Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که وزارت دفاع در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ قرار است اقدام به خرید ۲۰ فروند جنگنده پیشرفته اف ۳۵ از آمریکا کند.

در این گزارش گفته شده علاوه بر این وزارت دفاع ژاپن تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۴ حداقل ۴۲ فروند جنگنده پیشرفته را به ناوگان نیروی هوایی این کشور بیافزاید و این تصمیم مقامات ژاپن با هدف تقویت توازن در مقابل چین صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید این جنگنده‌ها با توجه به افزایش بودجه نظامی ژاپن صورت می‌گیرد که در سال ۲۰۱۸ به میزان ۸۹۷ میلیارد دلار اعلام شد.

طی چند سال گذشته ژاپن همزمان با افزایش تحرکات کره شمالی و همچنین توسعه فعالیت‌های چین در حوزه تولیدات نظامی، بودجه نظامی خود را افزایش داده است و در سال ۲۰۱۸ بودجه این کشور در حوزه نظامی بزرگترین بودجه تاریخ این کشور اعلام شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت دفاع ژاپن چین بودجه دلار کره شمالی بودجه چین دلار کره شمالی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ کشته و مفقودی در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی این کشور دست‌کم یک نفر کشته و ۷ نفر دیگر نیز هنوز ناپدید شدند.

به گزارش مهر به نقل از کیودو، «مینورو کیهارا» وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که در پی سقوط۲ بالگرد اس‌اچ-۶۰ کی این کشور در نزدیکی جزیره توریشیما در جنوب توکیو، یک نفر کشته و ۷ نفر دیگر نیز ناپدید شدند.

کیهارا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دلیل احتمالی این سقوط‌ها، تصادم و برخورد این دو بالگرد است و هر کدام از این دو بالگرد ۴ سرنشین داشتند که در جریان رزمایش ضدزیردریایی شبانه این حادثه رخ داد.

به گفته وزیر دفاع ژاپن علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست، اما ارتش ژاپن بقایای این دو بالگرد را پس از سقوط پیدا کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • ۸ کشته و مفقودی در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن