریج به شرایط ۵ سال گذشته که بازار مصرفی بود، برمی گردد.

وی افزود: البته برای افرادی که قصد خرید یا تعویض خانه دارند زمان مناسبی است و با رعایت اینکه زمان خرید و فروش نزدیک به هم باشد متضرر نمی شوند.

مظاهریان بیان کرد: در حال حاضر کسی که اجاره نشین است می تواند در مقطع یک ماه شروع به خرید آن کنند.

وی با اشاره به اینکه حداکثر افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته ۷۰ درصد بود افزود: به اندازه کافی خانه های خالی وجود دارد و سیاست های دولت برای اخذ پروانه تقاضا باعث افزایش بیش از ۲۳ درصدی شده است.

مظاهریان ادامه داد: تقاضا برای پروانه های ساختمانی، تضمین می دهد که خانه به اندازه کافی وجود دارد.

معاون مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: در بازار مسکن دستمزد و قیمت نهاده ها افزایش پیدا کرده است، به دلیل عمق و حجم بزرگ، بازار تکانه های خود را دارد و اگر تحولات عجیب و غریب دیگری در زمینه اقتصادی صورت نگیرد این بازار شیب ملایمی خواهد داشت.

کد خبر 4428847

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن اربعین ۹۷ بانک مرکزی ایران قیمت نفت تولید نفت صادرات نفت تحریم اقتصادی ایران گمرک ایران بازار ارز دلار بورس بازار سهام ایالات متحده آمریکا قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو