Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@12:19:27 GMT

پروفسور سمیعی شهروند افتخاری البرز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۵۷۶۴

رییس بنیاد البرز شناسی گفت: نشان شهروند افتخاری البرز به پروفسور مجید سمیعی اهدا خواهد شد. آفتاب‌‌نیوز : مهراب رجبی امروز  شنبه 21 مهرماه در مراسم بزرگداشت روز ملی البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: البرز در کنار استان‌هایی ازجمله تهران، اصفهان، خراسان جنوبی، بوشهر و یا فارس نهمین استانی است که دارای روز ملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روز ملی یک استان باید دارای مشخصه‌ها و ویژگی‌هایی ازجمله اِلمان، نماد گیاهی و جانوری باشد که استان البرز تمامی این موارد را دارا است.
رئیس بنیاد البرز شناسی در ادامه از شهروندان افتخاری استان البرز نام برد و گفت: تاکنون شخصیت‌های بزرگی از جمله پروفسور پرویز کردوانی و سید عباس عراقچی به‌ عنوان شهروندان افتخاری البرز انتخاب شده‌اند.
رجبی اضافه کرد: در سال جاری نیز بنیاد البرز شناسی برنامه‌ریزی لازم را انجام داده تا سومین شهروند افتخاری ما پروفسور مجید سمیعی باشند و پروفسور این تقاضای ما را پذیرفته است.
وی از شورای شهر کرج درخواست کرد که نام‌گذاری چند خیابان و یا بلوار شهر کرج به نام شهروندان افتخاری البرز برای پاسداشت مقام و شخصیت آن‌ها انجام شود.
استاندار البرز  نیز با اشاره به قدمت تاریخی استان البرز گفت: همین که اولین خشت دست ساز بشر از محوطه ازبکی البرز به عنوان یکی از مهمترین داشته‌های تاریخی کشور در سازمان ملل می‌درخشد افتخار بزرگی است.
محمد علی نجفی در مراسم بزرگداشت روز ملی البرز اظهار کرد: البرز پتانسیل‌ قابل توجهی در بخش گردشگری دارد که بسیاری از آنها ناشناخته باقی مانده است.
وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها، جاده چالوس به عنوان یکی از چهار جاده زیبای جهان است که در تمام طول سال میزبان گردشگران زیادی است. این جاده در حال حاضر با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند که به نظر می‌رسد با اجرای عملیات گاز رسانی در این مسیر هم شاهد تلطیف هوا خواهیم بود و هم جنگل‌های این منطقه را از نابودی نجات می‌دهیم.
وی توضیح داد: باید تنگناهای استان در بخش‌های مختلف را شناسایی و راه حل مناسبی برای رفع آنها اجرایی کنیم.
استاندار البرز با اشاره به پیشینه تاریخی البرز بیان کرد: این استان با قدمتی 9000 ساله به نوعی شناسنامه تاریخی و افتخار باستان شناسی کشور محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۵۰۷۲۳ تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پروفسور سمیعی شهروند افتخاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله خسروی یکشنبه شب در دیدار فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه و معاونان وی ضمن تقدیر از حضور سردار هنریان مجرد و سایر فرماندهان این نیرو در مرزبانی گفت: مرزبانان در تأمین و ارتقا امنیت نقش ویژه ای دارند.

وی افزود: مرزداران در سنگر اول پاسداری از کشور قرار دارند و حساسیت کار آنان بسیار بالا و تأثیرگذار است و افتخار می‌کنند برای مردم خدمتگزاری می‌کنند

فرمانده مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با موقعیت شناسی درست و به موقع از ورود هرگونه نا امنی به کشور جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: نیروی دریایی سپاه یک نیروی مقتدر در خلیج فارس برای حراست و حفاظت از مرزهای آبی است

وی افزود: با تعامل منطقه دوم دریایی سپاه و سایر نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف، امنیت مطلوبی در منطقه وجود دارد.

سرهنگ خسروی در ادامه، پیگیری حقوق مرزنشینان را یکی از وظایف مهم مرزبانان برشمرد و بیان کرد: مرزبانان با رصد دقیق تحولات مرز و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی به استیفای حقوق مرزنشینان می‌پردازند.

کد خبر 6091494

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تعجب بایرن مونیخ از اولی هونس؛ چرا در این مقطع حساس آن حرف‌ها را به توخل زدی؟
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد