Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، توجه به علوم جدید دنیا و پرورش نخبگان را میان‌بری برای دستیابی به پیشرفت و توسعه کشور دانست.

«فاطمه مهاجرانی» در گفت و گو با ایرنا، نانو را جلودار دانش صنعتی در دنیا دانست و گفت: دانش نانو از جمله علومی است که در بسیاری از حوزه ها قابل کاربرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تقدیر از ستاد توسعه فناوری نانو در برگزاری چنین نمایشگاهی و همچنین دعوت از دانش‌آموزان برای بازدید از این نمایشگاه علمی - صنعتی اظهار کرد: به طور حتم برگزاری نمایشگاه نانو می تواند عامل انگیزشی برای ایجاد نگرش و ورود دانش‌آموزان به این حوزه باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به علوم جدید دنیا و پرورش نخبگان را میانبر دستیابی به پیشرفت و توسعه کشور دانست.
وی با تاکید بر اینکه کشورهای در حال توسعه به‌منظور پیشرفت همه‌جانبه نیاز به طراحی دقیق نظام ملی نوآوری دارند، گفت: آنچه که امروز در نمایشگاه نانو مشاهده کردیم، در واقع دستاوردهایی در بخش های مختلف صنعتی است که فرزندان این مرز و بوم با جهاد علمی خود خلق کرده‌اند و انتظار این است که دانش‌آموزان از این‌ها بیشتر ایده بگیرند.
مهاجرانی همچنین گفت: در حال حاضر پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش در کل کشور به حوزه های دانش بنیادین از جمله علوم نانو ورود کرده‌اند و در حوزه دانش آموزی نیز المپیادهای رقابتی به‌صورت سالانه برگزار می شود.
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در ادامه اظهار کرد: نتایـج جشنواره‌های دانش‌آموزی نانو، خوارزمی، ابن سینا و مسابقات علمی به طور حتم بیانگر توانایـی و پویایی نانو در سطح دانش آموزی است.
یازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از 21 تا 24 مهرماه سال جاری با حضور 107 نهاد فعال در حوزه فناوری نانو در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.
علمی ** شبس ** 9386 **1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش نانو استعدادهاي درخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴