Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، با گسترش روز افزون شهرنشینی این سوال پیش میآید که آیا ممکن است روزی روستا و روستانشینی در ایران حذف شود؟ اما روستانشینی در ایران هرگز به صفر نخواهد رسید؛ زیرا با توجه به نقش روستاها در سکونت گزینی بخشی از جمعیت کشور و به ویژه در تولید و فراهم کردن محصولات غذایی و مواد اولیه صنایع، این امر تحقق پیدا نخواهد کرد اگرچه روستاها با گذشت زمان دچار تغییر و تحول خواهند شد، بنابراین ضرورت اعمال مدیریت برای توسعه روستایی و در سطوح مختلف بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگزینی الگو از دولت به دولت به جای دولت و مردم روستا در طی چند دهه اخیر در شرایط کنونی مدیریت روستایی را با آسیب های زیادی برای کمک به برنامه ریزی، اجرا و مدیریت امور مختلف روستایی مواجه کرده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

توسعه و عمران روستایی نیازمند تحولی عمیق است به این معنی که راه نیل به زندگی بهتر که روستاییان آن را بر وضعیت کنونی زندگی خویش ترجیح می دهند شامل ایجاد تغییر و دگرگونی است. تجربه نشان می دهد که این راه باید از داخل خود روستاها شروع و به وسیله خود مردم روستایی کنترل شود و با سیستم بزرگ ناحیه ای پیوند خورده و در آن ادغام شود. توسعه روستایی جریانی است که مردم روستایی راهدایت می کند تا توان خود را در جهت کنترل بر محیط خویش بالا ببرند و... .

کتاب «درآمدی بر آسیب شناسی مدیریت روستا در ایران» تالیف دکتر نصرالله مولایی هشجین استاد دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر احمد حاج علیزاده استادیار دانشگاه آزاد اسلامی در 253 صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت 25 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد گرمی منتشر شد.

انتهای پیام/

28 / 28 کتاب دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کتاب دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعیدپاشازاده در جلسه‌ای که با حضور دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های علی بیگلو، خالد آباد، وقاصلوی علیا، انگنه و قشلاق شکور برگزار شد، در خصوص قطعی و افت فشار آب در برخی روستا‌ها اظهار داشت: وقوع خشکسالی در ۱۰ سال گذشته منجر به تهدید سفره‌های آب زیرزمینی شده و همین موضوع آبرسانی روستایی با منشا تامین چاه را تحت الشعاع قرار داده است.   وی با تاکید بر اینکه روستاییان در مصرف آب شرب صرفه‌جویی‌های لازم را انجام دهند، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از انشعاب غیرمجاز از خطوط انتقال و یا مصرف آب شرب اشتراک خود برای مصارف کشاورزی باعث افت فشار یا قطعی برای بقیه مشترکان روستایی می‌شوند.   پاشازاده با بیان اینکه کنترل و پایش مستمر بیش از ۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی در سطح شهرستان ارومیه برای شرکت آب و فاضلاب مقدور نیست، از دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها خواست نسبت به معرفی انشعابات غیرمجاز آب شرب روستایی اهتمام ویژه داشته باشند تا این افراد برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس