Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@12:05:48 GMT

ثبت ۶.۵ میلی‌متر بارندگی در سه هفته نخست پاییز

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۵۱۱۱

ساعت24-حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی تا پایان هفته سوم به ۶.۵ میلی‌متر رسید.

به گزارش  وزارت نیرو، بر اساس آمار بارندگی تجمعی حوضه‌های آبریز درجه‌ یک کشور، میزان بارندگی‌ها طی مدت مشابه سال آبی ۹۷-۹۶ در این حوضه‌ها ۷.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

این میزان بارش، با سال گذشته ۰.۷ میلی‌متر اختلاف داشته، اما از میانگین بلندمدت ۵۰ ساله ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلی‌متر بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، حوضه آبریز دریای خزر با ۴۳ میلی‌متر بارش و حوضه مرزی شرق با ۰.۳ میلی‌متر به ترتیب از بیشترین و کمترین میزان بارندگی حوضه‌های آبریز درجه‌ یک برخوردار بوده‌اند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای کاروان قشم رکوردار بارش باران

رئیس اداره هواشناسی شهرستان قشم بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در این جزیره را در روستای کاروان با ۹۱ میلی‌متر اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمد کاملی دیرستانی امروز، اظهار داشت: از نخستین ساعت بامداد امروز اقصی نقاط استان هرمزگان از جمله شهرستان قشم شاهد بارش شدید باران هستند که پیش از این در همین راستا هشدار قرمز صادر شده بود.

وی افزود: براساس گزارش ایستگاه‌های باران‌سنجی قشم از ساعت سه بامداد امروز تا 12 و 30 دقیقه بیشترین میزان بارندگی در روستای کاروان با 91 میلی‌متر ثبت شده است.

رئیس اداره هواشناسی قشم، تصریح کرد: بعد از روستای کاروان، بیشترین میزان بارش در بازه زمانی مذکور در فرودگاه قشم با 89، سوزا 69 و رمکان 68 میلی‌متر ثبت شده است.

به گفته کاملی دیرستانی میزان بارندگی سامانه یادشده شده در درگهان 45.5، طبل 35، سلخ 31.5 میلی‌متر، در شهر قشم 30.5 و روستای باسعیدو 18 میلی‌متر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقادیر بارش‌های این سامانه امروز تا صبح چهارشنبه در بیشتر نقاط استان هرمزگان و جزیره قشم، قابل ملاحظه خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی قشم تصریح کرد: روز چهارشنبه از میزان شدت فعالیت این سامانه نسبت به امروز کاسته خواهد شد، اما فعالیت این موج بارشی با شدت کمتر تا اواخر وقت پنجشنبه 30 فروردین ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • روستای کاروان قشم رکوردار بارش باران
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • اسدیه رکورددار بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان
  • بارندگی‌ها افزایش یافت، ورودی آب به سد‌های مشهد تغییر نکرد!
  • خوشحالی مردم روستا‌های بخش رخ از بارش باران بهاری
  • کنگان سربیشه با ۱۷ میلی متر رکوردار بارش باران در خراسان جنوبی شد
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲ در لرستان
  • ۴۳۳ میلی متر بارندگی سال آبی جاری در مازندران ثبت شد