Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی و پیگیری دفتر ریاست جمهوری گفت: مردم سیستان و بلوچستان با وجود تمام مشکلات و سختی های در پیش رو همواره مدافع انقلاب اسلامی بوده و هستند.

به گزارش ایرنا علی اصغر احمدی شنبه شب در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وظیفه داریم برای مردمی که مرزبان ما هستند زمینه عدالت و کرامت انسانی را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در سفرهای اول و دوم رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان تصمیماتی اتخاذ شده که به دلیل اهمیت موضوع و شرایط خاص این استان با هدف پیگیری بیشتر و حسب دستور و تاکید دکتر روحانی برنامه این سفر انجام شد.
معاون هماهنگی و پیگیری دفتر ریاست جمهوری گفت: اگرچه بین نیازهای سیستان و بلوچستان و تصمیماتی که در سفرهای رئیس جمهوری به این استان اتخاذ شده فاصله وجود دارد اما میزان تحقق این مصوبات در استان قابل قبول است.

**سیستان و بلوچستان نیازمند توجه و نگاه جدی دولت است
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: کاهش بارندگی و خشکسالی 20 ساله، از بین رفتن کشاورزی، تنگی معیشت و فقر اقتصادی و عدم وجود زیرساخت‌های ریلی، صنعتی و جاده ای موجب سختی زندگی مردم شده و این شرایط نیازمند توجه و نگاه جدی دولت به این استان است.
سید دانیال محبی اظهار داشت: متاسفانه سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی از نظر شاخص‌های توسعه ای پایین ‌تر از سایر استانها قرار گرفته و این کاستی ها تا حدودی با تزریق اعتبار به پروژه های مهمی که در سفر ریاست جمهوری به این استان مصوب شده است جبران خواهد شد.
وی با اشاره به بخشی از مشکلات کنونی مردم سیستان از نظر اقتصادی و اجتماعی گفت: احیای تالاب هامون به عنوان شاهراه حیاتی این منطقه نیازمند تشکیل کارگروه ملی مشابه دریاچه ارومیه است.
استاندار سیستان و بلوچستان مانع اصلی عدم اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری را کمبود اعتبار دانست و خواستار شارژ اعتباری این طرحها بویژه پروژه گازرسانی به شهرهای این استان شد.
وی تصریح کرد: در صورتی که تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه ها انجام شود، این طرحها در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.
محبی اظهار داشت: راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس یکی از حیاتی ‌ترین پروژه‌های سیستان و بلوچستان محسوب می شود که نیازمند نگاه ویژه در تخصیص اعتبار است.
وی افزود: بهره مندی از افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی و دسترسی به فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری بندر چابهار در گرو تأمین این شبکه ریلی ترانزیتی است و بدون ایجاد راه ارتباطی مطمئن این سرمایه‌ ها اتلاف خواهند شد.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وجود مسیرهای طولانی و جاده های غیر استاندارد موجب خستگی رانندگان و بروز اتفاقات ناگوار در مسیرهای این استان شده و روزانه شاهد تلفات انسانی و حوادث ناگواری در جاده های شمال و جنوب این منطقه هستیم.
به گزارش ایرنا در این نشست پروژه های راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس، بزرگراه زاهدان - زابل و زاهدان - خاش، آبرسانی به شهرهای حوزه سد ماشکید علیا، جاده چابهار- کنارک - جاسک، گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان، فعالیت بازارچه‌های مرزی، اصلاح شبکه آبرسانی شهر زاهدان و ساخت فرودگاه چابهار از جمله پروژه‌های مهم و مورد بحث این نشست بود.
همچنین گزارشی از روند اجرای این پروژه ها و میزان تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان توسط دستگاههای دست اندر کار ارائه شد.
9908**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت مصوبات سفر رئيس جمهوري سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی ایران به اسرائیل یک عید بود

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با کارکنان فرمانداری بیرجند گفت: رژیم صهیونیستی سالهاست جنایات زیادی از جمله آواره کردن مردم بی دفاع و به شهادت رساندن کودکان و زنان مظلوم را انجام می‌دهد و سیلی محکمی که نظام جمهوری اسلامی بر صورت استکبار جهانی زد خودش یک عید است تا دیگران حساب کارشان را داشته باشند.

او با بیان اینکه جامعه بشری باید همواره دوست و دشمن خود را بشناسد افزود: جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و باید همواره در راه عدالت گام بردارد.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم گفت: برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم باید بیشتر از گذشته از مردم کمک گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • انتظار جدی مردم از مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان
  • سیلی ایران به اسرائیل یک عید بود
  • توسعه سیستان و بلوچستان مدیرانی با عزم پولادین می‌خواهد
  • نماینده ولی‌فقیه درسیستان وبلوچستان:ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم
  • حمله تروریستی راسک و چابهار طراحی اسرائیل بود
  • ارتش آماده‌تر از همیشه برای دفاع از کشور