Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طبق اعلام مقام‌های آمریکایی، هکر‌های ناشناس با حمله سایبری، به برنامه سفر مقام‌های وزارت دفاع و همچنین اطلاعات شخصی ۳۰۰۰۰ کارمند پنتاگون دست پیدا کردند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،ترکیه آمار عجیبی درباره خاشقچی در اختیار دارد، حمله «هکر‌های ناشناس» به پنتاگون، ترامپ به جای حقوق بشر عربستان از ایران انتقاد کرد، رشد ۴ برابری واردات از آمریکا با شروع تحریم‌ها، هزینه‌های جاری دولت ۲۵ درصد رشد کرد و واکنش آمریکا به تصمیم هند برای خرید نفت از ایران اینها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حمله «هکر‌های ناشناس» به پنتاگون   فارس، در حالی که اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها به دیگر کشور‌های جهان در زمینه حملات سایبری ادامه دارد، پنتاگون از حمله «هکر‌های ناشناس» به این وزارتخانه خبر داده است.

ارتش آمریکا روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که هکر‌های ناشناس به بخش بایگانی برنامه سفر‌های وزارت دفاع این کشور رسوخ کردند.به گزارش شبکه «دویچه وله»، در نتیجه حمله هکرها، اطلاعات هزاران نفر از کارمندان وزارت دفاع آمریکا فاش شده است.طبق گزارش‌ها، پنتاگون چهارم اکتبر (دهم مهرماه) متوجه حمله سایبری و نفوذ هکر‌ها شده، اما یک مقام وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت: «این حمله شاید ماه‌ها قبل انجام شده باشد».به گفته این مقام آمریکایی، هکر‌های ناشناس توانستند به اطلاعات شخصی و شماره کارت اعتباری حدود ۳۰۰۰۰ نفر از کارمندان و کارگران پنتاگون دسترسی پیدا کنند.وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که ارزیابی آسیب وارده توسط هکرها، دامنه حمله سایبری آن‌ها و هویتشان ادامه دارد.این بیانیه در حالی منتشر شده که اخیرا در یک گزارش دولت آمریکا، پنتاگون مورد خطاب قرار گرفته و متهم شده که در زمینه حفاظت سلاح‌های عمده و بزرگ در برابر هکرها، «پشرفت کم و کندی» داشته است.مقام‌های آمریکایی تاکنون کشور خاصی را درباره حمله سایبری اخیر به پنتاگون متهم نکرده‌اند، اما در هفته‌های اخیر مقام‌های واشنگتن اتهام‌زنی‌های زیادی به چین مطرح و این کشور را به تلاش برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره متهم کرده‌اند اتهامی که پکن آنرا قویا رد کرده است.   ترکیه آمار عجیبی درباره خاشقچی در اختیار دارد

تسنیم، یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت: مقام‌های ترکیه‌ای شواهد صوتی و تصویری در اختیار دارند که نشان می‌دهد «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان داخل کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است.

این منبع که این ادعا را بر اساس اطلاعات یکی از سازمان‌های اطلاعاتی غرب مطرح کرده می‌گوید شواهد ترکیه نشان می‌دهد داخل کنسولگری منازعه‌ای اتفاق افتاده است. تکیه همچنین شواهدی از لحظه قتل خاشقچی در اختیار دارد.به گفته منبع مورد استناد سی‌ان‌ان، دستگاه اطلاعات کشور مورد نظر ماهیت شواهدی که ترکیه در اختیار دارد را «شوکه‌کننده و نفرت‌انگیز» خوانده است. خاشقچی که روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست بود سه‌شنبه هفته گذشته برای انجام یک کار کنسولی وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و از آن زمان به بعد از آن ساختمان خارج نشده است.   ترامپ به جای حقوق بشر عربستان از ایران انتقاد کرد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه به جای پرداختن به سوابق حقوق بشر عربستان از ایران انتقاد کرد.ترامپ در واکنش به این سوال درباره پرونده «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، که آیا فکر نمی‌کند سوابق حقوق بشری عربستان نادیده گرفته شده گفت: «فکر می‌کنم سوابق حقوق بشری کشور‌های زیادی هستند که نادیده گرفته شده‌اند. مثلاً اگر ایران یا خیلی کشور‌های دیگر مثل سوریه را در نظر داشته باشید می‌بینید که سوابق حقوق بشر آن‌ها نادیده گرفته شده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: با ملک سلمان، پادشاه سعودی درباره ناپدید شدن خاشقچی صحبت خواهد کرد.جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی از بعد از ورود به کنسولگری کشورش در استانبول رویت نشده است. ترکیه گفته که دولت عربستان وی را به قتل رسانده است.   رشد ۴ برابری واردات از آمریکا با شروع تحریم‌ها

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ماهی که تحریم‌های غیرنفتی علیه ایران بازگشته است جهش قابل توجهی داشته است.
دولت آمریکا در پی خروج یک جانبه از برجام از ۶ اوت تحریم‌های غیرنفتی مثل تحریم خودرو، طلا و فرش و پسته ایران را از سرگرفته است.آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار آمریکا نشان می‌دهد صادرات آمریکا به ایران در این ماه با رشد ۴ برابری نسبت به ماه قبل و همچنین نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۹.۸ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ماه جولای امسال ۳۵.۷ میلیون دلار و در ماه اوت ۲۰۱۷ بالغ بر ۳۴.۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.   آیا بین مقام ارشد دولتی و مدیر تلگرام توافقی صورت گرفته است؟
سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۵ نماینده درخواست داشته‌اند برای بررسی مذاکرات بین مسئولان کشورمان با مدیرعامل تلگرام، ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس اعمال شود، گفت: این موضوع در کمیسیون بررسی و قرار بر این شد تا جمع‌بندی نهایی این موضوع در غالب گزارشی به صحن علنی پارلمان ارائه شود.

وی با اعلام اینکه نماینده سوال کننده از آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جلسه‌ای که برگزار شد، معتقد بود مذاکرات بین دولتمردان و مدیران تلگرام به صورت مخفیانه انجام شده است، ادامه داد: مسئولان وزارت ارتباطات این موضوع را رد کردند.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نماینده سوال کننده معتقد بود در حال حاضر برخی خدمات در اختیار تلگرام در قالب هاتگرام و تلگرام طلایی گذاشته شده که به نظر می‌رسد در جلسه مسئولان دولتی با مدیران تلگرام بر سر این موضوع توافقی صورت گرفته است، افزود: مسئولان وزارت ارتباطات این موضوع را نیز رد کردند   هزینه‌های جاری دولت ۲۵ درصد رشد کرد +جدول
بر اساس گزارش عملکرد بودجه ۹۷، در ۵ ماهه نخست سال جاری، درآمد‌های دولت حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۳ هزار میلیارد تومان ان را درآمد‌های مالیاتی تشکیل میدهد. هرچند درامد‌های مالیاتی عقب ماندگی ۱۸ هزار میلیارد تومانی نسبت به مصوب بودجه در ۵ ماهه ابتدایی سال دارد، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین در این مدت هزینه‌های جاری دولت حدود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۵ درصدی مواجه شده است. گفتنی است در مدت مشابه سال ۹۶ نسبت به سل ۹۵ رشد هزینه‌های جاری دولت فقط ۱۵ درصد بوده است.گفتنی است، بر اساس این گزارش در حال حاضر تراز عملیاتی بودجه منفی ۶۶ هزار میلیارد تومان است.   واکنش آمریکا به تصمیم هند برای خرید نفت از ایران

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تصمیم هند برای ادامه خرید نفت از ایران بعد از ۴ نوامبر و خرید سیستم دفاعی S۴۰۰ از روسیه برای این کشور «سودمند» نیست.

آمریکا سعی دارد پس از خارج شدن ترامپ از معاهده اتمی چندجانبه ۲۰۱۵، واردات نفت از ایران را به صفر برساند.آمریکا به متحدانش تا ۴ نوامبر فرصت داده واردات نفت ایران را به صفر برسانندهیتر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به تصمیم هند برای ادامه خرید نفت از ایران گفت که این تصمیم سودمند و موثر نخواهد بود.وزیر نفت هند در روز دوشنبه گفت: دو پالایشگاه دولتی هند برای ماه نوامبر سفارش خرید نفت ایران را داده اند.   قیمت روز مسکن در پایتخت

در کن یک واحد مسکونی ۱۰۸ مترمربعی ۴۱ ساله با قیمت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان معامله شده است. یک واحد مسکونی ۱۷ ساله با مساحت ۶۸ متر واقع در فردوس به قیمت ۶۲۵ میلیون تومان، آپارتمان ۴۲ متری با عمر ۲۲ سال در تهرانپارس به قیمت ۲۶۰ میلیون تومان و واحد ۳۳ متری در هاشمی به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان فروخته شده است.

در منطقه ۲ محله آلستوم یک مترمربع واحد مسکونی یک ساله با مساحت ۱۱۵ متر ۱۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده؛ یعنی مجموعا خریدار برای این واحد یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان پرداخت کرده است. یک واحد مسکونی ۴۰ ساله با مساحت ۱۰۲ متر واقع در خیابان ایرانشهر به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان و در مجیدیه یک واحد نوساز ۱۱۶ متر به یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان معامله شده است.همچنین در آگاهی یک دستگاه آپارتمان ۸۵ متری نوساز به قیمت ۴۵۳ میلیون تومان فروخته شده است.در خیابان قائم مقام یک واحد مسکونی ۱۰۶ متری با عمر نیم قرن به قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان یعنی به ازای هر مترمربع حدود ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله شده است.یک دستگاه آپارتمان ۹۰ متری ۱۶ ساله در قیطریه نیز به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به خریدار فروخته شده است.   وضعیت بانکداری ایران چه خواهد شد؟
 بخش بانکداری و خدمات مالی ایران در مقایسه با استاندارد‌های جهانی توسعه‌نیافته باقی خواهد ماند؛ سال‌ها تحریم از ورود شرکت‌های خارجی و به‌کارگیری سرمایه و تخصص این شرکت‌ها در بازار ایران ممانعت کرده است. در حالی‌که رفع نسبی تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ باعث دسترسی ایران به دارایی‌های مسدودشده در گذشته شده است و زمینه مشارکت خارجی را در این حوزه افزایش خواهد داد، اما مداخله سنگین دولت در بخش بانکداری و ضعف نظارت‌های قانونی بر این بخش همچنان مانع از حضور شرکت‌های خارجی در این بازار می‌شود؛ ضمن آن‌که نگرانی‌هایی نیز در خصوص مواجهه با تحریم‌های باقی‌مانده و جدید آمریکا نیز وجود دارد.

در این گزارش اقتصادی پس از بررسی چشم‌انداز صنعت بانکداری ایران به تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها در این صنعت پرداخته می‌شود. در عین حال گزارش مذکور به مرور کلی صنعت بیمه، مدیریت دارایی و بورس اوراق بهادار تهران می‌پردازد. همچنین چشم‌انداز اقتصاد کلان ایران با در نظرگرفتن شرایط برقراری تحریم‌ها تحت سه سناریوی مختلف به تفصیل بررسی می‌شود.پیش‌بینی ده‌ساله متغیر‌های کلان اقتصادی و صنعت بانکداری ایران از جمله دارایی‌ها و بدهی‌های بخش بانکداری ایران و نسبت‌های کلیدی در این بخش از جمله نسبت وام به سپرده و وام به دارایی از جمله داده‌هایی است که هر فصل در این گزارش به‌روزرسانی می‌شود و مورد توجه فعالان اقتصادی و علاقمندان است.   دلایل اختلاف قیمت سکه طرح جدید و قدیم

مهر، آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره اختلاف قیمت حدود یک میلیون تومانی سکه طرح جدید و قدیم در بازار گفت: اختلاف قیمت سکه طرح جدید و قدیم در بازار به رفتار‌های هیجانی خریداران و بالا بودن تقاضا برای خرید سکه طرح جدید از سوی مردم برمی‌گردد و دلیل منطقی دیگری ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: تنها عامل تقاضا می‌تواند اختلاف نرخ میان سکه طرح جدید و قدیم را در بازار رقم بزند، چرا که سکه طرح جدید از نظر وزن، عیار و رنگ هیچگونه تفاوتی با سکه طرح قدیم ندارد. تنها تفاوت این دو سکه، نقشی است که روی این دو سکه حک شده است. ولی این طور در ذهن مصرف‌کنندگان و مردم شکل گرفته که سکه امامی که تاریخ ضرب سال ۸۶ را دارد، خریداری کنند و سکه طرح قدیم نخرند.وی تصریح کرد: تنها دلیل این اختلاف قیمت به هیجانات بازار برمی‌گردد و دلیل دیگری نمی‌توان برای آن متصور بود و افزایش تقاضا، قیمت و اختلاف آن با سکه طرح قدیم را رقم زده است.به گفته محمدولی، سکه همچنان در بازار حباب دارد که محاسبات با نرخ‌های روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه، ۳۵۰ هزار تومان حباب را نشان می‌دهد.   انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پنتاگون هکرها خاشقجی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟

به‌گزارش همشهری آنلاین، مروری بر رویدادهای جهانی نشان می‌دهد که حتی در حوزه اقتصاد نیز اغلب خبرها حول پاسخ نظامی قدرتمند ایران به رژیم صهیونیستی می‌چرخد. در چنین شرایطی برخی خبرها از افزایش فشارها از سوی نماینده‌های جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بر دولت این کشور برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران حکایت دارد. بااین‌حال تحلیل‌گران بین‌المللی می‌گویند در شرایط فعلی افزایش تحریم‌های نفتی ایران می‌تواند منجر به رشد قیمت نفت و افزایش تورم در آمریکا شود و این چیزی نیست که جو بایدن به آن علاقه‌مند باشد؛ چراکه افزایش تورم می‌تواند به کاهش آرای رأی‌دهندگان آمریکا به نفع بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بینجامد که آبان‌ماه برگزار می‌شود. تحلیل‌گران غربی دیروز درهمین‌باره به رویترز گفتند که بعید است پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی باعث شود دولت بایدن اقدام چشمگیری علیه صادرات نفت ایران انجام دهد؛ زیرا نگران افزایش قیمت نفت است.

بیشتر بخوانید:

ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک

در رویدادی دیگر آمارها نشان می‌دهند که به‌دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه قیمت طلا و نفت تمایل زیادی به صعود پیدا کرده‌اند. تحلیل‌گران می‌گویند افزایش تنش‌ها می‌تواند قیمت طلا را به ۲۴۰۰دلار و نفت را به ۱۰۰دلار برساند.

همچنین در فضای اقتصاد جهان مشخص شد که آمریکا در حال قطع ارتباط شرکت‌های چینی با سایر کشورهاست و به‌تازگی فشارهای تازه‌ای را به امارات وارد کرده است. خبرگزاری بلومبرگ درهمین‌باره نوشت: یک شرکت اماراتی فعال در زمینه هوش مصنوعی در یک توافق پشت‌پرده با اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا توافق کرده است سرمایه‌گذاری در چین را قطع کند زیرا درغیراین‌صورت با تدابیر تنبیهی واشنگتن روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 845019 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز صادرات و واردات تحریم صادرات نفت

دیگر خبرها

  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد