Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: آموزش و پرورش به جای انجام وظیفه ذاتی خوددر تعلیم و تربیت نسل آینده به هتل‌داری روی آورده است که این کار ضربه‌ای مهلک ‌به پیکره صنعت گردشگری است.

‌جعفر بذری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی متاسفانه به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده و در چنین شرایطی صنعت هتلداری حال و روز خوشی ندارد و به هیچ وجه با افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن نرخ ارز ارائه خدمات در این حوزه به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به پیشنهاد افزایش 30 درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی اشاره کرد و گفت: در صورت اعمال این 30 درصد هزینه‌های هتلداران با شرایط موجود به نقطه سربه سر می‌رسد و به هیچ وجه در این شرایط هتلداران قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.


بازرس جامعه هتلداران ایران ادامه داد: ما پیشنهاد دو نرخی شدن نرخ هتل‌ها را به ارز و ریال ارائه کردیم تا براساس آن ارائه خدمات به گردشگران خارج از کشور براساس ارز انجام شود تا بخشی از مشکلات هتلداران برطرف شود.


بذری به چند برابر شدن هزینه آب، برق و گاز با اعمال تعرفه‌های خاص اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان هزینه‌های آب، برق، گاز و هتل‌ها را با منازل مسکونی اشتباه گرفتند، در حالی که ‌انتظار داریم با شرایط خاص هزینه‌ها را محاسبه کرده و هتلداران را در ارائه خدمات به مسافران و توریسم فراهم آوریم.


وی ادامه داد: در افزایش قیمت حامل‌های انرژی تنها صنعتی که از هدفمندی یارانه‌ها و درآمد حاصل از آن استفاده نکرده است که انتظار می‌رود در قالب بسته حمایتی در بخش مالیات، بیمه و مالیات بر ارزش افزوده از فعالان این صنعت حمایت شود.


بازرس جامعه هتلداران ایران اظهار کرد: نه تنها دولت در این زمینه همکاری لازم را انجام نمی‌دهد بلکه خود دولت به رقیب فعالان این بخش تبدیل شده به طوری که اکثر دستگاه‌های دولتی با احداث مهمانسرا که مدیریت آن به ویژه پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز از محل بیت‌المال انجام می‌شود خود را به رقیب جدی هتلداران و صاحبان مراکز اقامتی تبدیل کرده‌اند.


بذری خاطرنشان کرد: در کنار این رقابت ناجوانمردانه برخی ادارات و سازمان‌ها با عنوان مراکز آموزشی اقدام به ساخت هتل و مراکز اقامتی برای کارکنان خود کرده‌اند و مهمتر از همه آموزش و پرورش به جای ماموریت آموزشی و پرورشی به هتلداری روی آورده است.


وی بیان کرد: در سال‌های اخیر آموزش و پرورش با تجهیز مدارس و خانه‌های معلم سعی کرده خود را به رقیب فعالان صنعت گردشگری تبدیل کند در حالی که‌ آمادگی داریم در بهترین شرایط در مهمانسراها بیشتر از مدارس امکانات اقامتی را با نرخ پائین برای فرهنگیان و خانواده‌های آنها فراهم کنیم تا با آرامش بیشتر در ایین فضاها اقامت کرده و از فضای آن استفاده کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام هتل داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا

به گزارش فارس؛ سیدامیر سیاح رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا 25 اردیبهشت یک میلیون و 600 هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از 2 میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار درباره صدور مجوز به واسطه نبودن امکان صدور آن از طریق درگاه ملی مجوزها گفت: تعداد مجوزهای کاغذی که هنوز به صورت کاغذی صادر می شود و در درگاه نیست بسیار کم است.برای آنها تسهیلاتی قائل می شویم اما لازم است صادرکنندگان چنین مجوزهایی زودتر به درگاه متصل شوند.

اما تا آن زمان این امکان مهیا می شود که صاحبان چنین مجوزهایی بتوانند به فعالیت خود ادامه ادامه دهند.

وی بیان کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوزها براساس قانون از 26 اردیبهشت ماه 1403، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است اما با تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌کنیم.

فردی که بخواهد خارج از کنترل و نظارت حکومتی و به صورت زیرزمینی کار کند، به تدریج خدمات دولتی وی قطع می شود.

وی افزود: مهمترین مزیت این طرح برای فعال اقتصادی این است که می تواند بدون حضور و 24ساعته از خدمات دولتی بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • آموزش تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد