Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:23:55 GMT

ایمنی ناوگان اتوبوسی بالاست

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۹۸۵۴

ایمنی ناوگان اتوبوسی بالاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما ، سردار محمدحسین حمیدی در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما گفت: سالانه ۴ و نیم برگه مسافری برای اتوبوس ها صادر می شود و با این حجم تردد اتوبوس و مسافر، این ناوگان همچنان از ایمنی خوبی برخوردار است.

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد علت تصادفات جاده ای؛ عامل انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار حمیدی افزود: در سال ۸۴ با حدود ۷ میلیون خودرو شمار تلفات تصادفات جاده ای ۲۸ هزار کشته بود و در سال ۹۶ با وجود ۲۰ میلیون خودرو این تعداد به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته که نشان می دهد اقداماتی در این مدت صورت گرفته اما کافی نیست.

وی گفت: ۲۰ درصد حوادث در نوروز ۹۷ در محل های سانحه خیز اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به وجود ۸ هزار محل حادثه خیز در جاده های کشور افزود: ۳۴۰۰ محل حادثه خیز شناسایی شده و شناسنامه دارند که سازمان راهداری اولویت ۱۵۵۰ محل از آنها را برای اجرای طرح های بهسازی مشخص کرده است.

سردار حمیدی گفت: اولویت های مشخص شده سازمان راهداری برای مناطق حادثه خیز در جاده های کشور مربوط به سال ۹۴ است که نیاز به بررسی جدید دارد.

وی تصریح کرد: نبود مدیریت متمرکز و ستاد بالادستی مشکل اصلی کشور در کاهش سوانح جاده ای است.

سردار حمیدی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد حوادث جاده ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد، گفت: باید مشخص شود مسئول و متولی این ۳۰ کیلومترها چه نهاد یا ارگانی است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم در این برنامه گفت: برای بهسازی هر نقطه حادثه خیز نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

محمد تیموری افزود: از سال ۹۴ تا کنون رفع مشکلات ۵۵۰ نقطه حادثه خیز با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار این سازمان قرار گرفته است که تا کنون ۲۰۰ نقطه از این تعداد رفع حادثه خیزی شده است و عملیات ۳۵۰ نقطه دیگر تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی گفت: بر اساس قانون، ۶۰ درصد مجموع جرایم رانندگی در جاده ها باید به سازمان راهداری کشور اختصاص یابد تا صرف بهسازی جاده ها شود که امسال تا کنون هیچ مبلغی به این سازمان پرداخت نشده است.

تیموری با بیان اینکه اولویت اول سازمان راهداری کشور؛ ایمنی جاده هاست افزود: در شش ماه اول امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی این سازمان برای بهسازی جاده ها هزینه شده است.

رئیس اتحادیه شرکت های مسافری هم در این برنامه گفت: ۲۰۰ میلیون مسافر در سال در جاده های کشور جابجا می شوند و سهم حمل و نقل عمومی از حوادث جاده ای تنها دو درصد است.

احمدرضا عامری با اشاره به اینکه قیمت لاستیک اتوبوس از ۳ میلیون تومان به ۱۷ میلیون تومان افزایش یافته است افزود: دولت باید برای تأمین لاستیک های مورد نیاز اتوبوس ها اقدامی جدی کند تا ایمنی سفرها افزایش یابد.

رئیس هیأت مدیره جمعیت ایمنی راهها هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: ۲۵۰ میلیون نفر در سال از ناوگان عمومی استفاده می کنند.

محمد بخارایی افزود: میانگین شمار تلفات جاده ای در کشورمان در مقایسه با دیگر کشورها ۳۰ درصد بحرانی تر است.

 

کد خبر 4429285

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سردار حسین رحیمی اربعین ۹۷ نیروی انتظامی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان تامین اجتماعی محمد علی افشانی سردار حسین اشتری پلیس راهور بیمه بازنشستگان محسن هاشمی اربعین 97 سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !

تین نیوز

در تقویم ملی روز هفتم اردیبهشت ماه به نام ایمنی حمل ونقل نام گرفته؛ روزی که موضوع ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای را یادآور می شود در شرایطی که امسال نیز در تعطیلات نوروزی آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران بازهم رکورد زد.

به گزارش تین نیوز، براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ جان باختند و به گفته رئیس پلیس راهور فراجا در سال 1402 بیش از 17 هزار نفر طی تصادفات رانندگی در ایران کشته شده اند.

نگاهی به  آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران نشان می دهد که طی یک بازه ده ساله، هیچ بهبودی در این بخش صورت نگرفته است گرچه هم اکنون پیگیری ایمنی حمل ونقل در کارگروه هایی فنی و تخصصی پیگیری می شود. از جمله کمیسیون ایمنی راه های کشور که از جمله اهداف این کمیسیون تدوین سیاست های لازم به منظور ارتقای سطح ایمنی راههای کشور، ایجاد سامانه آمار و اطلاعات جامع مدیریت ایمنی راه های کشور و تحلیل تصادفات جاده ای عنوان شده است.

خبر مهم و پربازدید حمل ونقل جاده ای را بخوانید:

فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری  

کمیسیون ایمنی راه های کشور که با هدف کاهش کاهش سوانح و تصادفات جاده ای به عنوان رکن مشورتی، تصمیم سازی، اجرایی و نظارتی شورای عالی هماهنگی حمل ونقل  از سال 89 کار خود را آغاز کرد.

جلسات کمیسیون ایمنی راه های کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی  برگزار می شود و جهت بررسی موضوعات مختلف مرتبط با ایمنی راه اعم از مهندسی راه، ناوگان، اعمال مقررات ترافیکی و گردآوری و تحلیل آمار سوانح حمل ونقل و اجرای آموزش فرهنگ عمومی ایمنی حمل ونقل و  ...  از توان سه کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه ها، کارگروه هماهنگی شیوه های حمل ونقل و کارگروه آموزش و رفتارسازی ایمنی حمل ونقل و ترافیک بهره می برد.

اطلاعاتی در دسترس نیست

در بررسی عملکرد این کمیسیون که تاکنون 135 نشست را با حضور مشارکت کلیه بخش ها و دستگاه های ذی ربط ملی و استانی ذیل شورای عالی هماهنگی حمل ونقل پشت سرگذاشته یک نکته حائز اهمیت است که چرا خبری از اطلاعات بروز و داده های تحلیلی و آماری این کمیسیون نیست.

 با نگاهی به تارنمای وزارت راه و شهرسازی و زیربخش مربوط به کمیسیون ایمنی راه های کشور آخرین اطلاعات بارگذاری شده از صورتجلسات نشست های این کمیسیون مربوط به سال 99 است که آن هم در دسترس نیست گرچه اعلام شده که براساس سیاست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر دسترسی آزاد همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز این وزارتخانه، کلیه مصوبات شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در این بخش قرار داده است.

شاید گزیده ای از پاسخ این سوال که چرا در یک بازه ده ساله بهبودی در ایمنی حمل ونقل حاصل نشده و آمار تلفات جاده ای تقریبا هر سال بالاتر از قبل است؛ در نبود اطلاعات روشن و شفافی از عملکرد و اقدامات کمیسیون ایمنی راه های کشور باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟