Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@04:20:48 GMT

سمینار تخصصی ادبیات دینی کودک و نوجوان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۵۴۹۹

سمینار تخصصی ادبیات دینی کودک و نوجوان

حمیدرضا نویدی مهر دبیر علمی و اجرایی سمینار تخصصی آسیب شناسی تولیدات عاشورایی کودک درگفتگو خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  با اشاره به اینکه دانشگاه امام رضا(ع) به عنوان دانشگاه منتسب به عالم آل محمد(ص) ارتقاء سطح علمی ادبیات کودک را یکی از وظایف خود می‌داند گفت: هرساله تلاش می شود همایش های بیشتری با چشم انداز ارجحیت علمی  در حوزه مطالعات دینی  در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برگزارشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و همایش‌های هرساله این دانشگاه با موضوع کودک در هفته ای که به همین مناسبت نامگذاری شده گفت:  در این همایش به ارتقای نسبی سطح علمی ادبیات دینی در حوزه کودک توجه ویژه ای شده است.

نویدی مهرگفت: این همایش در دو منظر نگاه آسیب شناسی از نظر محتوا و شاخص های متنی و آسیب شناسی از دریچه تصویرگری آثار با نیم نگاهی به موضوع پویا نمایی به نقد و تحلیل آثار تولیدی کودک می پردازد.

دبیر علمی و اجرایی سمینار تخصصی(( آسیب شناسی تولیدات عاشورایی کودک)) بیان کرد: کارشناسان صاحبنظردر این همایش با موضوعات  آسیب شناسی ادبیات دینی برای کودکان از منظر مخاطب شناسی، مقدمه ای بر مبانی تصویر گری دینی، ادبیات دینی کودک ونوجوان، نقد انیمیشن فهرست مقدس به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است؛ این همایش در ادامه سلسه همایش های بررسی (( ادبیات دینی کودک و نوجوان)) در19مهر از سوی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)  برگزار شده است.

انتهای پیام//ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودک ادبیات همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین محفل پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" افزود: در روایات آمده است که هرجا نامه ائمه اطهار (ع) آورده شود همانجا حرم است و عرض ارادت به امام رضا (ع) و خادمی امام رئوف محدود به مکان نمی‌شود.

مسعود ویژه گفت: هر کس به طریقی می‌تواند محضر امام رضا (ع) خدمت کند حال با دمی یا دِرَمی؛ قدمی یا قلمی، که شعرا با قلم خود عرض ارادت دارند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: وجود شاعران گرانقدر و فعال در حوزه کودک و نوجوان در استان همدان مایه افتخار است که این شاعران عرض ارادت به ساحت امام رضا (ع) دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز در جشنواره شعر رضوی سومین محفل شعر کودک و نوجوان رضوی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌های همه جانبه برای برگزاری چنین جشنواره‌ای جای تجلیل دارد از همه افراد فعال در این عرصه قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6096243

دیگر خبرها

  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند