Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@23:31:05 GMT

«آواتار»؛ جنگلی شناور و اعجاب انگیز در آسمان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۸۵۷۹

«آواتار»؛ جنگلی شناور و اعجاب انگیز در آسمان

پارک جنگلی ملی ژانگجیجی (Zhangjiajie) واقع در استان هونان شمالی در کشور چین، چشم انداز منحصر به فردی در حدود ۱۲، ۰۰۰ هکتار ایجاد کرده است. این جنگل در سال ۱۹۸۲، اولین پارک ملی چین نامگذاری شد و با هزاران ستون سنگی عمودی با پوشش شاخ و برگ که به آسمان می‌رسد، شناخته می‌شود. این ویژگی منحصر به فرد است که به الهام گرفتن در ایجاد کوه‌های شناور پاندورا در فیلم Avatar کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ستون‌ها توسط فرسایش طبیعی ایجاد شده و به طور میانگین هر ستون آسمانی به ارتفاع حدود ۱۰۰ متری می‌رسد. طبق گفته مسئولان این پارک، جیمز کامرون و همکارانش برای فیلم آواتار از این جنگل الهام گرفته اند و مسئولان برای جذب توریست اسم این مکان را به rock Avatar Hallelujah تغییر دادند.

پارک جنگلی ملی Zhangjiajie اولین پارک ملی چین است و با ستون‌های سنگی عمودی شناخته می‌شود.

بنا بر این گزارش، هر ساله حدود ۳۰ میلیون تن به این منطقه می‌آیند تا مناظر نفس گیر و ستون‌های ماسه سنگ کوارتز را ببینند؛ اما مسئولین پارک امیدوار بودند، به دلیل محبوبیت فیلم آواتار، مردم بیشتری از این منطقه بازدید کنند. شعار‌هایی مانند «پاندورا بسیار دور است، اما ژانگجیجی نزدیک است» و «کشف دنیای واقعی پاندورا» توسط مقامات محلی برای جذب توریست استفاده شده است.

این ستون‌ها توسط فرسایش طبیعی بوجود آمده اند و توسط پوشش گیاهی سرسبز پوشیده شده اند.

نکته جالب اینجاست که «آواتار» نام افسانه‌ای در چین است و این فیلم یکی از ۲۰ فیلم هالیوودی بود که در چین اکران شد و در چند هفته اول خود توانست رکورد اکران در چین را بشکند.


به این ترتیب، فیلم سینمایی «آواتار» هنوز هم یکی از بزرگترین فیلم‌های سینمای چین است و ارتباط آن با پارک جنگلی ملی Zhangjiajie باعث جذب بازدیدکنندگان جدید می‌شود. علاوه بر این، مسئولان این پارک با جذب توریست بیشتر، بزرگترین و بلندترین پل عابر پیاده جهان را در این منطقه در سال ۲۰۱۶ افتتاح کردند.

«آواتار»؛ جنگلی شناور در آسمانپارک جنگلی ملی Zhangjiajie اولین پارک ملی چین است و با ستون‌های سنگی عمودی شناخته می‌شود. این ستون‌ها توسط فرسایش طبیعی بوجود آمده اند و توسط پوشش گیاهی سرسبز پوشیده شده اند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: جهانگردی پارک جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه (فیلم)

 



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هنر و زیبایی در کاخ چهل ستون اصفهان (فیلم) مکان‌های شگفت انگیز در ایران (فیلم) عمارت چهل‌ستون؛ ارزشمندترین بنا‌های صفوی در قزوین (فیلم)

دیگر خبرها

  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • ماجرای پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس چه بود؟
  • چرا شغال‌های نزدیک تهران خوشحال و چندقلوزا شده اند؟
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • راهپیمایی شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه (فیلم)
  • دانستنی های شگفت انگیز از عقاب ها که تا به حال نشنیده اید (فیلم)