Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@15:42:50 GMT

چه کسی دهقان فداکار را نونوار کرد؟ + عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۰۱۰۲

چه کسی دهقان فداکار را نونوار کرد؟ + عکس

رکنا: کل ماجرای فداکاری ازبرعلی یا «دهقان فداکار» در آن روز به لباسش برمی‌گردد؛ همان تصویری که در کتاب مدرسه داشتیم. اما حالا امسال تصویری در کانال‌ها و سایت‌های مختلف پخش شده که خبر از تغییر عکس می‌دهد.

به گزارش رکنا، از بر‌علی خواجوی یا همان «دهقان فداکار» را همه می‌شناسیم. کتاب فارسی سوم دبستان را اگر یادتان بیاید، قصه فداکاری او در ماجرای قطار تبریز به تهران روایت شده است؛ همان ماجرایی که ازبرعلی روی ریل راه‌آهن می‌رود، فراز دره‌ای عمیق می‌ایستد، لباسش را درمی‌آورد و در سرمای وحشتناک آن زمستان تیره سرِ چوب می‌زند و به آتش می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ازبرعلی آن روز نبود، کل مسافران قطار سال ٤٠ به رودخانه می‌افتادند و قطعا در فاجعه‌ای تأسف‌بار و تراژیک جان می‌دادند.

کل ماجرای فداکاری ازبرعلی یا «دهقان فداکار» در آن روز به لباسش برمی‌گردد؛ همان تصویری که در کتاب مدرسه داشتیم. اما حالا امسال تصویری در کانال‌ها و سایت‌های مختلف پخش شده که خبر از تغییر عکس می‌دهد. یعنی «دهقان فداکار» دیگر بدون لباس در سرمای زمستان به تصویر کشیده نشده بلکه پیراهنی سفید به تن دارد و مشعل دستش است. پرسشی که اکثر کاربران مطرح کرده‌اند این است که چرا مسئولان مربوطه لباس تن «دهقان» فداکار کرده‌اند؟

چون اول اینکه اگر پیراهن تنش بوده، پس چه چیزی را آتش زده و سر چوب گذاشته و به راننده قطار هشدار داده؟ دوم اینکه اصولا فداکاری ازبرعلی خواجوی در همان سرمای زیر صفر منطقه هم هست که لباسش را درمی‌آورد و برای نجات جان مردم سرِ چوب می‌زند. برای پاسخ به این پرسش بد نیست به گفتگو‌های مختلف با ازبرعلی خواجوی نگاهی بیندازیم؛ به‌عنوان نمونه او در یکی از آن‌ها می‌گوید: «کتم را در‌آوردم و نفت فانوس را روی آن ریختم و با کبریتی که داشتم آتش زدم.» (٣/١٠/٨٥ – خبرگزاری فارس). طبیعتا هر کسی زیر کت پیراهن یا زیرپیراهن می‌پوشد، بنابراین ماجرای لباس سفیدی که جدیدا تن «دهقان فداکار» می‌کنند به نظر بی‌ایراد می‌رسد و درست‌تر از تصویر عریان او در کتاب‌های قدیم است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستگیری زن هزار چهره در مشهد چرا تلگرام قطع شد !؟ ازدواج دختر تهرانی با قاتلی خشن در زندان! + عکس فیلم لحظه کشته شدن شاه اینستاگرام ! + فیلم و عکس 16+ 5 روز تجاوز مرد شیطان صفت به 2 دزد خانه اش!+ عکس دردناکترین عکس از کباب کردن خرس در نوشهر! فریبا رازی داشت و باید سریع عروس می شد / پیمان با عروس باردار داماد شد! 2 زن اجازه دادند شوهرشان زن سوم بگیرد! / مرد 3 زنه چه رازی داشت؟! مردی سر خود را برید تا خوب نفس بکشد! + فیلم مهمان جنجالی علی ضیاء کلیه اش را بخاطر بچه سرطانی نفروخته بود! اولین عکس ها از داعشی ها در زندان / گزارش تنها خبرنگاری که به میان وحشت رفت قتل عام خانوادگی مرد ایرانی در هلند / حسین شفیعی درویش گنابادی بود! در قرار خصوصی سردار آزمون با بازیگر زن ایرانی چه گذشت؟ + عکس این 2 زن مرموز مرد از آب درآمدند! + عکس زن 18 ساله در جاده نیشابور توسط تبهکاران نقابدار ربوده شد! سیل در تهران / وحشت به دل پایتخت نشینان افتاد ! انتشار محتوای جعبه سیاه هواپیمای دختر ترکیه ای در ایران + جزییات سالگرد ازدواج بازپرس ویژه قتل تهران با فجیع ترین قتل به هم خورد! انتشار اولین تصاویر از تروریست های کردستان که دستگیر شدند ! + عکس خانه تیمی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قطار مدرسه عکس کتاب فداکاری کل عکس فیلم روزنامه اینستاگرام ایران زندگی عراق کشته تهران قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، پنج‌شنبه شب در حاشیه بازدید شبانه از مناطق مختلف شهرستان‌های بم و نرماشیر گفت: در پی بارندگی در شرق استان کرمان به ویژه در منطقه بروات موجب هدایت سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی خوشبختانه آسیب جدی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه دو روستا تحت تأثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فرو نشست و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا، با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده است، اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد.

فداکار، با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان کرمان، تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است، گفت: حدود ۱۱ روز است که استان کرمان درگیر سامانه بارشی بوده است و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم، به گونه‌ای که تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران را داشته‌ایم.

استاندار کرمان، تصریح کرد: با تلاش دستگاه‌های اجرایی، تدابیر قبل و حین بارندگی و بازدیدها شاهد چالش خاصی در استان نبودیم و به غیر از یکی دو مورد خسارت به دام و جاده‌ها، خسارت قابل توجهی در استان رخ نداد است.

وی افزود: نزدیک به ۶۰۰ دستگاه و تجهیزات مختلف جهت مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل در مناطق مختلف استان مستقر شده بودند که با عنایت الهی و تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی، سپاه و نیروهای مردمی وضعیت استان به خوبی کنترل شده است.

کد خبر 6088923

دیگر خبرها

  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق
  • بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ