Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت گفت: در روز افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت از  نخستین سامانه حامیان سلامت و همچنین از تمبر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت  رونمایی می‌شود. ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ استانها اصفهان نظرات

به گزارش تسنیم از اصفهان، حسین رضازاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با اشاره به پیوند میان خیران و هنرمندان اظهار داشت: پیوند این دو گروه، می‌تواند زمینه خوبی را برای ارتقای نظام سلامت و رفع کمبودها فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ارائه محورها و برنامه‌های تدوین شده پیرامون این جشنواره، افزود: جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت می‌تواند در فرهنگ‌سازی حوزه سلامت و آثار و تبعات پیش‌بینی شده برای آن نکاتی را مطرح کند تا بتوانیم با همفکری و همدلی یکدیگر، جشنواره را پویاتر برگزار کنیم.

رئیس جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با بیان اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره مذکور ساعت 18:15 روز دوشنبه 23 مهر در سالن سوره برگزار می‌شود، گفت: مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین و معاونت دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ضمن دیدار خیران و هنرمندان با یکدیگر، اکران دو فیلم منتخب جشنواره، مراسم بازدید از بیمارستان چمران برای دلجویی بیماران بستری با اهدای یک شاخه گل، انجام می‌شود.

رضازاده تصریح کرد:  روزهای 24 و 25 مهرماه، اکران فیلم‌های منتخب جشنواره را در دستور کار داریم و برای روز  26 مهر مراسم اختتامیه و اعلام فیلم‌های برگزیده و اهدای جوایز با حضور مسئولان استانی و کشوری را در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به رونمایی از دو مورد در روز اختتامیه جشنواره اظهار داشت: از  نخستین سامانه حامیان سلامت و همچنین از تمبر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در این روز رونمایی خواهد شد.

عبادت از مهم‌ترین موضوعات جشنواره مهر سلامت است

در ادامه این نشست دبیر جشنواره مهر سلامت نیز با بیان اینکه هنر نقش به سزایی در حوزه سلامت دارد، گفت: ابزار هنر می‌تواند موضوعات مختلفی را در خودش  جای بدهد و اثرگزاری بالایی داشته باشد.

سید مهدی سیدین‌نیا افزود: بخش‌های مختلف جشنواره شامل مستند، داستانی، فیلنامه و بخش دانش‌آموزی است.

وی تصریح کرد: در نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت، یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در فرهنگ ایرانی اسلامی؛ عبادت پرداخته می‌شود.

دبیر جشنواره مهر سلامت ادامه داد: بیان هنری متخصصان در گسترش عمل نیکوکارانه و توجه به فعالان و معرفی فیلم‌سازان موفق در این جشنواره به طور اختصاصی باعث ترویج فرهنگ نیکوکاری در عرصه سلامت خواهد شد.

سلامت مقوله‌ای اجتماعی و مهم است

عضو شورای سیاست‌گزاری این جشنواره نیز در ادامه نشست با اشاره به اهمیت اجتماعی شدن سلامت، اظهار داشت: هر گونه ارتقای سلامت و شاخص‌های آن منوط به اجتماعی شدن است.

کیانوش جهانپور افزود: امروزه در دنیا، موضوع سلامت یک مقوله اجتماعی و قابل توجه، تلقی می‌شود و با پدیده‌ای به نام اجتماعی شدن سلامت و ضرورت مدیریت و رویکرد اجتماعی در حوزه سلامت مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد اجتماعی شدن، مستلزم مشارکت بالای مردم است، گفت: یکایک افراد جامعه به نوعی در ارتقای حوزه سلامت و گسترش فرهنگ سلامت عمومی جامعه نقش به سزایی  دارند.

عضو شورای سیاست‌گزاری جشنواره مهر سلامت خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با رویکرد پاسداشت و ارج نهادن به فرهنگ نیک اندیشی و عمل خیر در حوزه سلامت موجب شکل گیری و توسعه فرهنگ مشارکت مردمی و ارتقای وضعیت سلامت می‌شود.

امر خیر و نیکوکاری فراتر از کمک‌های مالی است

وی ادامه داد: به طور یقین دانشگاه علوم پزشکی متولی امر سلامت مردم است و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان تولیت امر سلامت مردم در استان، در کنار هر اتفاق مثبتی در حوزه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی در امر ارتقاء مشارکت اجتماعی در حوزه سلامت قرار دارد، کما اینکه این اتفاق در مورد جشنواره مهر سلامت استان اتفاق افتاده است و امیدوارم با استمرار و تداوم این قبیل جشنواره‌ها، برند مهر سلامت و جشنواره مهر سلامت در منطقه خاورمیانه برای اصفهان باشد و اصفهان به عنوان کانون شناخته شده برای این موضوع در خاورمیانه مطرح شود.

جهانپور گفت: امر خیر و نیکوکاری فراتر از کمک‌های مالی است و هر فردی در هر جایگاه و صنفی با هر جنس و سن و موقعیت مالی و اقتصادی می‌تواند بخشی از ابعاد وجوه زندگی خود را علاوه بر آنچه که جنبه مالی است از جمله وقف زمان، نذر زمان، نذر قلم و اندیشه به کار ببرد تا برسد به آنچه که منابع مالی است اگر بتوانیم همه آنها را در قالب این جشنواره آرام آرام نهادینه کنیم هر فرد در هر موقعیتی بخشی از بار ارتقای سلامت جامعه خودش را بر عهده بگیرد، به طور یقین، موضوع تاثیر چشم گیری بر ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور خواهد گذاشت.

مشارکت دانش آموزان در جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت نیز در ادامه نشست با اشاره به آغاز به کار رسمی جشنواره اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره ساعت 18:15 در سالن سوره برگزار می‌شود.

محمد پسران‌رزاق افزود: در طول برگزاری جشنواره، دو کارگاه آموزشی برای علاقمندان به هنر فیلم‌سازی در نظر گرفته شده که افراد می‌توانند در آنها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه موضوعات کارگاه‌ها بر دو اساس انتخاب شده، گفت: در انتخاب موضوعات کارگاه‌ها، سعی شده که هم جنبه تخصصی سینما و هم جنبه آموزشی و اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت ادامه داد: اولین کارگاه با بررسی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت با حضور مهرداد اسکویی، پژمان عقدک و دیگر اساتید فن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کارگاه دوم اظهار داشت: این کارگاه با موضوع سینمای اجتماعی، تصویر و آستانه تحمل مخاطب با حضور پوران درخشنده عضو هیات داوران و پدرام صدرایی از اعضای هیات انتخاب برگزار می‌شود.

پسران‌رزاق با بیان اینکه بخش دانش‌آموزی نیز در جشنواره وجود دارد، گفت: برای اولین بار با نظر شورای سیاست‌گذاری، بنا بر این گذاشته شد تا دانش‌آموزان مشارکت بیشتری در فیلم‌سازی داشته باشند.

وی افزود: در این راستا یک بخش ویژه دانش‌آموزی در بیست و چهارم مهر در سالن سعدی حوزه هنری واقع در خیابان استانداری به نمایش گذاشته می‌شود و در روز اختتامیه نیز از 3 نفر آنها تجلیل خواهد شد.

به گزارش تسنیم، 923 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت ارسال شده که در بخش داستانی 372 اثر، در بخش مستند 216 اثر، در بخش فیلمنامه 275 اثر و در بخش دانش‌آموزی 60 اثر در جشنواره شرکت داده شدند.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه، میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس می‌شود

در دیدار استاندار کرمانشاه و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تاسیس دبیرخانه دائمی مد و لباس مقاومت(مداومت) در استان کرمانشاه قطعی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور روز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند _ در محل این شورا دیدار و تفاهم نامه تأسیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی مد و لباس مقاومت (مداومت) در استان کرمانشاه را امضا کردند.

در این دیدار که پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم حضور داشت، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور کرمانشاه را بهترین میزبان برای برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس با موضوع مقاومت و اربعین حسینی (ملزومات زیارت) دانست.

جشنواره بین المللی مد و لباس مقاومت (مداومت) هر ساله با حضور بهترین‌های صنعت مد و لباس جهان اسلام برگزار می‌شود و آثاری که به مفاهیم مقاومت و اربعین حسینی (ع) اشاره داشته باشند، در این جشنواره بین المللی حاضر می‌شود. آثار برتر جشنواره هم تجاری و به صورت انبوه تولید می‌شود.

جشنواره مداومت در چارچوب اصل ضرورت حفظ و توسعه فرهنگ و پوشش بومی و دینی و تقویت ظرفیت‌ها و توانمندی متقابل ملت‌های مسلمان به منظور ارتقای جایگاه و کارآمدی پوشش اصیل ایرانی برگزار می‌شود و سعی در گسترش ارتباط علمی، فرهنگی و هنری با طراحان و فعالان مد و پوشاک در جهان اسلام دارد که با تأسیس دبیرخانه دائمی و بین المللی مداومت در کرمانشاه، فعالیت آن با محوریت طراحی مد و لباس و ملزومات زیارت و مقاومت آغاز می‌شود.

کد خبر 737451

دیگر خبرها

  • تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس در کرمانشاه
  • تمدید جشنواره ملی موشن‌گرافیک طلافنگ
  • کرمانشاه، میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس می‌شود
  • تمدید جشنواره ملی موشن‌گرافیک «طلافنگ»
  • ارسال فیلم کوتاه از ۲۰ کشور جهان به جشنواره بین‌المللی «پنج»
  • ارسال فیلم کوتاه از ۲۰ کشور جهان به جشنواره بین المللی فیلم و عکس «پنج»
  • بودجه های فرهنگی کرمانشاه بر اساس اولویت‌ها اختصاص پیدا می‌کند
  • فراخوان نخستین جشنواره «اتقان» منتشر شد
  • انتخاب تئاترهدهد از خراسان جنوبی، به عنوان اثر برتر کشوری
  • نوگرایی مهمترین نیاز رسانه در کردستان است