Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این آیین گفت: عمارت تاریخی ملک به دلیل سبک معماری خاص آن به عنوان نماد استان بوشهر تلقی می‌شود.

مجید خورشیدی افزود: با توجه به اهمیت تاریخی عمارت ملک، همه همت و تلاش مسئولان استان برای نجات این عمارت تاریخی به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عمارت تاریخی ملک مولفه مناسبی برای معرفی تاریخ و قدمت بوشهر است و تلاش می‌شود کار مرمت این بنا در سه مرحله کوتاه، میان و بلند مدت انجام شود.

خورشیدی افزود: با توجه به سکونت تعدادی خانواده در این عمارت تاریخی تلاش شده با همت دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی زمینه تعیین تکلیف آن‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس خانواده‌های نیازمند شناسایی و از طرف نهاد‌های حمایتی مورد حمایت قرار می‌گیرند و افرادی که مستمند نیستند، باید مکان را تخلیه کنند.

خورشیدی گفت: برای تخلیه این عمارت تاریخی حکم قضایی گرفته شده و کسانی و تاسیس حسینیه کرده اند در این عمارت حکم مکان غصبی دارد.

وی تاکید کرد: افراد غیر مستمند باید قبل از اقدام نیروی انتظامی این مکان را تخلیه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تلاش می‌شود با همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این عمارت تاریخی در کمترین زمان ممکن بازسازی و تقدیم مردم بوشهر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عمارت تاریخی ملک از جمله بنا‌های قدیمی و مهم این استان است که در تصرف عده‌ای قرار داشت و امروز با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، فرمانداری بوشهر و دستگاه‌های حمایتی تخلیه شد.

ناصر امیر زاده افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده افراد نیازمندی که در این عمارت ساکن بودند با همکاری دستگاه‌های حمایتی استان ساماندهی می‌شوند و با تخلیه عمارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار مقاوم سازی و استحکام بخشی آن آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمارت تاریخی ملک با یک قرن قدمت مربوط به دوره قاجار که در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

امیرزاده بیان کرد: عمارت تاریخی ملک یکی از معماری‌های منحصر به فرد کرانه خلیج فارس و همواره مورد توجه گردشگران است و تلاش می‌شود با احیا و ساماندهی آن مورد توجه هرچه بیشتر گردشگران و مردمی که به تاریخ استان بوشهر علاقه‌مند هستند، قرار گیرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عمارت تاریخی ملک مربوط به ملک التجار بوشهری و مربوط به دوره قاجار است.

نصرالله ابراهیمی افزود: شیوه ساخت عمارت تاریخی ملک برگرفته از معماری ایرانی - اروپایی است و با توجه به اینکه معمار آن فرانسوی بوده ساخت این بنا برگرفته از عمارت‌های قرن ۱۹ کشور فرانسه است.

وی بیان کرد: عمارت تاریخی ملک حدود ۲۵ هزار مترمربع زیربنا دارد و شامل شاه نشین، حمام عمومی، اصطبل، خانه‌هایی مربوط به خدمه، آشپزخانه و بخشی هم به انباری اختصاص داشته است.

ابراهیمی افزود: این بنا از مصالح بوم آور داخلی و وارداتی احداث شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان بوشهر گفت: این مصالح وارداتی شامل چوب‌های چندلی است که از بمبئی و زنگبار وارد شده و در سقف بنا کلاف‌هایی استفاده شده است.

وی یادآور شد: همچنین در عمارت ملک از تزئینات زرکوبی شده استفاده شده که به مرور زمان از بین رفته است.

ابراهیمی گفت: نمونه معماری خاص عمارت تاریخی ملک با این حجم توده و فضا در محدوده بافت تاریخی بوشهر و خارج از آن دیده نمی‌شود و از بنا‌های فاخر حاشیه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: قبل از تملک بنای تاریخی عمارت ملک در سال‌های ۸۹ و ۹۰ از محل اعتبارات استانی یکسری عملیات مرمتی استحکام بخشی و استحفاظی برای رفع خطر شکل گرفته، سقف بنا به طور کال تعویض و بخشی از برج‌ها استحکام بخشی شده است.

ابراهیمی افزود: در زمان حاضر طرح مرمت تکمیلی عمارت ملک تهیه و برای اجرای این طرح ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: حضور بخش خصوصی و یا موسسه‌ای که از لحاظ اقتصادی شرایط بهتری داشته باشد برای احیای این بنای تاریخی ضروری است.

ابراهیمی گفت: تلاش می‌شود بنای تاریخی عمارت ملک به کانونی فرهنگی و توریستی برای استفاده گردشگران و کسانی که به تاریخ بوشهر علاقه دارند، تبدیل شود.

انتهای پیام/م

آغاز بازسازی عمارت ملک بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی کمیته امداد نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد

یوسف زمانی فرماندار اندیمشک اصل بامداد جمعه در حاشیه بازدید میدانی از آخرین وضعیت سیل بند کرخه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شکستگی سیل بند دایک کرخه واقع در جاده دهلران منجر به طغیان آب و وارد شدن آب به داخل مزارع شد.

وی افزود: ماشین آلات، نیرو‌های عملیاتی و اعضای مدیریت بحران شهرستان در محل ترمیم این سیل بند حضور دارند و تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم سیل بند کرخه تا ساعاتی دیگر به پایان برسد.

فرماندار اندیمشک همچنین با اشاره به بروز آب گرفتگی در مناطق مختلف این شهرستان گفت: شرایط در این شهرستان با بسیج تمام امکانات مطلوب و پایدار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • جهان در موقعیت حساسی قرار دارد/ عملیات وعده صادق در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است