Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  الناز افشاری مجری طرح «استخراج خواص مکانیکی بافت های نرم داخل شکمی در حالت زنده، به منظور کاربرد در سیستم های شبیه ساز جراحی» گفت: تعیین خواص مکانیکی بافت های نرم (مانند کبد، طحال، کلیه و ... ) یکی از مراحل حساس در مدل سازی و توصیف رفتار این بافت ها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرچه خواص مکانیکی بافت دقیق تر استخراج شود، مدل سازی واقع گرایانه تر (واقعی تر) انجام خواهد شد، افزود: مدل سازی بافت نرم، در حوزه های مختلف پزشکی به ویژه جراحی کاربردهای با ارزشی دارد.

این محقق ادامه داد: یک سیستم شبیه ساز جراحی، امکان انجام یک جراحی مجازی و تکرار و تمرین مانورها و تکنیک های جراحی را برای دانشجویان- جراحان فراهم می آورد تا بتوانند در شرایطی نزدیک به شرایط طبیعی بدن به طور صحیح و مناسب آموزش ببینند.

به گفته افشاری، مدل سازی بافت نرم در مهندسی بافت، ارزیابی آثار جراحت و ضربه به بافت های نرم در اثر سوانح تصادفات و در تشخیص بیماری های مختلف نیز کاربرد دارد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت تکنیکی که قادر باشد داده های تجربی مربوط به خواص مکانیکی بافت های نرم را به طور دقیق و صحیح جمع آوری و ثبت کند، با مدل سازی بافت نرم فراهم می شود، تاکید کرد: این در حالی است که تکنیک های پیشین (ایندنتیشن، اسپیریشن و الاستوگرافی)  با مشکلات و محدودیت های جدی مواجه اند تا جایی که داده های ثبت شده توسط این تکنیک ها از دقت کافی برخوردار نیستند.

این محقق با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: در این تحقیق برای اولین بار مساله استخراج خواص مکانیکی بافت های نرم به کمک یک سیستم لامسه ای جدید با نام «سیستم گرسپر آندوسکوپی» مطرح شده است.

افشاری خاطرنشان کرد: این سیستم به کمک یک تکنیک جدید که در سال های اخیر مورد توجه محققان قرار گرفته (تکنیک گرسپینگ) تلاش می کند تا با گرفتن و فشردن بافت، اقدام به ثبت فیدبک های نیرو و جابه جایی کند.

وی گفت: در تکنیک گرسپینگ تلاش می شود تا با بهره گیری از گرسپرهای جراحی لاپاراسکوپی، داده های تجربی مورد نیاز برای مدل سازی رفتار بافت ثبت شود.

این محقق عنوان کرد: هدف اول در این پروژه، راه اندازی یک سیستم لامسه ای جدید بود (سیستم گرسپر آندوسکوپی) که با گرفتن و فشردن بافت اقدام به ثبت داده های تجربی (داده های مربوط به فیدبک نیرو و جابه جایی بافت) می کند.

افشاری خاطر نشان کرد: در این مرحله اقدام به طراحی، ساخت، تجهیز حسگرهای نیرو و جابه جایی، به کارگیری مدارات الکتریکی- الکترونیکی مورد نیاز و بکارگیری محیط های نرم افزاری ضروری کردیم.

وی اظهار داشت: به کمک روش های حل معکوس (بهره گیری از روش المان محدود معکوس و الگوریتم برنامه ریزی درجه دوم متوالی)، خواص مکانیکی (ضرایب مدل ساختاری هایپرالاستیک نئو هوکین) برای مدل های شبیه ساز بافت نرم تعیین شدند.

این محقق با اشاره به کاربردهای این پروژه گفت: در محیط شبیه سازی یک سیستم شبیه ساز جراحی در مهندسی بافت، در بررسی آثار جراحت و ضربه به بافت های نرم در سوانح تصادفات و در پیش بینی رفتار بافت با هدف تعیین بیماری می توان از نتایج این پروژه بهره برد.

افشاری گفت: اصلی ترین ویژگی طرح آن است که به کمک آن تکنیک گرسپینگ به یک تکنیک کارا و موثر در ثبت داده های تجربی واقعی تر (نزدیک به رفتار واقعی) بافت مبدل می شود.

دکتر مصطفی رستمی، دکتر فرزام فرهمند اساتید راهنما و دکتر علیرضا میرباقری از دانشگاه علوم پزشکی تهران استاد مشاور این پروژه بودند.

کد خبر 4428540 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر عمل جراحی کلیه اربعین ۹۷ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو امنیت اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری فضایی سورنا ستاری گوگل هوشمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی