Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@14:06:25 GMT

روش صحیح وکس کردن برای از بین بردن موهای زائد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۹۳۴۱

روش صحیح وکس کردن برای از بین بردن موهای زائد


وکس کردن یکی از تکنیک های مورد استفاده برای از بین بردن موهای زاید است. کیت های وکس خانگی برای کسانی که وقت و پول انجام این کار را به صورت حرفه ای ندارند، در دسترس است. با این حال اگر دقت نکنید وکس خانگی می تواند با کثیف کاری همراه باشد. به علاوه وکس نامناسب می تواند باعث تحریک و زخم شدن یا کبودی پوست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین راه برای وکس کردن -بدون کثیف کاری- را یاد بگیرید.

1- زمان مناسب برای وکس در خانه یا هر جای دیگری فرق نمی کند؛ باید اجازه دهید موها به اندازه ای که روی کیت های وکس توصیه شده، رشد کنند. بیشتر کیت ها توصیه می کنند که بلندی موها باید حداقل ۶ میلی متر باشد. این کار لازم است زیرا وکس باید بتواند موها را بگیرد. اگر موها خیلی کوتاه باشند، وکس نمی تواند موها را بگید یا آنها را از ریشه در بیاورد. همچنین اگر موها خیلی بلند باشند، وکس آنها را می شکند و بنابراین موها به طور کامل از روی پوست برداشته نمی شوند.

۲- ناحیه ای که می خواهید وکس کنید را ۲۴ ساعت قبل با اسکراب بدن لایه برداری کنید. لایه برداری باعث می شود از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. این کار اجازه می دهد که وکس به راحتی به موها متصل شده و زمانی که که از روی پوست کنده می شود، پوست تان آسیب نبیند. با این حال اگر درست قبل از اپیلاسیون لایه برداری کنید، پوست تازه تان، ملتهب، حساس و تحریک می شود.

۳- حداقل یک ساعت قبل از اپیلاسیون، ایبوپروفن بخورید. وکس کردن می تواند دردناک باشد و ایبوپروفن می تواند از درد جلوگیری کند.

۴- پوست تان را به طور کامل شسته و خشک کنید. پودر بچه بزنید تا مطمئن شوید پوست تان خشک است. پودر بچه همچنین می تواند هر گونه چربی پوست تان را بگیرد.

۵- در مکانی که می خواهید کار وکس کردن را انجام دهید یک حوله کهنه یا روزنامه پهن کنید تا اگر چیزی چکه کرد روی آن بریزد و کار تمیز کردن را بسیار آسان تر کند. به این ترتیب می توانید بعد از اتمام کار، روزنامه ها را جمع کرده و دور بیاندازید و دیگر نیازی به تراشیدن وکس از کف حمام ندارید.

۶- وکس را تا درجه حرارت مشخص شده گرم کنید و آن را در همین دما نگه دارید. برای وکس در خانه خرید یک موم گرم کن کوچک یا درست کردن حمام آب، ساده ترین راه برای اطمینان از درست گرم شدن وکس تا دمای مورد نظر است. اگر وکس بیش از حد گرم باشد پوست تان را می سوزاند و همه جا چکه می کند. اگر خیلی سفت یا سرد باشد، به سختی می توانید آن را روی پوست تان بمالید و موها را هم نمی گیرد. این قسمت سخت ترین بخش وکس در خانه است. اگر از مایکروویو برای گرم کردن آن استفاده می کنید، هر چند دقیقه یکبار دوباره آن را گرم کنید تا مطمئن شوید که درجه حرارت مناسبی دارد. دمای وکس باید بین ۴۳ و ۶۸ درجه سلسیوس باشد.

۷- وکس را با کاردک مخصوص یا رول اپیلاسیون که تهیه کرده اید روی محل مورد نظر بمالید. برای اینکه کار را تا جای ممکن شسته و رفته انجام دهید، کاردک را بعد از هر استفاده تمیز کنید. اگر وکس روی کاردک باقی بماند، شروع به سفت شدن می کند و خیلی سخت می توان دوباره از آن استفاده کرد. لازم نیست که هر دفعه مقدار زیادی وکس را روی محل مورد نظر بمالید؛ اگر مقدار کمتری را روی محل کوچکتری بمالید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. رول اپیلاسیون نسبت به کاردک کثیف کاری کمتری دارد، اما بسیاری از کیت ها شامل یک کاردک هستند. اگر وکس در خانه را زیاد انجام می دهید، خریدن یک رول اپیلاسیون ایده خوبی است.

۸- نوارهای داخل کیت را طبق دستورالعمل کارخانه سازنده آن استفاده کنید. قبل از کندن نوار، چند بار آن را صاف کنید. اطمینان حاصل کنید که نوار تمام وکس را پوشش می دهد. اگر لبه های وکس پوشش داده نشده باشد، پاک کردن آن از روی پوست می تواند دشوار باشد. با مالیدن آرام نوار روی وکس می توانید به چسبیدن آن کمک کنید.

۹- انتهای نوار را بگیرید و آن را در خلاف جهت رویش موها بکشید. پوست تان را با دست دیگر تان محکم نگه دارید تا موها آسان تر کنده شوند.

۱۰- این کار را تکرار کنید تا تمام موها برداشته شوند.

۱۱- کمی روغن بچه را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی پوست تان بمالید تا هر گونه وکسی که روی پوست تان باقی مانده است را پاک کنید. پارچه را خیلی محکم روی پوست تان نکشید چرا که باعث تحریک شدن آن می شود. وکس به سرعت پاک می شود.

۱۲- حمام آب یا موم گرم کن را خاموش کنید و اجازه دهید وکس سرد شود. بسته به اینکه وکس چه مقدار مورد استفاده قرار گرفته است، می توانید آن را برای استفاده های بعدی نگه دارید. اجازه دهید به طور کامل سرد شود و آن را در یک جای خشک نگهداری کنید. رول اپیلاسیون یا کاردک را تمیز کنید و به خوبی نگه دارید.

نکته:
بعد از اپیلاسیون برای چندین ساعت از رفتن به داخل آب خودداری کنید. آب می تواند باعث عفونت پوست تان شود. همچنین از اپیلاسیون نواحی دارای زخم، آکنه یا به شدت حساس، خودداری کنید. هرگز بعد از حمام آفتاب یا برنزه شدن وکس نکنید.   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موهای زائد وکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رجاییان پس از حذف پرسپولیس در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم در مورد حواشی به وجود آمده، اظهار کرد: اولاً من که با هواداران پرسپولیس مشکلی نداشتم. قبول کنید ما با تیمی جوان که یک پنجم پرسپولیس هزینه کرده در لیگ برتر شرایط مشخصی داریم. مقابل تیم نامی، اسمی بزرگی دو مرتبه با اختلاف دو گل عقب افتادیم و جبران کردیم. تماشاگرانی که انتظار چنین نتیجه‌ای نداشتند ایجاد مسئله کردند. در نیمی از CIP ما تماشاگران پرسپولیس بودند. آنهایی که راه دادند باید جواب دهند. همه اراکی بودند، بچه‌های خود را آورده بودند و عکس سلفی می‌گرفتند. برای فوتبال اراک بد است.

مدیرعامل آلومینیوم اراک در خصوص اینکه چه شد تماشاگران پرسپولیس شروع به پرتاب اشیا کردند، گفت: فکر کنم، چون بعد از آنکه پرسپولیس پیش افتاد و تماشاگران آنها تماشاگران ما را مسخره کردند با تساوی بازی مقابله به مثل شد و اشیایی پرتاب شد که این موارد در فوتبال طبیعی است. نمی‌توانم بگویم هواداران ما آنها را تحریک نکردند. باید ببینیم در کدام ورزشگاه لیدر‌های پرسپولیس و استقلال در دو بخش تقسیم می‌شوند و تیم‌شان را تشویق می‌کنند. در کدام ورزشگاه داریم هواداران تیم مهمان می‌گویند «روبرو آماده باش». علی رغم اینکه ناظر بازی و نماینده فدراسیون خیلی تلاش کردند این اتفاق نیفتد. متأسفانه این اتفاق افتاد و تماشاگران پرسپولیس در یک نقطه ورزشگاه مستقر نشدند.  

وی ادامه داد: از طرفی بپذیرید پرسپولیسی که در نیم فصل دوم یک باخت و یک تساوی داشته و فوتبال زیبایی بازی می‌کند، اما اینجا فقط نیمه اول بازی خوبی کرد و با دیدگاه فنی مجتبی حسینی آن قدر بچه‌های ما خوب بازی کردند که در نیمه دوم بازی و وقت‌های اضافه به پرسپولیس موقعیتی ندادیم. پرسپولیس با شوت از راه دور و ضدحمله به دو گل دیگر رسید و با لطف خدا توانستیم برنده شویم.

رجاییان در مورد اینکه پس از تساوی ۲ بر ۲ به سمت بازیکنان تیمش رفت، گفت: بردن تیم‌های استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد و رفتم تا کیف خود را با آنها تقسیم کنم. استاندارد فوتبال برای لذت بردن مردم است و آنها را ناراحت می‌کند که من ناراحت هستم.  

وی در مورد اینکه بانوان اراکی می‌تواند بعد از این وارد ورزشگاه شوند، گفت: مسئولان استانی ما با وجود اینکه تحت فشار بودند ولی اولین بودند که این کار را انجام دادند. در بازی‌های قبلی با استقلال و پرسپولیس ۳ هزار هوادار خانم آمدند که شرکتی و تزئینی نبودند. بار دیگر انتقاد خود را از رفتار خارج از شأن کسانی که باعث شدند تا این بازی بدون تماشاگران خانم باشد مطرح می‌کنم.  

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در مورد مشکل بازیکن استقلال عنوان کرد: مشکل بازیکن استقلال این بوده که پس از تخلیه زمین چند دقیقه می‌ایستد. از آن طرف هوادار خانم با سهل انگاری مأمور، خود را وارد زمین می‌کند و اتفاقاتی می‌افتد که در مملکت ما رایج نیست. این اتفاق خلاف قانون باعث شد تا فدراسیون فوتبال از زیرساخت‌های ما ایراد بگیرد و در تلاش هستیم تا این مسئله حل شود. ما با هماهنگی مسئولان سیاسی استان و یگان ویژه اجازه ورود بانوان را می‌دادیم.  

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • صعود هوادار با بردن مس سونگون
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود