Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:33:15 GMT

تحریم ایران موجب افزایش قیمت گاز مایع در چین شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۴۴۰۷

تحریم ایران موجب افزایش قیمت گاز مایع در چین شد

تهران - ایرنا - پایگاه خبر اقتصادی 'اویل پرایس' آمریکا روز شنبه اعلام کرد که تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران به همراه جنگ اقتصادی آمریکا علیه چین موجب افزایش قیمت گاز مایع طی ماه های اخیر در این کشور شرق آسیا شده است.

این گزارش به نقل از اطلاعات آماری اداره کل گمرکات چین اعلام کرد که ادامه تحریم های اقتصادی آمریکا و همپیمانان آن علیه محصولات نفت و گازی ایران و تلاش ناموفق وارد کنندگان گاز مایع در چین برای تامین آن از ایران و حتی آمریکا موجب شده است قیمت این محصول انرژی در مقایسه با سال گذشته تا 19 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین انتظار می رود با نزدیک شدن به ضرب العجل نهایی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه در 4 نوامبر (13 آبان)، خرید گاز مایع ایران به همراه قیمت نفت خام آن به قدری برای وارد کنندگان چنین آن غیرممکن شود که قیمت گاز مایع در این کشور حتی از میزان فعلی آن فراتر رود، چرا که این نوع گاز ایران برای تحویل در ماه اوت (مرداد) بیشترین قیمت را داشته است و در عین حال طی دو ماه اخیر این محصول در مقایسه فروش سال 2016، امروزه به پایئین ترین حجم آن سیده است.
این گزارش همچنین حاکی است که تعیین تعرفه 25 درصد بر محصولات وارداتی از آمریکا به چین نیز موجب شده است واردکنندگان محصولات انرژی چینی امسال در مقایسه با سال 2017 براحتی نتوانند از پس این تعرفه سنگین بر آمده، و بر قیمت تمام شده محصول خود در کشور بیافزایند.
گمرک مرکزی چین اعلام کرد که از ماه اوت (مرداد) گذشته تاکنون هیچ کشتی باری حامل گاز مایع از مقصد آمریکا وارد پایانه های این کشور نشده و لذا موانع واردات گاز از ایران نیز بر بحران گاز این کشور افزوده است، چرا که عرضه کنندگان گاز مایع دیگر کشورهای جهان نیز به ناچار بر قیمت گاز خود افزوده اند.
بطور نمونه شرکت آرامکوی عربستان سعودی نیز طی چند ماه اخیر بر قیمت گاز خود افزوده و لذا قیمت این محصول انرژی در چین طی 4 سال گذشته با بالاترین سطح خود رسیده است.
آساق**1378**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تحريم اقتصادي ايران چين قيمت گاز مايع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!