Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر تالیا خابرییوا، رئیس موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه در محل مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم حضور یافت و با رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تقدیر از حضور رئیس موسسه قانونگذاری وحقوق تطبیقی روسیه در این مرکز گفت: تعامل و همکاری دوجانبه میان دو مرکز و استفاده از ظرفیت حقوقدانان دو کشور می‌تواند تأثیرات کلان و گسترده‌ای برجای گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله احمد مبلغی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف تفکرات افراط گرا، نگاه و تعامل خوبی با دانش حقوق وتخصص‌های حقوقی دارد و می‌کوشد تا از زاویه حقوق به فقه بنگرد و از خاستگاه فقه به سمت حقوق بیاید و این تجربه بسیار خوبی را در ایجاد تعامل بین فقه و حقوق پدید می‌آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به تعامل و ارتباط بسیار خوب مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با نسل زیادی از حقوقدانان فقه آشنا، این مرکز می‌تواند با مشارکت موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه، همگرایی خوبی برای تولید مفاهیم حقوقی در حوزه‌های مشترک داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به زمینه‌های تفاهم‌نامه و همکاری دوجانبه میان دو مرکز ادامه داد: دو مرکز می‌توانند در زمینه شناخت متقابل ظرفیت‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی و روسیه، برگزاری نشست‌های علمی - حقوقی، حضور در کنفرانس‌های یکدیگر، انتشار مقالات در نشریات یکدیگر، انجام مشورت‌های حقوقی و... همکاری مشترک علمی داشته باشند.

وی گفت: موضوعاتی همچون: حقوق معطوف به اینترنت، حقوق اساسی، حقوق بشر، مفاهیم حقوقی پایه در قبال تروریسم، حقوق اقوام، مفاهیم حقوقی ناظر به یکپارچگی کشورها و مباحثی از این دست می‌تواند مبنای همفکری و همکاری علمی میان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه باشد.

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: بحث حقوق اقوام و چگونگی مواجهه با آن‌ها در فضای اجتماعی و حقوقی با حفط یکپارچگی کشورها از دیگر مباحثی است که می‌تواند ایران و روسیه را در مواضع به هم نزدیک کند و بر فضای حقوقی جهان تأثیر بگذارند.

فهم اسلامی از حقوق را در مرکز تحقیقات اسلامی پیدا کردیم

دکتر تالیا خابرییوا رئیس موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه نیز در این نشست مشترک، خاطرنشان کرد: ما با محوریت حقوق و نظارت حقوقی و استفاده از ظرفیت اندیشمندان حقوقی، تکنولوژی و دنیای دیجیتال و. آماده همکاری با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس هستیم.

وی اظهار داشت: در موسسه قانونگذاری روسیه نمایندگان بین المللی و متخصصان زیادی فعالیت دارند و امروز برای ما جالب است که فهم اسلامی از حقوق را در مرکز تحقیقات اسلامی پیدا کردیم.

رئیس موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه از آیت الله مبلغی برای شرکت در کنفرانس بین المللی تبادل ایده‌های حقوقی در کشور روسیه دعوت کرد و ابراز امیدواری کرد که دو مرکز بتوانند همکاری مشترک خوبی در مباحث علمی و حقوقی داشته باشند.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه در این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری حقوقی و علمی امضاء کردند.

کد خبر 4428883

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد مبلغی روسیه قم مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اربعین ۹۷ خبرگزاری مهر کرمانشاه اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد شیراز یاسوج شهرکرد خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رساله دکتری مهشید طالبی صومعه‌سرایی عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی این واحد با عنوان بررسی جامعه‌شناختی ۵۰ سال حکمرانی آب در ایران و تأثیرات اجتماعی و سیاسی آن بر جامعه، با تمرکز بر طرح انتقال بین حوضه‌ای آب از سرشاخه کارون به فلات مرکز، حائز رتبه برتر در نخستین جایزه ملی قانون شد.

نخستین جایزه ملی قانون با هدف توجه و تقویت شأن قانون‌گذاری مجلس همراه با مشارکت فراگیر دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، موسسات علمی، پژوهشی و پژوهشگران، پژوهشگاه قوه قضاییه، پژوهشکده شورای نگهبان و کانون وکلای دادگستری، در ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ با حضور محمدباقر قالیباف در تالار مدرس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

براساس این گزارش، مهشید طالبی صومعه‌سرایی در این رویداد «نشان ملی قانون» را از قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دریافت کرد. همچنین این رساله پیش از این نیز حائز رتبه دوم بخش بزرگسال جشنواره بین‌المللی فارابی شده و کتاب تالیفی از آن نیز به عنوان کتاب برتر در هفتمین جشنواره مهندسی و مدیریت آب ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است؛ در نخستین دوره آئین جایزه ملی قانون، بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر در سه بخش پژوهش، آموزش و نظارت از سوی مجلس شورای اسلامی دریافت شد. پس از دریافت آثار، داوری تخصصی از سوی استادان شاخص و صاحب‌نظر در ۳ محور تخصصی شامل محور حکمرانی، سیاسی و حقوقی، محور زیربنایی، امور تولیدی و اقتصادی و محور اجتماعی، فرهنگی و مدیریت در چهار قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و گزارش، صورت پذیرفت. همچنین در چهار محور اجرایی و حاکمیتی شامل تصویب، اجرا، نظارت و تبعیت از قانون، در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم