Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@14:18:24 GMT

«محکوم به اعدام» منتخب یک جشنواره خارجی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۰۰۹۶

به گزارش پارس نیوز، 

احمد جلیلی جهرمی، گفت: سه ماه پیش این فیلم برای لیست اولیه انتخاب شد و با حضور در مرحله پایانی جشنواره به جمع 10 فیلم نهایی در فستیوال فیلم‌های مستند جهان در آلمان راه یافت.

وی افزود: داستان فیلم درباره زنانی است که در زندان و زیر حکم‌های سنگین نظیر اعدام هستند، اما در زندان بازپروری شده و با دنیای تئاتر آشنا می‌شوند و هنر، مسیر زندگی آنها را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این فیلم قبلاً با نام «چند ملاقات با یک زن» نام داشت، اما برای وضوح موضوع در جشنواره بین‌المللی لایپزیک با نام «محکوم به اعدام» شرکت کرد.

جلیلی اظهار داشت: فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» نیز در بخش جنبی این جشنواره به نمایش درخواهد‌آمد.

این فیلمساز جهرمی درباره عوامل ساخت این مستند اظهار داشت: این فیلم با حضور سجاد آروند و علی بقایی تصویربرداران، ساسان کاوه، صدابردار، انسیه ملکی صداگذار، عباس سرافراز، آهنگساز انجام شد و کارگردانی آن نیز بر عهدهٔ این جانب بوده است.

به گفته جلیلی، وی و دیدار شمالی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده داشتند و مراحل پیش تولید این فیلم در شیراز و مراحل پس از تولید آن در تهران انجام شده است.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم‌های مستند لایپزیک از 29 اکتبر تا 4 نوامبر برابر با 7 تا 13 آبان ماه ویژه فیلم‌های مستند و انیمیشن برگزار می‌شود.

مستند «محکوم به اعدام» پیش از این منتخب جشن مستقل سینمای مستند ایران و یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» شده بود.

در این دوره از فستیوال لایپزیک، آخرین اثر مستند ورنر هرتسوگ (برنده جوایز متعدد از جمله نخل طلای بهترین کارگردانی از فستیوال کن) به نام «ملاقات با گورباچف» فیلم افتتاحیه این جشنواره است.

احمد جلیلی جهرمی فیلمساز جهرمی، کارشناس ارشد مهندسی مخابرات هوانوردی است و به تازگی به عنوان رئیس فرودگاه جهرم منصوب شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیک، بزرگ‌ترین جشنواره آلمان و یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های جهانی مستندهای هنری و فیلم‌های انیمیشن است. این جشنواره، در سال 1955 توسط «کلوپ فیلمسازان جمهوری دموکراتیک آلمان» به عنوان اولین فستیوال مستقل این کشور تأسیس شد و در طی جنگ سرد، این فستیوال مکانی ویژه برای مواجهه و بده‌بستان‌های میان فیلمسازان شرق و غرب بود. از زمان سقوط دیوار برلین، این فستیوال به یکی از دینامیک‌ترین فستیوال‌های مستند و آثار انیمیشن تبدیل شد و از سال 2004، بخش صنعتی نیز به آن اضافه شده است.

این جشنواره به فیلم‌هایی که به ترویج صلح و اصالت بشری می‌پردازند، اختصاص دارد و آزادی بیان و افکار را با تمرکز بر تصاویر ارائه‌شده، می‌ستاید. سینمای با کیفیت هنری بالا، داستان‌های بسیار خوب روایت شده، نگاه انتقادی و فرم مشاهده‌گر زیرکانه، شکل و فضای جشنواره را می‌آفرینند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام /

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهان آلمان زندان تئاتر انیمیشن سینمای مستند مخابرات فرودگاه جنگ آلمان ایران جهان زندان سینمای مستند پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، گفت: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان سعی کردیم در بعد بین‌المللی اتفاقات خوبی را برای شهر و شهروندان رقم بزنیم، از این‌رو با دعوت از شهرهای خواهرخوانده و هماهنگی با چند سفارت‌خانه در تهران، پذیرای ۹ هیئت خارجی در اصفهان بودیم.

وی با بیان اینکه دعوت از این هیئت‌ها برای حضور در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان و با تمرکز با جشنواره نقاشی پوپک انجام شد، افزود: این حضور و دیپلماسی فعال موجب شد به تعداد آثار و شهرهایی که از اقصی نقاط جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند، بیش از دو برابر اضافه شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰۰ اثر به جشنواره نقاشی پوپک ارسال شد که ۳۰۰۰ اثر مربوط به دیگر نقاط جهان است، گفت: ۲۹۴ شهر در این برنامه شرکت کردند که حدود ۲۸ شهر آن شهرهای خارجی بودند و در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از دو برابری را داشت که نشان می‌دهد می‌توانیم سال‌های آینده اقدامات موثرتری برای برگزاری این جشنواره انجام دهیم.

معرک‌نژاد با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، تصریح کرد: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

کد خبر 749233

دیگر خبرها

  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس