Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به معضلات دانشجویان ورودی جدید در بدو ورود به دانشگاه، اردوی تفریحی و توجیحی برای دانشجویان برگزار شد. محمدحسین ساکی، مسئول آموزش حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص برگزاری اردوی یک روزه برای دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه گفت: با توجه به اینکه دانشجویان ورودی جدید همواره در بدو ورود به دانشگاه با معضلاتی همچون عدم آگاهی از نحوه گذراندن واحد‌های درسی و اضطراب از مشکلات پیش رو مواجه هستند، بسیج دانشجویی دانشگاه، تصمیم گرفت تا اردوی تفریحی و توجیحی یک روزه برای دانشجویان ورودی جدید پسر دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه چند سالی می‌شود که معاونت فرهنگی دانشگاه این اردو را برگزار نکرده است، افزود: حضور دانشجو‌های ترم بالایی یکی از دلایل کاشت بذر ناامیدی در دل دانشجویان ورودی جدید است و به آن‌ها تلقین می‌کنند که درس خواندن در دانشگاه منفعت چندانی برای آن‌ها ندارد؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا در محیطی شاداب و در قالب اردوی تفریحی نکاتی در خصوص تحصیل در دانشگاه و نحوه گذراندن واحد‌ها و آینده شغلی و مزایای تحصیل در رشته‌های مختلف به دانشجویان (پسر) ورودی جدید منتقل شود.
ساکی اضافه کرد: برگزاری این اردوی یک روزه علاوه بر اینکه موجب رفع خستگی کنکور و روند سخت ثبت نام از تن دانشجویان ورودی جدید پسر شد؛ سبب شد تا آموزش‌هایی به آن‌ها ارائه شود و اطلاعاتی در زمینه نحوه گذراندن واحد‌های درسی و راهنمایی‌هایی در زمینه مزایای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این اردو از هر رشته تحصیلی یک دانشجوی ترم بالایی نیز حضور داشت و نکاتی را به دانشجویان ورودی جدید گوشزد می‌کرد و توضیحاتی در مورد فعالیت در دانشگاه و بازار کار رشته تحصیلی و نحوه طی کردن مسیر تحصیلی به دانشجویان می‌داد.
مسئول آموزش حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این اردوی تفریحی و توجیهی در اردوگاه قدس دزفول برگزار شد و فقط دانشجویان ورودی جدید پسر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در آن حضور داشتند.
وی افزود: البته بسیج دانشجویی خواهران نیز برای دانشجویان ورودی جدید دختر در محل خوابگاه این کلاس توجیهی را برگزار خواهد کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اهواز اردوی دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد