Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف آمریکایی با استفاده از بمب های حاوی فسفر سفید به «هاجین» دیرالزور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتنیک»، گزارش ها حاکی از حملات ائتلاف آمریکایی به دیر الزور سوریه با استفاده از بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید است. این اولین بار نیست که ائتلاف آمریکایی متهم به استفاده از مهمات ممنوعه در هفته های اخیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماه گذشته، ارتش روسیه در گزارشی اعلام کرد که حملات ائتلاف آمریکایی با استفاده از فسفر سفید منجر به تلافت گسترده شهروندی در دیرالزور شده است.

 

حملات امروز (شنبه 19 مهر) در مناطق مختلف شهر «هاجین» در استان دیرالزور انجام شده است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که ظاهرا این حملات به بهانه مقابله با گروه های تروریستی داعش انجام شده است.

 

هنوز اطلاعاتی از تلافات احتمالی شهروندان در هاجین ارائه نشده است. در هفته جاری دیده بان حقوق بشر سازمان ملل نسبت به امنیت حدود 10 هزار شهروند که در هاجین گرفتار شده اند، ابراز نگرانی کرد. حمله امروز اولین موقعیت استفاده ائتلاف آمریکایی از فسفر سفید در سوریه نیست.

 

ماه گذشته، ائتلاف آمریکایی استفاده از فسفر را  پس از انتشار گزارش مرکز مصالحه روسیه در این زمینه منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که جنگنده های F-15 آمریکا در روز هشتم سپتامبر از بمب های حاوی فسفر سفید در حملات خود استفاده کرده اند.

 

دمشق تاکنون بارها ائتلاف آمریکایی را متهم به استفاده از فسفر سفید در حملات خود کرده است که منجر به مرگ بسیاری از شهروندان از جمله کودکان در سال گذشته میلادی شد.

 

بر اساس کنوانسیون ژنو،استفاده از فسفر سفید در حمله به مناطقی که شهروندان در آن زندگی می کنند، ممنوع است./

 

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت ارزانی کانون های مساجد بیرجند نماز جمعه ایلام ائتلاف آمریکایی فسفر سفید سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی

بازدید 10 روسیه حملات سنگینی بر روی خطوط پشتیبانی اوکراین از مرز لهستان انجام داده است. حالا نیروی هوایی روسیه یک ویدیوی متفاوت از مراحل تسلیح و بمباران با جنگنده سوخو 34 منتشر کرده است. در این ویدیو که از چندین زاویه گرفته شده، بمب‌های نیم تنی FAB-500 که با کیت‌های هدایت دقیق تجهیز شده‌اند و با بالک‌هایی به سمت هدف پرتاب می‌شوند، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. تصاویر این عملیات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد