Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان-ایرنا-اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اعلام کرد: مهلت ارسال آثار داستانی به دبیرخانه‌ی دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بیژن نجدی در لاهیجان تا پایان مهرماه تمدید شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره شهلا شهابیان دبیر اجرایی این جایزه ادبی گفت :به دلیل تماس و درخواست داستان‌نویسان مهلت ارسال آثار داستانی به این دبیرخانه تا پایان روز سی‌ام مهرماه تمدید شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانه­ داستان بیژن نجدی با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان دومین دوره­ی جایزه­ی ادبی داستان کوتاه نجدی نویسنده معروف لاهیجانی را در استان گیلان برگزار می­کند.
فراخوان دومین دوره­ی جایزه­ ادبی بیژن نجدی شرایط زیر را برای آثار ارسالی به این فراخوان اعلام کرده است :آزاد بودن موضوع داستان‌ ، هر داستان‌نویس فقط با یک داستان می‌تواند در جایزه شرکت کند،داستان باید در فایل ورد (word) و با فونت نازنین شماره‌ 14 باشد و فقط داستان­نویسان مقیم استان گیلان مجاز به شرکت در این فراخوان هستند ، داستان باید به صورت فایل ضمیمه ایمیل فرستاده شود و حجم داستان نباید از هزار کلمه کم‌تر و از شش هزار کلمه بیشتر باشد.
داستان ارسالی نباید پیش از این جایزه‌، در هیچ جایزه‌ دیگری جزو آثار برنده و در هیچ کتابی منتشر شده باشد و اسامی آثار منتخب راه یافته به مرحله­ نهایی آذرماه و معرفی سه برگزیده­ نهایی نیز در دی ماه سال جاری اعلام خواهدشد.
در این جایزه­ به سه اثر برگزیده­ نهایی نفر اول یک میلیون و 500هزار تومان ، نفر دوم یک میلیون و نفر سوم هم 500هزار تومان پرداخت می شود و جایزه آثار منتخب مرحله نهایی در یک مجموعه کتاب چاپ می شوند.
بیژن نجدی 24 آبان 1320 از پدر و مادری گیلانی در خاش زاهدان متولد شد . پس از اخذ دیپلم در سال 1339 وارد دانشسرای عالی تهران شد و در سال1343 از همان دانشکده در رشته ریاضی فارغ‌التحصیل و به عنوان دبیر در لاهیجان مشغول به تدریس شد. پدرش از افسران مبارزی بود که در قیام افسران خراسان نقش داشت و در مسیر رفتن به گنبد کاووس به دست تعدادی ژاندارم کشته شد. از سال 1345 فعالیت ادبی خود را آغازکرد.
بیژن نجدی در چهارم شهریور 1376 در اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت.
نجدی در زمان زندگی خود تنها مجموعه داستان «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» را در سال 73منتشر ساخت که در سال 74 جایزه قلم زرین جایزه گردون را به خود اختصاص داد. بقیه آثارش پس از درگذشتش توسط همسرش به چاپ رسید. مجموعه داستان «دوباره از همان خیابانها» در سال 79 نیز برگزیده نویسندگان و منتقدان مطبوعات شد. نجدی همچنین در کارنامه ادبی خود، تندیس یادمان بنیاد شعر فراپویان به خاطر برگزیده اشعار دهه 70 و لوح افتخار به پاس جانسروده‌ها در پاس داشت آیین‌های ملی و میهنی را دارد. از وی اشعار گیلکی کمی نیز باقی‌مانده‌است.
همچنین پس از مرگ وی داستانهای «تاریکی در پوتین»، «سپرده در زمین»، «گیاهی در قرنطینه» و «استخری پر از کابوس» از مجموعه داستانهای «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» و نیز داستانهای «مرثیه‌ای برای چمن» و «بیمارستان، نه قطار» از مجموعه «دوباره از همان خیابان‌ها» به فیلم درآمده است.
6029 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ادبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»

با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز_ چهارشنبه بیست‌و نهم فروردین_ با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان دومین دوره جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» تجلیل شدند.

در دومین دوره جشنواره قاصد آب ۲۰۱ اثر در قالب هفت سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، کاریکاتور و هفت اینفوگرافی به دبیرخانه ارسال و داوری شد که ۲۱ اثر حائز رتبه شدند.

مریم زنده دل خبرنگار خبرگزاری ایمنا نیز در این دوره از جشنواره عنوان سوم بخش مصاحبه را کسب کرد.

کمک به افزایش کمی و کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌ها به ویژه آب و آشنایی هرچه بیشتر روزنامه نگاران با صنعت آب و آبفا و نیز شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کشور و به خصوص استان اصفهان در عرصه رسانه از اهداف جشنواره مطبوعاتی قاصد آب که به همت شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان است.

محورهای بخش اصلی دومین جشنواره «قاصد آب»، احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تغییر اقلیم، فرونشست، مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود، مدیریت مصرف آب در کشاورزی، صنعت و نقش آب و پساب در محیط زیست، طرح ملی جهاد آبرسانی در روستاهای استان اصفهان، فرهنگ‌سازی رفتار در مدیریت مصرف آب شرب، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان، توزیع عادلانه آب، آب خاکستری، بازچرخانی آب، سازگاری با کم آبی، ارزش آب، سواد آبی و مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در مساله آب بود.

همچنین در «پویش شهروند مروج» شهروندان، در بخش جانبی این دوره از جشنواره آثاری با موضوع رفتارهای نادرست دیگران در مصرف نظیر شستشوی معابر، نشت کولر، آبیاری فضای سبز، شستشوی خودرو، شستشوی فرش با آب شهری و از همه مهم‌تر انشعاب غیر مجاز و نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه، فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

«پویش حافظ آب» نیز از دیگر بخش‌های جانبی این دوره از جشنواره بود که آثار با موضوعات حفاظت منابع آب سطحی، آب زیرزمینی و کیفیت منابع آب در قالب فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کد خبر 745481

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد