Web Analytics Made Easy - Statcounter

​به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد غفوری اظهارداشت: امسال برای اولین بار در سطح استان موفق به پرورش یک نوع حشره مفید بنام زنبور براکون شدیم که این حشره مفید قدرت بسیار خوبی در کنترل آفت کرم گوجه فرنگی و پیله خوار نخود دارد بطوریکه نیاز به مبارزه شیمیایی در این مزارع نبوده و ضمن تولید محصولات سالم منجر به کاهش آلودگی های زیست محیطی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این زنبورهای پرورشی به صورت رایگان بین کشاورزان شهرستان کامیاران توزیع و در سطح ۸۰ هکتار مزارع نخود و ۱۰۰ هکتار مزارع گوجه‌فرنگی رهاسازی انجام شد که نتایج بسیار خوبی را بدنبال داشت بطوریکه زنبورهای براکون با فلج نمودن سیستم عصبی لارو آفات و تخم ریزی در درون آنها باعث از بین رفتن درصد قابل توجهی از کرم آفات مذکور شدند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین با اشاره به مزایای کنترل بیولوژیک آفات شامل کاهش مصرف سموم، تولید دانش بومی و عدم وابستگی به واردات سموم و تولید محصولات سالم و در نتیجه ارتقای سطح سلامت جامعه، ادامه داد: امیدواریم که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حمایت از این طرح ها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، زمینه توسعه این روش ها و کاهش بیماری های مرتبط با سموم را در سطح جامعه فراهم آورند.

غفوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سه ماهه دوم سال ۹۷ مبارزه با موش های صحرایی بصورت رایگان در سطح هزار و ۶۳۰ هکتار از مزارع و باغات کشاورزی استان انجام شد، یادآور شد: سموم مورد نیاز جهت کنترل آفت موصوف به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفته و آموزش های مورد نیاز به آنان داده شده است.

وی همچنین بهترین زمان مبارزه با آفت موش صحرایی را در فصل پاییز (زمان کمبود مواد غذایی در طبیعت) و ابتدای فصل بهار (هنگام شروع زاد و ولد) دانست و از کشاورزان خواست برای تهیه سم و ارائه آموزش های لازم به کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

کد خبر 4428491

منبع: مهر

کلیدواژه: حشره کنه سموم کشاورزی اربعین ۹۷ خبرگزاری مهر کرمانشاه اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد شیراز یاسوج شهرکرد خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برآورد اولیه خسارت‌ به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سمیه سلیمی، امروز_ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ از برآورد اولیه ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریالی خسارت سیل اردیبهشت به زیربخش‌های کشاورزی استان مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت سال‌جاری است، اظهار کرد: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح ۵۳ هزار و ۱۶۶ هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ ۲۸ هزار میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مزارع کلزا، گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.

وی برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: سطحی معادل ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات گل محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی اضافه کرد: در زیر بخش دامی خسارت وارد شده به ۱۸۰ رأس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، ۱۶ تن علوفه و خوراک دام و ۳۰ باب جایگاه دام، در مجموع ۲۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس ادامه داد: ۱۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰ کیلومتر کانال آبرسانی، ۲۱ رشته قنات، دو طرح تغذیه مصنوعی و ۳۱ هزار مترمربع تأسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح ۱۵۳ کیلومتر را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 751457

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان