Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:53:04 GMT

800 کار آفرین زن در تولید کشور نقش اساسی دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۵۴۱۹

800 کار آفرین زن در تولید کشور نقش اساسی دارند

قزوین - ایرنا - مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: 800 کارآفرین زن در عرصه تولید کشور فعالیت دارند که نقش آنان در این خصوص اساسی است

به گزارش ایرنا، پریچهر سلطانی روز شنبه در نشست توانمندسازی زنان کارآفرین در شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: بیشترین آمار ثبت شده زن کار آفرین متعلق به استانهای خراسان رضوی و اصفهان است و 16 نفر نیز در استان قزوین در تولید مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطانی گفت:به نظر میرسد با توجه به مصوبات شورای توسعه تعاون زنان استان قزوین و تسهیلات اختصاصی برای بانوان کار آفرین در این استان ؛ در 6 ماهه دوم سال جاری این استان جزو سه استان برتر اشتغال زنان و کار آفرینی در حوزه شهرک های صنعتی در کشور باشد.
مشاور امور بانوان و خانواده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تمام زنان کار آفرین می توانند با مراجعه به شرکت شهرک های صنعتی در سراسر کشور با پرداخت 5 درصد مبلغ زمین در مرحله اول و مابقی با پرداخت اقساطی 60 ماهه در شهرک های صنعتی صاحب زمین شده و به فعالییت تولیدی خود بپردازند.
وی افزود: تمام کار آفرینان زن با مکاتبه با بخش امور زنان شهرک صنعتی می توانند در اسرع وقت خواستار رسیدگی مشکل خود شوند.
مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ، معرفی بانوان کارآفرین به جامعه را موجب افزایش انگیزه فعالیت و پویایی آنان ذکر کرد وگفت: زنان کارآفرین ایران در بیشتر عرصه های کارآفرینی حضور موثر دارند ولی کمتر معرفی شده اند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تمام مشکلات زنان کار آفرین با بازنگری در قانون از طریق مجلس شورای اسلامی به زودی رفع خواهد شد.
سلطانی با اشاره به نقش زنان دراقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی گفت:امیدواریم در در عرصه مدیریتی ن یز عدالت جنسیتی لحاظ شده و زنان هم باید سهم 30 درصدی خود را در بدنه مدیریتی کشور به دست آورند که با توجه به موقعیت خوب ایجاد شده در دولت تدبیر و امید ؛ استان قزوین به عنوان یکی از استان های سرآمد در این عرصه شناخته میشود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این نشست خاطر نشان کرد: تمام سیاست های دولت در استان در جهت ارتقای جایگاه زنان در عرصه کسب و کار و ترویج و هماهنگی بخش خصوصی با زنان کارآفرین به خوبی اجرا شده است و می توان گفت استان قزوین یکی از موفق ترین استان های کشور در این عرصه بوده است.
معصومه مرادیان گفت: آموزش رایگان و شناسایی بانوان کار آفرین و وارد شدن زنان در عرصه های مختلف کار آفرینی از اهداف شورای توسعه تعاون زنان در صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در استان قزوین است.
وی افزود: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و معافیت از وجوه زیر ساختی ، استان قزوین در حوزه رشد زنان کار آفرین با رشد پنج پله ای به رتبه چهارم ارتقا یافته است.
6104/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نشست نقش زنان كار آفريني استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است

رئیس جمهور گفت: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحد‌های نمونه که صبح امروز برگزار شد گفت: تولیدات کارگران عزیز ما علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها برای کشور نقش آفرین است.

وی‌افزود: همان طور که رهبری بر آن تاکید فرمودند، تلاش‌ها و اقدامات کارگران ما باید امید آفرین باشد و همان طور که در شعار امروز این جشنواره آمده است، «ما پای کار ایران هستیم» و این شعار نشان از روحیه جهادی و ارزشمند کارگران، مدیران و کارفرمایان ماست.

رئیس جمهور اظهار کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند و تلاش و فعالیت‌های کارگران ایرانی به عنوان محور همه تلاش‌ها در عرصه تولید محسوب می‌شود و نقش کارگران در آن بی بدیل است، لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی