Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از برپایی این موکب در ایام اربعین حسینی در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا خبر داد. ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری موکب اربعینی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) که در سالن جلسات مجتمع اداری این آستان مقدس برگزار شد، اظهار داشت: فصل مربوط به اربعین فصل رسانه‌ای واقعه عاشورا بوده و اهل‌بیت امام حسین (ع) رسالت انتشار پیام سیدالشهدا را بر عهده داشتند و هرکسی در این مسیر قدم برمی‌دارد، در مسیر حضرت زینب (س) حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حرکت رسانه‌ای عظیم اهل‌بیت امام حسین (ع) در ایام اسارت را بسیار با برکت دانست و افزود: آنچه امروز در عالم اسلام دیده می‌شود، از برکات اقدامات مخلصانه اهل‌بیت (ع) پس از واقعه عاشورا است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به برپایی موکب حرم مطهر در ایام اربعین، گفت: در سال جاری، برای چهارمین سال در عمود 1080 آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) حضورداشته و به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

فلاحی با تأکید بر ویژگی‌های موکب 1080 عنوان کرد: نخستین ویژگی این موکب معرفی کردن نام حضرت فاطمه معصومه (س) به زائران اربعین بوده و ویژگی دیگر ترویج معارف اهل‌بیت (ع) بوده است.

وی ادامه داد: این موکب کاملاً مردم محور بوده و با مشارکت مردم و خیرین اداره می‌شود و آستان مقدس از جهت تأمین نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) لزوم توجه به تذکرات کشور میزبان را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: آستان مقدس در این موکب به‌عنوان مهمان عمل کرده و میزبان اصلی مردم عراق هستند و تمام سعی در این بوده که به ضوابط میزبان توجه شود.

فلاحی با تأکید بر اهمیت بخش فرهنگی در ارائه خدمات به زائران، تأکید کرد: محور اصلی خدمات، خدمات فرهنگی بوده و در کنار آن خدمات رفاهی و بهداشتی نیز پیش‌بینی‌شده است.

وی فعالیت‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه در قم را در ایام اربعین موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: آستان مقدس از زائران قم در ایام اربعین غفلت نکرده و موکب این آستان به‌صورت دو شعبه‌ای در قم و مسیر کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی با مجموعه قریب به 200 نفر نیروی انسانی از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین با همکاری هلال‌احمر و تلویزیون و رادیو از 10 صفر تا 20 صفر ارائه می‌شود.

فلاحی با برشماری فعالیت‌های فرهنگی موکب 1080 در ایام اربعین، مطرح کرد: یک برشی از خدمات فرهنگی آستان مقدس در موکب قرار داده می‌شود و اقامه نماز جماعت، سخنرانی، ادعیه خوانی، مرثیه‌خوانی و مناجات از دیگر برنامه‌های موکب 1080 است، همچنین برنامه‌های قرآنی و نذر صلوات با حضور چهره‌های قرآنی در این موکب برگزار می‌شود.

وی سایر خدمات را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: نمایشگاه آشنایی با زندگانی حضرت معصومه(س)، زیارت مجازی با محوریت حرم امام رضا(ع) و خواهر گران‌قدرشان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات، ویژه‌برنامه‌هایی برای کودکان، حضور سفیران کریمه اهل‌بیت در مواکب عراقی جهت تقدیم پرچم آستان مقدس به آن‌ها، پرده‌خوانی وقایع عاشورا و دیگر برنامه‌های ویژه پیش‌بینی‌شده و آستان مقدس به‌عنوان سفیر فرهنگی در عراق به فعالیت می‌پردازد.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام اربعین، ابراز کرد:ایجاد دو جایگاه ویژه برای اجرای برنامه‌های رسانه‌ای، هماهنگی برای خدمت گیری از شبکه اینترنت برای اصحاب رسانه، گروه رسانه‌ای جهت خدمت به اصحاب رسانه مستقر در موکب، تولید کلیپ، فیلم کوتاه، خبر و یادداشت، هماهنگی با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای انعکاس اخبار موکب، مستقر شدن کارشناسان رادیو معارف و غیره از برنامه‌های آستان مقدس در حوزه انعکاس اخبار این حماسه عظیم به دنیا به حساب می‌آید.

فلاحی مطرح کرد: در حوزه خدمات رفاهی، زمینه اسکان زائران فراهم‌شده و خدمات بهداشتی و امکانات پزشکی در اختیار زائران اربعین در عمود 1080 قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از برپایی ویژه‌برنامه «لبخند خدا» به‌مناسبت روز دختر و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در دهه کرامت عطر شمیم رضوی و فاطمی در کشور می‌پیچد، اظهار کرد: این دهه، فرصت نابی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) به‌ویژه بانوان و تکریم دختران در روز ولادت حضرت معصومه (س) است

وی افزود: منطقه ۹ شهرداری اصفهان همچون سال گذشته، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر همایش «لبخند خدا» را برگزار خواهد کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این ویژه‌برنامه در سال جاری متفاوت‌تر از سال گذشته و برای دانش‌آموزان دختر این منطقه تدارک دیده شده است که ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه بیستم اردیبهشت‌، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در خیابان آتشگاه، خیابان نبوی‌منش مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) برپا خواهد شد.

قاضی‌عسگر ادامه داد: این جشن یک مهمانی دخترانه است که بخش‌های مختلف آن را خود دختران نوجوان و بانوان اجرا می‌کنند که مهم‌ترین رویداد آن همخوانی بزرگترین گروه سرود دخترانه منطقه ۹ با محتوای فاخر روز دختر است.

وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه همراه با برنامه‌های شاد، متنوع و سخنرانی مذهبی است که با حضور مسئولان شهری در حوزه بانوان برگزار خواهد شد، گفت: هویت‌بخشی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تعریف جایگاه منزلت زن مسلمان از اهداف برپایی این همایش در روز دختر است.

کد خبر 751120

دیگر خبرها

  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد