Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، با وجود گرانی نسبی بسته‌های اینترنتی اپراتورها و اعتراض مشترکین نسبت به این موضوع، «حسین فلاح جوشقانی» معاون وزیر ارتباطات این گلایه‌ها را نادرست می‌داند و می‌گوید که تغییر تعرفه در چارچوب قانون صورت گرفته است. شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت خط ثابت هم اذعان دارند که نرخ اینترنت سیار تلفن‌همراه کشور کماکان ارزان و نوعی دامپینگ است و جوشقانی هم اخیرا اعلام کرده که ایران ارزان‌ترین اینترنت موبایل در دنیا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین خبر از حذف تدریجی بسته‌های شبانه موبایل داده و یکی از دلایل آن را نامناسب بودن این بسته‌ها از منظر فرهنگی برای نوجوانان و جوانان ذکر کرده است.

جوشقانی تاکید کرده که بررسی اولیه در قالب رگولاتوری نشان می‌دهد این افزایش تعرفه توسط اپراتورها خلاف مقررات نبوده ولی باید ملاحظات مردمی در آن نیز دیده شود:

«در یک دوره میزان تعرفه‌ها به کف قیمت نزدیک بود و با توجه به شرایط اقتصادی ،اپراتورها به این نتیجه رسیدند که تعرفه‌های اینترنتی را بالا ببرند. رویکرد این افزایش قیمت 20 الی 30 درصدی در بسته‌های روزانه و هفتگی، سوق دادن مردم در استفاده از بسته‌های بلندمدت بوده است. شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، بارها گلایه کردند که چرا این تعرفه‌ها با قیمت پایین عرضه می‌شود، این موضوع موجب برهم زدن بازار کسب‌وکار ما شده است. ما بارها در مقابل این موضوع مدارا کردیم ولی باید با کمال صراحت بیان کنم ایران ارزان‌ترین قیمت موبایل اینترنتی در دنیا را دارد و فوق‌العاده ارزان است.»

جوشقانی درباره دلیل محبوبیت اینترنت موبایل در ایران نیز گفته که خدمات اینترنت در این بستر با کیفیت و سرعت بهتری از خطوط ثابت صورت می‌گیرد. او همچنین دلیل افزایش قیمت هزینه‌های اینترنت را بالا رفتن نرخ هزینه ارزی اپراتورها بیان کرده و گفته که این هزینه ارزی 3 برابر شده اما تعرفه‌ها تنها ده درصد گران شده است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات اپراتورهای ایرانسل و همراه اول سال گذشته به دلیل رقابت هزینه‌های خود را کاهش داده بودند و حالا تعرفه‌های خود را به حالت عادی بازگردانده‌اند.

بسته‌های شبانه خود یکی از موضوعات جنجالی در اینترنت موبایل است که بحث حذف شدن آن مدت‌هاست مطرح شده است. بسیاری طرفدار بودن این بسته‌های شبانه هستند و بسیاری خواستار داشتن حق انتخاب هستند. حالا جوشقانی در خصوص این بسته‌های اینترنتی چنین توضیح داده است:

«بسته‌های شبانه یک نوع هدیه محسوب می‌شود اما شاید از نظر رفتاری و فرهنگی مناسب محدوده سنی نوجوانان و جوانان نباشد. همچنان این طرح وجود دارد ولی طبق حرف‌های بیان شده به تدریج از بین خواهد رفت. مطمئن باشید اگر این طرح‌ها را حذف کنیم، یک عده همچنان ناراضی خواهند بود و این اقدام را اشتباه خواهند خواند.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت دلار با شروع چهارمین روز هفته نوسان محدود افزایشی داشت، اما در نهایت نیمه کریدور ششم را از دست داد و در پله‌های پایانی کانال پایین‌تر بسته شد. روند تقاضا در روزهای اخیر از عرضه کمی جلو افتاده و معامله‌گران افت قیمت اونس جهانی طلا را در ثبات بازار ارز موثر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز سه‌شنبه افزایش محدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در پله پایانی کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد. معامله‌گران مدعی‌اند تقاضا اندکی از عرضه پیشی گرفته اما این حضور پررنگ بازارساز و کاهش اونس جهانی طلاست که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست فریز دلار ادامه دارد

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار از سوی بانک مرکزی در سال گذشته معتقدند دلار با تلاش سیاست‌گذار در منطقه فعلی به ثبات رسیده و اگر اخبار نامساعد سیاسی روانه بازارها نشود دلار فعلاً در محدوده‌ فعلی ماندگار است. باید توجه داشت روند کاهشی قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی در کاهش التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در ادامه سال جاری فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی به وجود خواهد آورد.
راه درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت کاهش ۸۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر  با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در چهارمین روز اردیبهشت افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و به‌ترتیب با رقم‌های ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان، و ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی