Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا- آرامستان باغ فردوس در منطقه برومی با مساحتی بالغ بر 160 هکتار با هدف جایگزینی آرامستان بهشت آباد ساخته شده است اما نبود امکانات زیرساختی سبب شده تا علی رغم نیاز مردم، از این آرامستان استقبالی نشود.

به گزارش ایرنا زنگ اشباع قبرستان بهشت آباد اهواز سال هاست به صدا درآمده و حجم بالای دفن متوفی در آن مشکلاتی را برای شهروندان، ساکنان منطقه و خانواده های متوفیان به وجود آورده است از همین رو شهرداری اهواز به دنبال جایگزین کردن مکانی جهت دفن متوفیان جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرامستان باغ فردوس اهواز یکی از گزینه های جایگیزینی برای محل دفن متوفیان اهوازی است اما با گذشت حدود 24 سال از عمر آن همچنان استقبالی از آن نمی شود، این قبرستان که در جاده برومی و پس از پلیس راه اهواز – اندیمشک قرار دارد، قرار بود در صورت تکمیل غسالخانه، مسجد، جاده دسترسی مناسب و تامین روشنایی به عنوان قبرستان اصلی شهر جایگزین قبرستان فعلی شود.

**عدم استقبال به دلیل کمبود امکانات است
یک عضو شورای شهر با اشاره به استقبال اندک از آرامستان باغ فردوس این کلانشهر گفت: یکی از مهم ترین دلایل کاهش استقبال، جاده بد و ایمنی پایین راه است.
فتح الله حاجتی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تقاضای قبر در شهرستان اهواز، بهشت آباد دیگر کشش این حجم از پذیرش را ندارد و باید به فکر مکانهای جایگزین دیگری بود.
وی تصریح کرد: در سال های پیش آرامستان باغ فردوس به همین منظور تاسیس شد اما نبود امکانات در آن سبب شد تا استقبال لازم را نداشته باشد، درحال حاضر رایزنی هایی با شرکت نفت برای ساخت جاده در این مسیر شده است.
حاجتی با اشاره به اینکه دفن متوفی در آرامستان باغ فردوس رایگان است یادآور شد: باید بسته های تشویقی دیگری نیز به این آرامستان اختصاص داد. همچنین به دنبال ساخت 2 آرامستان دیگر در شرق و غرب کلانشهر اهواز هستیم.

**دفن چهار هزار و 800 متوفی در باغ فردوس
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز گفت: 50 هکتار از فضای داخلی آرامستان آمده سازی شده است اما در جاده دسترسی همچنان مشکل داریم، ارگان های مختلفی از این جاده استفاده می کنند و هنوز در این خصوص اجماعی صورت نگرفته است.
سیاوش محمودی یادآور شد: در این آرامستان اقداماتی همچون احداث غسالخانه، نمازخانه، نصب سیستم روشنایی و فضای سبز داخل صورت گرفته است اما همچنان به دلیل دوری مسیر و نبود جاده مناسب از ان استقبالی نمی شود.
وی با اشاره به دفن حدود چهار هزار و 800 متوفی در این قبرستان ادامه داد: بیشتر دفن شدگان را نوزادان و ساکنان شرق اهواز تشکیل می دهد.
محمودی با تاکید بر رایگان بودن هزینه قبر در این قبرستان اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل عدم استقبال از این آرامستان، دلبستگی مردم به مزار متوفیان خود در بهشت آباد است از همین رو رویکرد 2 و سه طبقه کردن قبور در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: به دلیل گستردگی شهر اهواز از طریق رایزنی با مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی به دنبال تهیه یک زمین در غرب اهواز برای ساخت یک قبرستان جدید هستیم.

**پشیمان از دفن نوزاد در باغ فردوس
مادری که نوزاد خود را در قبرستان باغ فردوس دفن کرده، در همین خصوص گفت: فرزند من سه روز پس از تولد فوت کرد از همین رو او را در باغ فردوس دفن کردیم.
وی ادامه داد: اگرچه هزینه دفن متوفی در این قبرستان رایگان است اما از دفن نوزادم در این آرامستان به شدت ناراحت هستم زیرا این قبرستان هنوز روشنایی کافی ، امنیت، جاده مناسب ندارد و از شهر خیلی دور است.
این شهروند خاطر نشان کرد: از مشکل دوری مسیر که بگذریم، سایر مشکلات از طریق شهرداری و سایر دستگاه ها قابل حل است اما نمی دانم چرا برای بهبود فضای این محل تلاشی نمی شود.
طبق آمار، سازمان آرامستان بهشت آباد مساحت این آرامستان بیش از 263 متر است و تا پایان سال 96 حدود 60 هزار و 615 نفر متوفی در آن دفن شده است، وجود گلزار شهدا، یادمان شهدای مدافع حرم و قبور خانوداگی به اشباع شدن این قبرستان انجامیده است از همین رو لازم است شهرداری با اتخاذ تدابیری زمینه را برای دفن متوفی در قبرستان باغ فردوس فراهم کند.
9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آرامستان بهشت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

به گزارش "ورزش‌سه"، پیروزی در دربی اصفهان برابر سپاهان بسیار پراهمیت بود و وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد، مورایس و شاگردانش با هر مصیبتی که بود موفق شدند سه امتیاز این مسابقه را با پنالتی شهریار مغانلو در دقیقه 69 به نام خودشان بزنند.

پس از این پیروزی فضای پیرامون باشگاه سپاهان و به ویژه فضای هواداری بهبود قابل توجهی پیدا کرده و انتظار می‌رود در 7 بازی باقی‌مانده لیگ برتر و همینطور رقابت‌های جام حذفی دیگر فضا علیه این تیم در ورزشگاه نقش جهان نباشد.

سپاهان بلافاصله پس از برگزاری بازی معوقه هفته هفدهم برابر ذوب‌آهن در نقش جهان باید آماده مصاف برابر ملوان در انزلی شود که روز یکشنبه در ورزشگاه سیروس قایقران برگزار خواهد شد و به همین دلیل مورایس فرصت زیادی برای آماده‌سازی شاگردانش ندارد و خیلی زود پس از پیروزی در دربی اصفهان بار دیگر بازیکنانش را به زمین چمن برد تا شرایط فنی و بدنی آنها را زیر نظر بگیرد. این در حالی است که در شرایط معمول مورایس معمولا یک روز به بازیکنانش استراحت می‌دهد ولی در این روزهای فشرده فرصت چنین کاری وجود ندارد و آنها 24 ساعت پس از پیروزی در باغ فردوس تمرین کنند.

البته در این تمرین بازیکنانی که روز گذشته مقابل ذوب‌آهن بازی کردند، با برنامه متفاوت و سبکی نسبت به سایر بازیکنان کارشان را پیش بردند.

دیگر خبرها

  • طبیعت گردی عامل کاهش تنش عصبی و حافظ سلامت روان
  • ۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز
  • بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!
  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • امکانات زیرساختی طرح‌های حمایتی مسکن سریع‌تر تامین شود
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • آریزو 6 جی تی، لحظه شماری برای تسخیر جاده‌ها
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد