Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@02:17:19 GMT

آغاز کشت محصولات پاییزه در دزفول

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۷۸۴۰

آغاز کشت محصولات پاییزه در دزفول

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با اشاره به آغاز کشت محصولات پاییزه در اراضی کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: پیش بینی می شود 60 هزار هکتار از این محصولات به صورت آبی و 20 هزار هکتار به صورت دیم کشت گردد.

وی کشت انواع صیفی جات، سبزی خورشتی، جالیزی، چغندرقند، غلاتی چون؛ گندم و جو، دانه های روغنی چون کلزا را محصولات اولویت دار شهرستان دزفول عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زارعی با بیان اینکه برداشت محصولات پاییزه در شهرستان دزفول از ابتدای آذرماه با برداشت سبزی و صیفی آغاز می شود، تصریح کرد: عملیات برداشت تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول چغندرقند را آخرین محصولی عنوان کرد که در کشت پائیزه برداشت می شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: پیش بینی می شود چغندرقند در حدود 3 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان کشت شود .

احمد زارعی افزود: محصول چغندرقند تولید دزفول پس از برداشت به کارخانه های قند استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قزوین، همدان، اسلام آباد و کرمانشاه ارسال و تحویل می گردد.

وی در خصوص کشت دانه های روغنی بیان کرد: کشت کلزا در شهرستان دزفول در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته و پیش بینی می شود در کشت پائیزه امسال حدود 5 هزار هکتار کلزای بذری و دانه ای کشت شود.

زارعی در ادامه اذعان داشت: بیش از 90 درصد بذر کلزای هیبریدی مورد نیاز کشور توسط 2 شرکت کشت و صنعت شهید رجایی و بهشتی دزفول تولید می شود که این امر یکی از شاخص های برتر کشاورزی شهرستان است.

وی در خصوص کشت نباتات علوفه ای مانند شبدر و یونجه اظهار کرد: کشت شبدر علوفه ای و بذری در دستور کار جهاد کشاورزی دزفول است، زیرا افزون بر 90 درصد تولید بذر شبدر بلسین کشور در شهرستان دزفول تولید می گردد که از دیگر شاخص های برتر کشاورزی این شهرستان محسوب می شود.

این مقام مسئول گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته آب موردنیاز کشت پائیزه این شهرستان تامین می شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

برداشت سبزی و صیفی از اراضی کشاورزی خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عبدالله رحیمی گفت: شناسنامه‌دار کردن باغ، مدرک رسمی کاملاً فنی و تخصصی است که امکان برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی با هدف افزایش کمی کیفی تولیدبه بهره‌بردار می‌دهد.

وی افزود:کشاورزان جویباری از طریق واحد‌های صنفی کشاورزی نسبت به دریافت شناسنامه باغ اقدام کنند.

رحیمی افزود: در شهرستان جویبار ۶۴۰۰ هکتار مزارع جویبار مرکبات و سیاه ریشه تشکیل می‌دهد که ۱۸۲۰ هکتار معادل ۳۰ درصد از این باغات شناسنامه‌دار شدند.

عبدالله رحیمی اظهار داشت: طرح شناسنامه دار کردن باغات نشانه هویت، اصالت و مرغوبیت تولیدات باغی و مبنای اصلی شناسایی و ارزش‌گذاری محصولات در بازار‌های داخلی و جهانی است و به منظور شناسایی هوشمند و تهیه آمار جامع مربوط به تولیدات باغات و برنامه ریزی در فروش و صادرات محصول و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف و ثبات قیمت، تهیه شناسنامه باغ امری ضروریست.

وی خاطرنشان کرد:کشاورزان به خصوص باغداران مرکبات در جویبار می‌توانند با دریافت شناسنامه باغ از نظام صنفی کشاورزی و کد QR زمینه صادرات را برای محصولات خود فراهم سازند.

سالانه ۳۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار به زیر کشت ۴۵نوع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان