Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@19:30:07 GMT

روابط زناشويي در دوران بارداري

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۷۴۹۷

روابط زناشويي در دوران بارداري

خبرگزاري آريا -

معمولا زوجين طي بارداري تغييراتي را در روابط بين فردي خود تجربه مي‌کنند که يکي از آنها مربوط به روابط زناشويي است.
اين روابط در بارداري مي‌تواند تحت تاثير عواملي قرار گيرد که از آن جمله مي‌توان به شيوه رابطه زناشويي زوجين قبل از بارداري و همچنين مفهوم روابط زناشويي در نظر زوجين، وضعيت سلامت جسمي و رواني و عوارض دوران بارداري، باورها و ويژگي‌هاي فرهنگي زوجين، نحوه برخورد آنها با تغييرات فيزيکي زنان طي بارداري و در ضمن ترس از صدمه به جنين در زمان نزديکي اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بارداري محدوديت‌هايي جهت نزديکي وجود دارد که عبارت‌اند از:
• سابقه سقط يا تهديد به سقط يا زايمان زودرس • سابقه انقباضات خودبه‌خودي رحمي، خون‌ريزي و يا پارگي زودرس پرده دور جنين • نارسايي دهانه رحم و همچنين تعداد زايمان‌هاي متعدد • چهار تا شش هفته آخر بارداري • سابقه فشار خون بارداري
• برخي موارد ديگر که توسط پزشک يا ماما عنوان شود.
به‌رغم موارد بالا، اگر بارداري طبيعي باشد و پزشک يا ماما مانعي براي نزديکي زوجين عنوان نکند روابط بلامانع است و در سه ماهه سوم با نظر پزشکي که بارداري را پيگيري مي‌کند نيز مي‌تواند ادامه يابد. هر چند در بارداري به خصوص ماه‌هاي آخر بايد پوزيشن و وضعيت مناسبي در حين نزديکي در نظر گرفته شود که به شکم زن باردار فشاري وارد نيايد.
شايد بعضي خانم‌ها در حين بارداري به خصوص سه ماهه اول با کاهش ميل جنسي روبه‌رو شوند که در برخي متون اين مساله را به خستگي و تهوع ناشي از مراحل اوليه رشد جنين و جفت نسبت مي‌دهند.
در برخي از خانم‌ها اين مساله درست برعکس اتفاق مي‌افتد و به افزايش تمايلات جنسي زن در سه ماهه اول منجر مي‌شود. به‌طور کلي اگر منعي براي رابطه جنسي در بارداري نيست تعامل و تماس لازم است و نوازش کردن خانم‌ها در دوران بارداري به آرامش فکري و رواني آنها کمک مي‌کند و موجب مي‌شود فرزند شادتري به دنيا بياورند و پس از زايمان نيز زودتر به زندگي زناشويي خود بازگردند.
بعد از تولد فرزند نيز عموما چند هفته (4 تا 6) طول مي‌کشد تا مادران بتوانند در کنار رسيدگي به نوزاد خود را براي رابطه جنسي آماده کنند، به‌خصوص در اوايل رشد بچه ممکن است زوجين حريم خصوصي نداشته باشند تا احساسات جنسي خود را بروز دهند. توصيه مي‌کنم حتما به حفظ اين حريم خصوصي در هر مرحله از زندگي بپردازيد تا زندگي جنسي و به دنبال آن ساير نقاط زندگي مشترک را با نشاط در کنار هم طي کنيد.
منبع:salamat.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هوپ هیکس» دستیار ارشد سابق دونالد ترامپ، شهادت داد که در روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به او گفته بود که رابطه جنسی او با ستاره فیلم‌های پورن «استورمی دنیلز» را انکار کند.

شهادت هیکس به هیئت منصفه در رابطه با دادگاه جاری ترامپ به ویژه در مورد روابط خارج از عرف او نقش مهمی ایفا می‌کند؛ چه اینکه او اکنون در رقابتی سخت با بایدن برای رسیدن دوباره به کاخ سفید به سر می‌برد.

دنیلز تهدید کرده بود داستان رابطه جنسی خود در سال ۲۰۰۶ را در معرض دید عموم قرار می دهد؛ این درحالی است که ترامپ اصولاً موضوع رابطه با این بازیگر سابق فیلم‌های مستهجن را رد می‌کند.

کد خبر 849141 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • سعیدی: هواداران سپاهان سنگ‌پراکنی نکردند / لشگری: باشگاه سپاهان بدعت‌گذار توهین جنسی و غیر انسانی به هواداران خانم بود / فیلم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • جغرافیای لایک‌ها و دیس لایک‌ها
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد