Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس بخش ریه مرکز طبی کودکان گفت: هزینه داروی بیماران CF (شایعترین بیماری ارثی است که ترشحات غلیظ و چسبناک در ریه بوجود می آید) ماهانه 4.5 میلیون تومان است؛ این میزان هزینه مربوط به قبل از گران شدن نرخ ارز بود و با افزایش نرخ ارز این هزینه ها افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد رضا مدرسی روز شنبه در نشست خبری افزود: 95 درصد بیماران مبتلا به بیماری CF در ایران زیر 18 سال هستند؛ طول عمر این بیماران در ایران هشت تا 10 سال است و در آمریکا مبتلایان این بیماری تا 43 سالگی عمر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده، شیوع این بیماری در ایران نگران کننده است؛ CF بیماریی است که درون ریه را تخریب می کند و علایم ظاهری ندارد. درمان کودکان مبتلا به این بیماری آزاردهنده است و داروهای موردنظر برای آنان در سیستم دارویی کشور در نظر گرفته نشده است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: هر هفته 50 تا 60 کودک مبتلا به این بیماری به مرکز طبی کودکان مراجعه می کنند و هر هفته نیز چهار بیمار به مجموع آنها اضافه می شود.
به گفته مدرسی، به زودی درمانگاه مخصوص بیماران CF در مرکز طبی کودکان راه اندازی می شود تا خدمات بهتر و بیشتر به آنها داده شود.
وی تاکید کرد: لازم است بیماری CF جزو بیماری های خاص قرار گیرد زیرا مبتلایان به این بیماری نیاز به حمایت و مراقبت ویژه دارند.

* بیماری های متابولیک ارثی روبه افزایش است
محمد ربانی فوق تخصص غدد کودکان نیز در این نشست گفت: بیماری های متابولیک ارثی و ژنتیکی در کشور رو به افزایش است. این بیماران باید با شیرخشک های مخصوص درمان شوند، هزینه درمان آنها بسیار زیاد و درمانشان پیچیده و سخت است.
وی اظهار داشت: از 12 تخت بیمارستانی در مرکز طبی کودکان، 10 تخت برای کودکان مبتلا به بیماری های متابولیکی اشغال شده و هزینه نگهداری آنها نیز زیاد است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هزینه ارائه خدمات و دارو برای درمان بیماری هایی مانند متابولیک بسیار گران است و صرفه اقتصادی ندارد. داروهایی برای درمان این بیماری ها در دنیا تولید شده است اما به راحتی وارد کشور نمی شود؛ درمان برخی بیماری ها در ایران عقلانی است اما اقتصادی نیست و هزینه بر است.
وی انتقاد کرد: برخی پزشکان آزمایشات تکراری برای بیماران می نویسند در حالی که این کار اشتباه است و هزینه دارد؛ سال گذشته 40 میلیارد تومان آنزیم به رگ بیماران متابولیکی تزریق شد تا سلامت آنها برگردد در حالی که با این پول می توان چهار آزمایشگاه ژنتیک ایجاد کرد.

* چاقی کودکان رو به افزایش است
رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان نیز در این نشست به افزایش چاقی و کم تحرکی در کودکان ایرانی اشاره کرد و گفت: چاقی باعث بروز بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، قلبی و عروقی می شود که باید در کودکان این معضل کنترل شود.
وی با بیان اینکه بیماری های عفونی شایعترین بیماری ها در کودکان است، اظهار داشت: عفونت دستگاه تنفسی و گوارش، عفونت ویروسی و سرخک از شایعترین بیماری های عفونی در کودکان است که امروزه قابل پیشگیری و درمان است.
بدو خاطرنشان کرد: امروزه اختلالات ژنتیک و ناهنجاری های مادرزادی در کودکان رو به افزایش است که با بهبود کیفیت زندگی، این کودکان طول عمر بیشتری خواهند داشت.

* 2.5 تا 5 درصد نوزادان نارس متولد می شوند
علی زینالی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود 2.5 تا پنج درصد نوزادان نارس متولد می شوند که برای رشد و تکامل ذهن آنها باید هزینه بیشتری را صرف کرد.
وی تاکید کرد: غربالگری نوزادان بسیار مورد اهمیت است و باید در کشور انجام شود.
دبیر سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان با بیان اینکه بیماری های ژنتیک از بحث های مهم این همایش است، اظهار داشت: 250 مقاله به این همایش ارسال شده که 110 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
وی بیماری های اعصاب و ناتوانی های جسمی و حرکتی، غدد، متابولیک، واکسیناسیون، بحث ایمن سازی و تضمین سلامت کودکان را از محورهای مورد نظر این همایش بین المللی عنوان کرد.
زینالی ادامه داد: سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان و شانزدهمین همایش پرستای کودکان 26 تا 29 مهرماه در مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی برگزار می شود.
اجتمام**9022*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت كودكان بيماري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در ۷ سال اول زندگی او ایجاد می‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: کاهش شدت صرع در کودکان با مکمل‌های پروبیوتیک

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در ۷ سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن ۷ سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید. این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند.

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود دارو برای بیماران تالاسمی بیان کرد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تأمین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی افزایش تولید داشته‌ایم ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که پزشک باید این را تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تأمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره اهمیت تولید پانسمان برای بیماران پروانه‌ای خاطرنشان کرد: ما ابتدای دولت ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان هم‌اکنون به ۱۴۰۰ شرکت رسیده که به‌نوعی رکورد است. با حمایت دولت تعداد این شرکت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت که یکی از دستاوردهای همین شرکت‌ها، تولید این پانسمان بوده است. البته این کار در مرحله پژوهشی است و امیدواریم به مرحله تجاری‌سازی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229163 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد