Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان خوی و بررسی روند اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال این طرحها در 72 هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   اکبری افزود: تجهیز 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین و شبک های مدرن آبیاری در دست اجراست و تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که برای اجرای طرحهای آبیاری نوین هیچ محدویت اعتباری وجود ندارد تصریح کرد: امسال برای اجرای طرحهای آبیاری نوین 250 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و 800 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی اختصاص یافته است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی را یکی از استانهای مهم برای اجرا و توسعه شبکه های آبیاری نوین دانست و گفت: این استان با اجرای طرحهای آبیاری های نوین و تحت فشار در 62 هزار هکتار در بین استانهای کشور پیشتاز است.
ظرفیت اجرای طرحهای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی و باغات کشور سالیانه 400 هزار هکتار است.    2 میلیون و 180 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستمها و شبکه های آبیاری نوین تجهیز شده است.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آبیاری کشاورزی آبیاری نوین خوی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین