Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@08:49:17 GMT

دیدارنخست‌وزیران چین وتاجیکستان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۸۲۵۲

نخست‌وزیران چین و تاجیکستان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه دیدار کردند. ناطقان: به نقل از شینهوا، «لی‌کچیانگ» و «قاهر رسول‌ زاده» (Kokhir Rasulzoda) نخست وزیران چین و تاجیکستان امروز در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان دیدار و گفتگو کردند.

بر این اساس، در این دیدار روند همکاری دو کشور در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین، در جریان این دیدار تفاهم نامه هایی نیز میان دو طرف امضا شد.

طرفین در این دیدار، ضمن بررسی همکاری های کنونی نسبت به توسعه مناسبات دوشنبه و پکن در چارچوب سازمان همکاری شانگهای ابراز رضایت کردند.

گفتنی است لی کچیانگ نخست وزیر چین به منظور شرکت در نشست نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و دیدار رسمی از تاجیکستان، در دوشنبه پایتخت این کشور به سر می برد.

وی صبح امروز نیز با امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان دیدار کرد. منبع: مهر برچسب ها: نخست وزیران ، چین ، تاجیکستان ، دیدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نخست وزیران چین تاجیکستان دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد