Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@05:53:49 GMT

کهکشانی بدون ماده تاریک، کشف جدید ستاره‌شناسان +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۳۳۱۳

کهکشانی بدون ماده تاریک، کشف جدید ستاره‌شناسان +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماده تاریک (Dark Matter)، نوعی از ماده است که فرضیه وجود آن در اخترشناسی و کیهان‌شناسی ارائه شده‌است تا پدیده‌هایی را توضیح دهد که به نظر می‌رسد ناشی از وجود میزان خاصی از جرم باشند که از جرم موجود مشاهده‌شده در جهان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده تاریک به‌طور مستقیم با استفاده از تلسکوپ قابل مشاهده نیست . به بیان دیگر مادهٔ تاریک به سادگی ماده‌ای است که واکنشی نسبت به نور نشان نمی‌دهد. در عوض، وجود و ویژگی‌های ماده تاریک را می‌توان به‌طور غیرمستقیم و از طریق تأثیرات گرانشی‌اش بر روی ماده مرئی، تابش و ساختار بزرگ مقیاس جهان نتیجه گرفت.

دانشمندان به تازگی یک کهکشان بسیار عجیب کشف کرده اند. عجیب بودن این کهکشان به این دلیل است که هیچ ماده تاریکی ندارد. چندین تئوری مختلف درباره جهان هستی وجود دارند که معتقند مواد اسرار آمیز و نامرئی در واقع برای تشکیل همه کهکشان‌ها بسیار مهم هستند. اما این نظریه ها در کهکشان تازه کشف شده NGC 1052-DF2 کاربردی ندارند. دانشمندان هر چه به دنبال ماده تاریک در این کهکشان می‌گردند چیزی یافت نمی‌کنند.

ماده تاریک یک جرم نامرئی به کهکشان اضافه می‌کند. ماده تاریک توسط اثرات گرانشی آن بر روی ستاره ها اندازه گیری می‌شود. اما ستاره‌های کهکشان NGC 1052-DF بدون تاثیر از این ماده به نظر می‌رسند. ستاره‌ها همه اجرام قابل اندازه گیری در کهکشان هستند. در این سیاره جایی برای ماده تاریک وجود ندارد. این قضیه وجود ماده تاریک را اثبات می‌کند اما می‌تواند نظریه‌هایی که در باب نحوه تشکیل شدن کهکشان‌ها وجود دارند را به چالش بکشد. فیزیک نجومی ( استروفیزیکس ) مقوله پیچیده ای است.

در ادامه فیلمی از این کهکشان عجیب مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر

انتهای پیام/

ماده تاریک در این کهکشان وجود ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی نجوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت مرغ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ، امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل ران مرغ، مرغ زنده، مرغ بدون استخوان، فیله مرغ، پا مرغ، مرغ کشتار روز، ران مرغ با پوست و مرغ سبز اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت مرغ سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اینتر کهکشانی؛ ستاره ای جدید در آسمان / فیلم
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • جوكوويچ بهترین ورزشکار جهان شد
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • این سریال‌های کره‌ای مثل تراپی هستند
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • انفجار و آتش‌بازی در کهکشان همسایه
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم
  • قیمت گوشت مرغ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف عجیب دانشمندان درباره انرژی تاریک