Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض در گشت و پایش ماموران یگان حفاظت استان خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، نقی میرزاکریمی گفت: روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در اجرای طرح برخورد با متخلفان شکار و زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض، در حاشیه رود خانه شور شهرستان ری با دو نفر متخلف که در کومه نشینی با ادوات خاص صید پرندگان شکاری مستقر بودند، برخورد کرده و سریعا جهت دستگیری آنان وارد عمل شده و از آن‌ها دو عدد پرنده شکاری دلیجه و دو عدد قمری کشف و ضبط نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این متخلفان، پرنده‌های شکاری با ارزش و در حال انقراض مانند بحری، بالابان و شاهین را زنده گیری و از طریق استان‌های جنوبی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس قاچاق و با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسانند.
میرزاکریمی با اشاره به اینکه در قوانین شکار و صید بالاترین مجازات مربوط به زنده گیری پرندگان شکاری می‌باشد، گفت: برابر تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، هرکس مبادرت به زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل: شاهین، بحری، بالابان، دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در ماده ۱۳ قانون به مدت ۳ سال، به جزای نقدی از ۶۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه حتی اگر پرنده‌های شکاری با ارزش و کمیاب به صورت زنده از متخلفان کشف شود به دلیل اینکه در حین صید به آن‌ها آسیب جدی وارد می‌شود و قابلیت بازگشت به طبیعت را نخواهند داشت مشمول ضرر و زیان خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر عدد دلیجه ۲۰۰ میلیون ریال و برای پرندگانی به مانند بالابان و بحری ۶۰۰ میلیون ریال تعیین گردیده است.


میرزاکریمی در پایان از مردم و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده تخلفات زیست‌محیطی و شکار و صید موضوع را از طریق شماره ۷۷۳۵۹۵۶۴، سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۴۴ اطلاع دهند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست زنده گیری پرندگان پرندگان شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز