Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:13:55 GMT

انور ابراهیم به پارلمان مالزی راه یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۰۰۷۶

انور ابراهیم به پارلمان مالزی راه یافت

کوالالامپور- ایرنا- انور ابراهیم رئیس حزب عدالت مردم و جانشین احتمالی ماهاتیر محمد توانست با پشت سر گذاشتن شش رقیب خود در انتخابات میاندوره ای مجلس مالزی و کسب اکثریت آرا به پارلمان این کشور راه یابد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان مالزی از منطقه پورت دیکسون در غرب این کشور روز گذشته برگزار شد و در آن انور ابراهیم معاون پیشین ماهاتیر محمد و شش نامزد دیگر به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش مسؤولان برگزار کننده انتخابات، انور ابراهیم بیش از 71 درصد آرای رأی دهندگان در این منطقه را به خود اختصاص داده است.
انور که از وی به عنوان رهبر آتی ائتلاف پاکاتان هاراپان نیز یاد می شود، توانسته است اکثریت آرای 23 هزار و 500 نفر از رأی دهندگان در این منطقه را به دست آورد که رقم بالاتری نسبت به نماینده پیشین این منطقه است.
دانیل بالاگوپال نماینده سابق این حوزه در دوره قبل توانسته بود با کسب بیش از 17 هزار رأی به مجلس نمایندگان راه یابد.
ناظران منطقه ای می گویند؛ اگرچه پورت دیکسون در بخشی از مالزی و این انتخابات نیز میاندوره ای بوده اما نتایج آن پیروزی دیگری برای ائتلاف پاکاتان هاراپان به رهبر ماهاتیر محمد به همراه داشته است.
انور هفتاد و یک ساله معاون پیشین ماهاتیر محمد، قرار است روز دوشنبه به عنوان نماینده مجلس مالزی سوگند یاد کند.
ماهاتیر محمد نخست پس از موفقیت در چهاردهمین انتخابات سراسری در سال جاری و کسب جایگاه نخست وزیری، با درخواست عفو از پادشاه مالزی، انور را که از اعضای ائتلاف پاکاتان هاراپان بود از زندان آزاد و اعلام کرد که قدرت را بزودی به وی واگذار خواهد کرد اما طبق قوانین مالزی، انور برای کسب جایگاه نخست وزیری ابتدا باید از طریق انتخابات میاندوره ای به عنوان نماینده وارد مجلس و پس از آن وارد دولت مالزی می شد.
ائتلاف پاکاتان هاراپان به رهبری ماهاتیر محمد در روز 9 ماه مه (19 اردیبهشت) پیروز چهاردهمین دوره انتخابات سراسری این کشور شد و توانست با اکثریت پرقدرت در مجلس نمایندگان، کابینه دولت جدید را تشکیل دهد.
این ائتلاف در جریان رقابت های انتخاباتی وعده داد پس از نخست وزیری ماهاتیر محمد، این جایگاه به انور ابراهیم رئیس کاریزماتیک حزب عدالت مردم واگذار شود.
انور ابراهیم از سال 2015 به اتهام مسأله اخلاقی در زندان بود. اتهامی که هر از گاه در زندگی سیاسی وی سبب چالش های قضایی برایش شده اما این سیاستمدار کهنه کار هیچ گاه این اتهامات را نپذیرفته و آن را اقدامی سیاسی از سوی دشمنانش دانسته است.
انور ابراهیم به دلیل اینکه هنگام برگزاری چهاردهمین انتخابات سراسری در زندان بود، نتوانست در این انتخابات به عنوان کاندیدای مجلس نمایندگان شرکت کند.
حزب پی کی آر به رهبری انور، از سال 2008 تاکنون کرسی پورت دیکسون در مجلس مالزی را در اختیار داشت و انتخابات میاندوره ای روز 13 اکتبر (21 مهر) نیز با پیروزی وی رقم خورد تا پس از سال ها دوباره به عرصه سیاست این کشور باز گردد.
شبس**آساق**1599**1504

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي ماهاتير محمد انور ابراهيم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام‌ رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد: رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه با اظهار تاسف از اینکه با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان این که مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت: مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • انور ابراهیم پاسخ تنبیهی ایران را یک اقدام مشروع خواند
  • یک تصویر متفاوت از صحن مجلس /مهمانان ویژه پارلمان چه کسانی بودند؟
  • حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل است
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف