Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC ) در واکنش به قهرمانی سیامند رحمان وزنه بردار ارزشمند دسته بعلاوه ۱۰۷ کیلوگرم کشورمان در بازی‌های پارالمپیک آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی نوشت، رحمان از عنوان قهرمانی خود در بازی پارا آسیایی دفاع کرد، اما برای ثبت رکورد جهانی ددر دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم مردان اقدام نکرد.

در گزارش این سایت جهانی آمده است: سیامند رحمان در راه کسب مدال طلای وزنه برداری وزن بعلاوه ۱۰۷ کیلوگرم مردان در بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی، طرفداران خود را مسرور کرد، اما این ورزشکار ایرانی هیچ تلاشی برای شکستن رکورد جهانی ۳۱۰ کیلوگرمی خود نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان، فوق ستاره وزنه برداری اوایل سال جاری وعده داده بود که بهترین رکوردش را برای بازی‌های پاراآسیایی اندونزی ۲۰۱۸ و بازی‌های پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو ذخیره کرده است و رکورد جهانی خود را در جاکارتا خواهد شکست.

طرفداران رحمان روز جمعه (۱۲ اکتبر) شاهد این تلاش نبودند، زمانی که سیامند برای سومین تلاش خود وزنه ۲۹۵ کیلوگرم و رکورد بازی‌های پاراآسیای را انتخاب کرد، اما قویترین پاراالمپین جهان برنامه‌های خود برای توکیو موکول کرد.

رحمان گفت: "من خیلی خوشحالم که این سومین مدال طلای من در بازی‌های پارا آسیایی است و من برای بار دوم (پس از اینچون ۲۰۱۴) رکورد بازی‌های پارا آسیایی را شکستم. "

" می‌خواستم رکورد جهانی را تغییر داده و بشکنم، اما مربی من متوجه شد و به من گفت که رکوردشکنی در این رقابت‌ها لزومی ندارد، زیرا این مسابقه در آسیا است، بنابراین در رنکنیگ جهانی نیست.

قویترین پارالمپین جهان افزود:"هدف و برنامه من برای توکیو ۲۰۲۰ است و برنامه ریزی و برنامه خاصی برای شکستن رکورد تاریخی در توکیو دارم. "

با این حال، قهرمان مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو می‌گوید که اگر مربیان در جاکارتا چراغ سبز نشان می‌دادند، رکوردشکنی می‌کرد.

"اکنون آماده‌تر از ریو (زمانی که رکورد جهانی را شکست) بودم؛ زیرا من به راحتی می‌توانستم رکورد جهانی را بشکنم، اما به مربی ام احترام می‌گذارم و مربی به من گفت که شاید تحت این فشار، آسیب ببینم. "

هنگامی که با اصرار از او پرسیده شد که چه وزنه‌ای را می‌تواند بلند کند، این وزنه بردار ۳۰ ساله با لبخند گفت: "این راز است".

مدال نقره دسته بعلاوه ۱۰۷ کیلوگرم نیز به منصور پورمیرزائی از ایران رسید. او ۲۴۸ کیلوگرم را برداشت و وزنه بردار عراقی ۲۴۰ کیلوگرم را برداشت و برنز گرفت.

بيشتر بخوانيد: غریب شی: حیف شد نتوانستم وزنه 245 کیلوگرمی را بزنم

صلحی‌پور: هدفم کسب مدال طلا بود و بعد رکوردشکنی در بازی‌های پاراآسیایی

مرادی: در مسابقات پاراآسیایی مدال نقره نصیبم شد


انتهای پیام/


سیامند رحمان هوادارانش را در انتظار شکستن رکورد جهان گذاشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند

دو نماینده ایران در مرحله مقدماتی تپانچه بادی زنان جام جهانی باکو از رسیدن به فینال بازماندند. 

به گزارش ایسنا، در جریان مسابقات تیراندازی جام جهانی در باکوی آذربایجان دو ملی‌پوش ایران از رسیدن به فینال بازماندند. هانیه رستمیان با رکورد ۵۷۲ در رده هجدهم ایستاد و گلنوش سبقت‌اللهی نیز با رکورد ۵۶۰ در رده پنجاه و هفتم قرار گرفت.

پیش از این نیز سجاد پورحسینی در تپانچه بادی مردان به فینال نرسیده بود. همچنین در میکس تپانچه تیم ایران با ترکیب گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی با رکورد ۵۶۶ در رده بیست و چهارم ایستاد و از صعود به فینال بازماند. 

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد. 

امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • پیرمرد پرحاشیه سپاهانی ۱۰ سال محروم شد؛ واکنش قاطع کمیته انضباطی!
  • سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • تیم ملی گلبال به فینال پارالمپیک فکر می‌کند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳