Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:44:36 GMT

70 اصل پایه چوبی برق در قروه طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۶۸۵۴

70 اصل پایه چوبی برق در قروه طعمه حریق شد

سنندج - ایرنا - در پی آتش سوزی عصر جمعه در مزارع قروه و سرایت آن به محوطه ایستگاه پست فوق توزیع برق این شهرستان، تعداد 70 اصل پایه چوبی شبکه طعمه حریق شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، این آتش در مزارع مجاور پست توزیع برق و برای از بین بردن پسامد گیاهی توسط کشاورزان ایجاد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخاطر خارج شدن کنترل حریق از دست کشاورزان و سرایت آتش و وسعت آن به مزارع و زمین های اطراف کشیده شد و بخشی از محوطه پست فوق توزیع شهرستان قروه واقع در سه راهی شهر دلبران را نیز در بر گرفت.
با وجود حضور به موقع و تلاش آتش نشانان و اکیپ های عملیات و اتفاقات برق شهرستان قروه، 70 اصل پایه چوبی در آتش سوخت ضمن اینکه میزان دقیق خسارت وارده مشخص هنوز نشده است.
به گزارش ایرنا، در این فصل از سال و با توجه به برداشت محصول گندم، کشاورزان به منظور آماده سازی زمین برای کشت سال زراعی بعد با آتش زدن بقایای محصول(کاه و کلش)، باعث بروز آتش سوزی های ناخواسته و وسیع در سطح اراضی و مراتع می شوند که به دفعات با توجه به بروز خسارات زیست محیطی به لحاظ جانوری و پوشش گیاهی، این کار از سوی کارشناسان محیط زیست و کشاورزی رد شده است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد حوادث پست برق آتش سوزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: میاندوآب با وجود ۶۴۰۰۰ رأس دام سنگین و ۴۰۴۰۰۰ رأس دام سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مقدم امروز _پنج‌شنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۴۶۸۰۰۰ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان میاندوآب اظهار کرد: میاندوآب با دارا بودن ۶۴۰۰۰ رأس دام سنگین و ۴۰۴۰۰۰ رأس دام سبک، یکی از مهم‌ترین قطب‌های دامپروری در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

وی افزود: از این‌رو کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه به‌منظور تولید و تأمین علوفه مورد نیاز احشام، از دیر باز در این شهرستان مرسوم بوده و میاندوآب در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان میاندوآب بالغ بر ۷۵۰۰ هکتار است و به‌طور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن یونجه در این شهرستان تولید می‌شود.

مقدم یادآور شد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی و اطلاع رسانی گسترده در سطح روستاها و فضای مجازی، تاکنون در سطح ۷۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبازره با آفت سرخرطومی انجام گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت مزارع یونجه شهرستان، هدف از بازدید خود از مزارع کشت یونجه را بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در این مزارع برشمرد.

کد خبر 745840

دیگر خبرها

  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است
  • بهسازی ۲۵۰۰ پایه چراغ روشنایی معابر شهرستان محلات
  • تجمع کشاورزان مقابل استانداری قزوین+ فیلم
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق