Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:25:21 GMT

حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۵۴۶۳

حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- مدیر بخش راه آهن و ترابری شرکت ذوب آهن اصفهان از آغاز حمل انبوه محصولات این شرکت از طریق شبکه ریلی برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ذوب آهن روز شنبه به نقل از عباسعلی قیصری اضافه کرد: حمل مواد اولیه از مبدا ذوب آهن به دو روش ریلی و جاده ای در حال اجراست اما انتقال محصولات از ذوب آهن به بنادر یا داخل کشور جز در مقاطع زمانی محدود، بیشتر توسط وسایط نقلیه جاده ای(کامیون و تریلر) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر بخش راه آهن و ترابری شرکت ذوب آهن اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی(سوخت)، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات جاده ای از مهمترین مزیت های حمل ریلی محصولات ذوب آهن محسوب می شود.
وی افزود: حمل و نقل ریلی در مسافت بین یکهزار تا دو هزار کیلومتر توجیه اقتصادی دارد اما تنها معیار برای انتخاب شیوه مناسب حمل انبوه بار، قیمت نیست زیرا حمل و نقل انبوه بار، نیاز به سیستم با عملکرد مداوم و مطمئن دارد تا در دوره زمانی مشخص، میزان معینی بار به مقصد برسد که حمل و نقل ریلی، این امکان را فراهم می کند.
قیصری تصریح کرد: شرایط کشور از نظر تحریم بر تعداد مشتریان خارجی اثرگذار است و مشتریان ریسک ناپذیر باقی خواهند ماند با این وجود، ذوب آهن شیوه های حمل مختلف را بعنوان راهبرد مد نظر قرار داده است تا مشکلات داخلی حمل به این ریسک اضافه نشود و اطمینان مشتریان جلب شود.
وی گفت: تحقیقات و محاسبات برای احداث سکوی بارگیری در ایستگاه پولاد(جنب راه آهن) از حدود دو سال پیش آغاز شد و در حال حاضر بطور آزمایشی بارگیری شمش از طریق یک دستگاه 'ریچ استاکر' بر روی واگن انجام می گیرد اما در آینده این سکو به انبار استاندارد با جرثقیل سقفی و ریل برای استقرار واگن تبدیل خواهد شد.
مدیر بخش راه آهن و ترابری شرکت ذوب آهن اضافه کرد: فعالیت این سکو از چهاردهم مهر آغاز و در مدت سه روز اول بالغ بر سه هزار تُن شمش صادراتی به سمت بندرعباس بارگیری شد که این روند همچنان ادامه دارد.
قیصری گفت: تاکنون جلسات متعدد با مدیریت راه آهن استان در این زمینه انجام شده و آنها از این موضوع استقبال و کمک هایی نیز در راستای واگذاری واگن و لکوموتیو از سوی این مجموعه انجام شده است.
شرکت ذوب آهن با ظرفیت تولید 2.8 میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 /6027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ذوب آهن حمل انبوه استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تولیدی و صنعتی پاکشوما با طرح های متنوع فروش اعتباری و فروشگاهی، متناسب با شرایط جامعه و نیاز بازار مانند طرح های اعتباری کالانو، بهین کارت سپه، رفاه کالا و ... 10.2 درصد افزایش تولید و 11.7 درصد افزایش فروش نسبت به فروردین سال 1402 را داشته است.

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز 28 فروردین 1403 از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است.

کولرگازی جدید هوشمند با عنوان Breez مجهز به تکنولوژی IOT یا همان اینترنت اشیا و محصول دیگر خود تصفیه هوای سری GIGA مناسب خانه های در ابعاد متوسط می باشد این محصولات به دلیل استفاده از فناوری یون ساز و همچنین فیلترهای دولایه می تواند هوای محیط را ضدعفونی کند. این هوشمندسازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد.

شرکت پاکشوما یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی و پیشرو در صنعت لوازم خانگی، سرمایه گذاری های بزرگی را در این صنعت انجام داده است که علاوه بر تامین نیازهای بازارهای داخلی سیاست های توسعه و بازار صادراتی کشورهای خلیج فارس، آسیای میانی و آفریقا را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!