Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@05:32:37 GMT

پیاده‌روی اربعین، نماد اتحاد ملی و اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۳۶۹۲

پیاده‌روی اربعین، نماد اتحاد ملی و اسلامی است

حجت‌الاسلام مهدی گرجی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم، سرنوشت ساز و تاریخی در مکتب اسلام و به خصوص مکتب تشیع، اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است که درگستره زمان با استقبال شیعیان و علاقمندان به اهل بیت تبدیل به یک حرکت فوق العاده مهم و یک مانور بزرگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از آنجایی که اهل بیت زیارت اربعین را از علامات مومنان و شیعیان شمرده‌اند، حضور مردم در اربعین حسینی و فراوانی جمعیت آنها پیامی را به دشمنان و همچنین به دوستان دارد. این اجتماع مردمی به دشمنان نشان می‌دهد، ملت‌های اسلامی در موضوع آرمان‌های خود با کسی تعارف نداشته و درمیدان برای دفاع از آرمان‌های خود حاضر هستند، پیام این اجتماع مردمی به دوستان نیز این است که هر حرکتی با اتحاد، محبت، یک دلی، ایثار و گذشت صورت بگیرد می‌تواند در رشد و تعالی جامعه اسلامی موثر باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان ضرورت حفظ روحیه خودجوش مردمی در پیاده روی اربعین افزود: اینکه مسُولین همراه با مردم پای کار اربعین به حرکت درآمده‌اند بسیار خوب است و باید مراقبت‌های امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دقیقا رعایت شود.
گرجی ادامه داد: مردم باید با فلسفه زیارت و قضیه‌ پیاده‌روی اربعین در تاریخ آشنا شده، متوجه ثمرات این مانور عظیم اسلامی باشند و همچنین با محبت و یک دلی با ملت عراق، انشاءلله به سمت آرمان‌های خود حرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های دولتی از طرف رهبر معظم انقلاب موظف شده‌اند تسهیلات لازم را برای سفرعاشقان اربعین فراهم کنند، منتهی اگر ما بخواهیم این تدبیر به بهترین شکل صورت بگیرد، باید مواظب باشیم حضور ما در عراق و تاسیس موکب‌ها، لطمه‌ای به زیبایی کار شیعیان عراق که سال‌هاست این حرکت بزرگ را انجام می‌دهند نزند و کارها خیلی سالم، خاضعانه و باتوجه به ارزش‌های حسینی و به دور از رقابت، تظاهر و یا تفاخر صورت گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است

محمد رادمهر فرماندار ویژه شهرستان میناب در حاشیه برگزاری آئین روز شوراها در بخش سندرک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم جمهوری اسلامی ایران، شوراها هستند، شوراهایی که قانون اساسی برای تمام سطوح آن را دیده است.

وی افزود: کشور در سطح کلان دارای شوراهای عالی بسیاری است تا تصمیمات مهم ملی از حوزه امنیتی گرفته تا مباحث مرتبط با حوزه تقنین بر اساس خرد جمعی گرفته شود.

معاون استاندار هرمزگان و سرپرست فرمانداری ویژه میناب، عنوان‌کرد: مجالس کشور، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شوراهای استان‌ها، شوراهای شهری و روستایی و حتی هیأت دولت و کارگروه‌های تخصصی استانی بر اساس شورا بودن و خرد جمعی اداره می‌شوند و این از افتخار نظام اسلامی است.

رادمهر تأکید کرد: هنر انقلاب اسلامی این است که در تمام سطوح اعم از شهرها، بخش‌ها و روستاها کار را به دست خود مردم سپرده است و مردم با انتخاب نماینده اراده خود را بر امور حاکم می‌کنند.

وی افزود: در نظام اسلامی گره‌گشایی از کار مردم در اولویت کار مدیران قرار دارد و شوراها و منصوبین شوراها از آن جایی که به نمایندگی از مردم در مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قرار گرفته‌اند باید اهتمام و مواظبت بیشتری در انجام وظایف محموله داشته باشند و کارها را به احسن وجه پیگیری کنند.

فرماندار ویژه میناب عنوان‌کرد: شوراها حلقه وصل مردم با ارکان حاکمیت هستند و پیوند حاکمیت با مردم را تکامل بخشیده و قوی‌تر می‌شوند؛ انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی مردمی با این ساختار مردم را در تصمیم‌گیری‌ها صاحب نظر قرار داد چرا که برای جامعه پر تراکمی مانند ایران امکان نظر خواهی از تک تک مردم وجود ندارد و مردم بایستی از این طریق اراده خود را به نمایش بگذارند.

رادمهر در پایان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم از بدو آغاز به کار افزایش نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها را در اولویت کار خود قرار داده است و سعی کرده حلقه‌های وصل با مردم را تقویت کند، امر مقام معظم در نامگذاری سال و تأکید بر روی مسئله مردمی‌سازی ضمن اینکه تائیدی بر مشی دولت بود تلاش در حوزه مردمی‌سازی را جدی‌تر کرده است.

وی تاکیدکرد: در مجموعه اداری شهرستان میناب، از همه شوراها حمایت خواهیم کرد تا بتوانند مردمی‌سازی را بیش از پیش دنبال کنند از این رو افزایش مشارکت مردم در ابعاد و ساختارهای مختلف جامعه اولویت کارمان در تعامل با شوراها قرار گرفته است تا نشاط در روستاها و شهرهای شهرستان میناب افزایش یابد.

کد خبر 6088919

دیگر خبرها

  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • برگزاری پیاده روی مردمی همزمان با هفته سلامت در روستای برقبان
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود