Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي خليل ‌آباد گفت: طرح آبياري نوين در 2 هزار هکتار باغات و اراضي اين شهرستان اجرا شد.

مجيد طاهرپور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با هزينه 17 ميليارد ريال 424 هکتار اراضي خليل آباد به سيستم آبياري کم فشار نيز مجهز شد که اجراي اين طرح از محل اعتبارات آبياري کم فشار در قالب 14 پروژه با حدود 41 کيلومتر لوله گذاري انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: سال زراعي گذشته نيز 688 هکتار از مزارع اين شهرستان در قالب 17 پروژه به سيستم آبياري کم فشار مجهز شد.
وي گفت: حضور افراد آگاه، کشاورزان هوشمند، جوانان دانش آموخته بخش کشاورزي و موقعيت خاص منطقه از نظر کيفيت آب و زمين هاي مرغوب کشاورزي از جمله توان و استعدادهاي شاخص شهرستان خليل ‌آباد محسوب مي ‌شود.
طاهرپور افزود: امسال در راستاي توليد محصول سالم و کاهش مصرف سموم به خصوص در بخش پسته روش هاي جديد مبارزه با آفات به کار گرفته شده به طوريکه 25 ميليارد ريال در مصرف سم صرفه جويي شده است.
وي معرفي ارقام جديد انگور، معرفي گونه هاي کم آب طلب و مقاوم به تنش سرما و کم آبي در بخش زراعت و باغي، کاهش مصرف سموم و توليد محصول سالم را از مهمترين اقدامات اين مديريت برشمرد.
وي با اشاره به احداث سايت هاي گلخانه اي در راستاي اشتغال و مديريت آب و کاهش آفات اظهار داشت: ايجاد مجتمع هاي دامداري براي خروج دام از روستاها و احداث کارخانه شير نيز در دستور کار قرار دارد.
طاهرپور نبود صنايع تبديلي و تکميلي را از جمله مشکلات بخش کشاورزي اين شهرستان عنوان کرد و گفت: تلاش مي کنيم دست کم 2 کارخانه صنايع تبديلي و تکميلي را تا پايان سال جاري در خليل آباد راه اندازي کنيم تا از خام فروشي و مشکلات در بخش توليد محصولات جلوگيري شود.
وي افزود: بيمه محصولات جزء جدا نشدني بخش کشاورزي محسوب مي‌ شود اما بي مهري نسبت به بيمه کشاورزي وجود دارد لذا از همه کشاورزان دعوت مي کنيم نسبت به بيمه محصولات خود اقدام کنند زيرا بيمه عامل بسيار مهم براي ارائه خدمات در مواقع بحراني است.
وي اظهار داشت: به دنبال تسهيل شرايط بيمه محصولات کشاورزي نيز هستيم.
شهرستان خليل‌ آباد با 18 هزار هکتار اراضي باغي و زراعي حدود 238 هزار تن محصولات دامي، زراعي و باغي توليد مي کند.
انگور، زعفران، انار و پسته از مهمترين محصولات اين شهرستان است که جنبه صادراتي نيز دارد.
خليل آباد در 242 کيلومتري مشهد واقع است.
7497 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد