Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کاهش بارندگی و خشکسالی ۲۰ ساله،  از بین رفتن کشاورزی، فقر اقتصادی و عدم وجود زیرساخت‌های ریلی، صنعتی و جاده‌ای موجب سختی زندگی مردم استان شده و این شرایط نیازمند توجه و نگاه جدی دولت به سیستان و بلوچستان است. ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، دانیال محبی عصر امروز در نشست "بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان" که با حضور معاون هماهنگی امور استانهای دفتر ریاست جمهوری و هیات همراه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی از نظر شاخص‌های توسعه پایین‌تر از سایر استانها قرار گرفته و این کاستی ها تا حدودی با تزریق اعتبار به پروژه های مهمی که در سفر ریاست جمهوری به استان مصوب شده است، جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار سیستان و بلوچستان با بیان بخشی از مشکلات کنونی مردم سیستان از نظر اقتصادی و اجتماعی ناشی از خشکسالی است، گفت: احیای تالاب هامون به عنوان شاهراه حیاتی سیستان نیازمند تشکیل کارگروه ملی مشابه دریاچه ارومیه است.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه، مانع اصلی عدم اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور را کمبود اعتبار دانست و خواستار شارژ اعتباری این طرحها به ویژه پروژه گازرسانی به شهرهای استان شد.

محبی تصریح کرد: در صورتی که تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه ها انجام شود، این طرحها در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید. راه آهن چابهار -زاهدان- سرخس یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بهره مندی از افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی و دسترسی به فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری بندر چابهار در گرو تأمین این شبکه ریلی ترانزیتی است و بدون ایجاد راه ارتباطی مطمئن، این سرمایه‌ها اتلاف خواهند شد.

محبی خاطرنشان کرد: وجود مسیرهای طولانی و جاده های غیر استاندارد موجب خستگی رانندگان و بروز اتفاقات ناگوار در مسیرهای استان شده و روزانه شاهد تلفات انسانی و حوادث ناگواری در جاده های شمال و جنوب استان هستیم.

استاندار همچنین این نشست از توجه ویژه شخص رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان و پیگیری مصوبات سفر تقدیر و تشکر کرد.

 معاون هماهنگی و پیگیری دفتر ریاست جمهور نیز در این جلسه گفت: طی سفر های اول و دوم رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان تصمیماتی اتخاذ شده که به دلیل اهمیت موضوع و شرایط خاص استان و با هدف پیگیری بیشتر حسب دستور و تاکید رئیس جمهور، برنامه سفر به این استان انجام شد.

علی اصغر احمدی اظهار داشت: وظیفه داریم برای مردمی که مرزبان ما هستند، زمینه عدالت و کرامت انسانی را ایجاد کنیم.
  وی گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان علیرغم همه سختی ها و مشکلاتی که دارند، همواره به عنوان مدافع انقلاب اسلامی عمل کرده اند.

وی گفت: اگرچه بین نیازهای استان و تصمیماتی که طی  سفرهای رئیس جمهور به استان اتخاذ شده، فاصله وجود دارد اما میزان تحقق این مصوبات در استان قابل قبول است.

در این جلسه پروژه های  راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس، بزرگراه زاهدان- زابل و زاهدان- خاش، آبرسانی به شهرهای حوزه سد ماشکید علیا،جاده چابهار- کنارک- جاسک, گازرسانی به شهرهای استان، فعالیت بازارچه‌های مرزی، اصلاح شبکه آبرسانی شهر زاهدان و احداث فرودگاه چابهار از جمله پروژه‌های مهم و مورد بحث این نشست بود و گزارشی از روند اجرای این پروژه ها و میزان تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان توسط دستگاههای مربوطه ارائه شد.

انتهای پیام/ش

R7843/P1377/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی منطقه بلوچستان در جنوب استان خبر داد. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ز شکسته شدن رکورد بارش 10 ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ایستگاه‌های چابهار 146.4، زرآباد 270، کهیر 121، کنارک 247، شارک 247، پلان144، تیس 141، مومان143، بانست 175 و بریس 117 میلیمتر بارندگی گزارش شده که رکوردهایی جدید محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه  گزارش این میزان بارش از این 10 ایستگاه از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است، داد: از 155 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شده، از زاهدان 29.5، راسک 47، نیکشهر 92.1، ایرانشهر 79.5، بمپور 91.5، دلگان67، خاش 30.1، سراوان 45، مهرستان 66، نصرت آباد 7.5، میرجاوه 3.5، زابل 8.7 و زهک 13.3 میلیمتر باران گزارش شد.

حیدری بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان به ویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می‌شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها خودداری، از محصولات کشاورزی محافظت، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب استان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد