Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پاکستان اطلاعاتی را که رسانه های غربی در روزهای اخیر درباره دالان اقتصادی چین - پاکستان منتشر کردند نادرست و بر اساس تحریف حقایق و دیدگاهی یک جانبه خواند و تکذیب کرد.
وزارت برنامه، توسعه و اصلاحات پاکستان روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد این کشور سرمایه گذاری های چین در چارچوب دالان اقتصادی چین - پاکستان را به دلیل شرایط مناسب مالی آنها برگزیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این بیانیه، چین در شرایطی که سرمایه گذاری های خارجی متوقف و فعالیت های اقتصادی به دلیل نبود انرژی و زیر ساخت های نا کافی فلج شده است در حمایت از توسعه این کشور بسیج شده است، حمایت از توسعه پاکستان را برگزیده است.
این وزارتخانه این موضوع را که دالان اقتصادی چین - پاکستان در حال حاضر باز پرداخت وام ها و خروجی های بخش انرژی را تحت تاثیر قرار می دهد، به شدت تکذیب کرد.
وزارت برنامه، توسعه و اصلاحات پاکستان خاطر نشان کرد این دالان اقتصادی فرصت هایی را برای سرمایه گذاری در پاکستان ایجاد کرده و منافع آن برای اقتصاد ملی قرار است بسیار فراتر از این خروجی ها باشد.
دالان اقتصادی پاکستان - چین یک ابتکار فعالانه و مهم طرح " کمربند و جاده "‌ است که در چارچوب آن 22 طرح در چهار سال گذشته اجرا شده است.
این طرح با سرمایه گذاری های چین در دیگر کشورها قابل مقایسه نیست چون چارچوب و شیوه مالی آن کاملا متفاوت است.
بخش مالی این دالان اقتصادی وام ها، سرمایه گذاری و یارانه بین دولت ها را شامل می شود.
بخش زیر ساخت با کمک وام های دولتی بدون بهره و حمایتی توسعه می یابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پاکستان چین دالان وام بین الملل کمربند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور  در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

 شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

 تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

 همچنین بر اساس این گزارش ،برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد