Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات تازه از نحوه قتل و تکه‌تکه شدن «خاشقجی» با اره برقی!.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: اره برقی خاشقجی قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور

وقتی نوبت به انتخاب سیستم عامل سرور مجازی می‌رسد انتخاب بین ویندوز و لینوکس به یک تصمیم بسیار مهم تبدیل می‌شود. هر سیستم عامل دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود است.

علاوه‌براین، سیستم عامل بر روی بسیاری از موارد تا سرور مجازی در دسترس قرار دارد، ویندوز و لینوکس است. از نظر ذاتی این دو سیستم عامل از جنبه‌های مختلفی متفاوت هستند. به‌ عنوان مثال، سرورهای مجازی ویندوز معمولا هزینه استقرار بالاتری دارند، اما اگر قصد دارید از ASP یا سایر برنامه‌های مایکروسافت استفاده کنید، بهترین سرور مجازی VPS نوع ویندوزی آن است.

علاوه‌براین، لینوکس هزینه‌های راه‌اندازی پایین‌تری دارد، زیرا بسیاری از توزیع‌ها تحت GNU یا سایر لایسنس‌های رایگان ارائه شده‌اند. همچنین براساس تجربه، با انتخاب لینوکس به عنوان سیستم عامل سرور مجازی می‌توانید عملکرد بهتری را نسبت به ویندوز تجربه کنید و از نظر ماژولار بودن شرایط بهتری را برای کاربر فراهم می‌کند.

به‌طور کلی در صورتی که قصد استفاده از برنامه‌ها یا ابزارهایی که فقط بر روی پلتفرم ویندوز قابل اجرا هستند را داشته باشید، سرور مجازی ویندوز انتخاب بهتری است. در غیراین‌صورت بهتر است به سراغ یکی از سرورهای مجازی لینوکس بروید.

CentOS، اوبونتو، دبیان، فدورا یا Red Hat Enterprise Linux

قبل از اینکه این بخش را شروع کنیم، مهم است که بدانیم سیستم عامل لینوکس خود از چندین مولفه ماژولار تشکیل شده است. در قلب این سیستم عامل هسته یا Kernel لینوکس قرار دارد که اساسا بین توزیع‌های مختلف یکسان است.

جدا از هسته، یک توزیع کامل لینوکس موارد زیر را هم شامل می‌شود:

پکیج منیجرها سرورهای نمایش محیط‌های دسکتاپ و سایر مولفه‌ها

در نهایت، چیزهایی که در هر توزیع گنجانده شده است به هدف کلی که برای آن در نظر گرفته شده است کمک می‌کند.

امروزه به معنای واقعی کلمه صدها توزیع مختلف از سیستم عامل لینوکس وجود دارد. بااین‌حال، همه‌ی توزیع‌ها برای استفاده به عنوان سیستم عامل در یک محیط سرور مجازی مناسب نیستند. امروز می‌خواهیم به چند مورد از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای سرور مجازی نگاهی بیندازیم:

CentOS اوبونتو دبیان فدورا و Red Hat Enterprise Linux مقایسه بر اساس معیارها

از چند توزیع ذکر شده در بالا، می‌توانیم آن‌ها را به گروه‌های نزدیک‌تری محدود کنیم. این کار به دلیل رابطه‌ای که این توزیع‌ها با یکدیگر دارند قابل انجام است.

به عنوان مثال، Red Hat Enterprise Linux یک توزیع مشتق‌شده از فدورا است، درحالی‌که CentOS از Red Hat Enterprise Linux مشتق شده است. در نتیجه، این سه توزیع نزدیکی زیادی به یکدیگر دارند. درعین‌حال، اوبونتو از دبیان مشتق شده است که این دو توزیع را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

سهولت استفاده

در میان تمام توزیع‌های لینوکس، اوبونتو به عنوان یکی از ساده‌ترین توزیع‌های لینوکس شناخته می‌شود. تمرکز اصلی این توزیع همیشه بر قابلیت استفاده بوده است. این توزیع دارای یک رابط محیط دسکتاپ کاملا بصری است و تا جایی که ممکن است از نیاز کاربر برای رفتن به خط فرمان به منظور دستیابی به موارد مختلف جلوگیری می‌کند.

فرایند نصب نیز بسیار یکپارچه و به طور کلی عاری از اصطلاحات بسیار فنی است که کاربران لینوکس معمولا با آن‌ها سروکار دارند. مشکلات سخت‌افزار به لطف ویژگی تشخیص خودکار که قادر به تطبیق با سیستم‌های مختلف است حل می‌شود.

به همین دلیل، اوبونتو طرفداران زیادی در جامعه لینوکس دارد. این امر به نوبه خود به سهولت بیش‌تر در استفاده منجر می‌شود، زیرا هر کاری که نمی‌توانید انجام دهید احتمالا توسط شخص دیگری در جامعه انجام شده است و می‌توانید به راحتی از او کمک بگیرید.

کارکرد

تمایز در عملکرد بین توزیع‌های لینوکس می‌تواند دشوار باشد. به طور کلی اگر برای میزبانی اپلیکیشن یا وب‌سایت خود به عملکرد بالا نیاز دارید خرید VPS آلمان توصیه می‌شود. این موضوع به دلیل ماهیت ماژولار سیستم عامل لینوکس است. بااین‌حال، با در نظر گرفتن نصب پیش‌فرض، توزیع Red Hat Enterprise تا حد زیادی کامل‌ترین گزینه محسوب می‌شود.

به دلیل بازار هدف کلاس اینترپرایز، تقریبا برای تمام کاربردهای حیاتی پکیج‌هایی از قبل پیش‌بینی و نصب شده است. بااین‌حال، شایان ذکر است که Red Hat Enterprise یکی از معدود توزیع‌های لینوکس است که تجاری محسوب می‌شود.

عملکرد

با وجود سهولت استفاده، اوبونتو به طور گسترده‌ای به عنوان بهترین عملکرد برای عملیات سرور در نظر گرفته می‌شود. بخشی از این موضوع به دلیل انتشار ساده آن در توزیع‌های هدفمند است. اگر برای ترید کردن به یک سرور مجازی با عملکرد بالا نیاز دارید خرید سرور امارات ارزان با سیستم عامل لینوکس اوبونتو یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

البته، بخش بزرگی از عملکرد نیز به سخت‌افزار نسبت داده می‌شود. بنابراین، انتخاب یک ارائه‌دهنده قابل اعتماد برای استقرار سرور مجازی توصیه می‌شود. ارائه‌دهندگان معتبر به صورت شبانه‌روزی در دسترس هستند و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های ارائه‌شده

Red Hat Linux Enterprise معمولا به دلیل ویژگی‌های جامع خود در بازار سرورها به سایر گزینه‌ها ترجیح داده می‌شود. این امر باعث می‌شود با توجه به مجموعه کاملی از ویژگی‌ها، Red Hat Linux Enterprise به طور پیش‌فرض برای محیط سرور مجازی بسیار مناسب‌تر باشد. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که لایسنس تجاری آن، در دسترس بودن گسترده را کمی محدود می‌کند.

برنامه‌های قابل نصب

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از مبتدیان مرتکب می‌شوند این است که فرض می‌کنند همه بسته‌ها یا برنامه‌ها در تمامی توزیع‌های لینوکس کار می‌کنند. درحالی‌که به طور کلی ممکن است این تصور درست باشد، اما استثناهای زیادی نیز وجود دارد.

جامعه لینوکس گسترده است و معمولا طرفداران هر توزیع فقط به همان توزیع پایبند هستند. برنامه‌های کوچک‌تر توسعه‌یافته توسط جوامع مختلف بسیار زیاد هستند و در بسیاری از موارد، این برنامه‌ها به‌صورت سفارشی برای توزیع‌های لینوکس تولید می‌شوند.

به دلیل این سیستم بسیار پیچیده، ترجیح داده می‌شود که توزیع لینوکس را براساس نیازهای خود انتخاب کنید نه تعداد برنامه‌های قابل نصب بر روی آن. بااین‌حال، تعداد برنامه‌های قابل نصب به نوعی نشان‌دهنده محبوبیت توزیع است. در این زمینه نیز اوبونتو یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های جامعه لینوکس است.

یکی از نکات قابل توجه برای طرفداران اوبونتو این است که این توزیع لینوکس قادر به پشتیبانی از سی پنل نیست. اگرچه ممکن است این موضوع یک نقطه ضعف به نظر برسد، اما با استفاده از یک گزینه جایگزین cPanel بسیار توانمند می‌توان این نقطه ضعف را پوشش داد.

پیکربندی

قابلیت داخلی اوبونتو برای تشخیص خودکار سخت‌افزار می‌تواند دردسرهای پیکربندی یک سیستم عامل را تا حد زیادی از بین ببرد. بااین‌حال، در حقیقت این سهولت کلی استفاده از کل توزیع است که پیکربندی کلی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

حتی نسخه سرور را می‌توان به یک رابط کاربری گرافیکی مجهز کرد تا استقرار و پیکربندی بسته‌های مختلف تسهیل شود. این قابلیت شامل سایر نیازهای اصلی سرور مجازی مانند وب سرور، پایگاه داده و پشتیبانی از چیزهای دیگری مانند PHP است.

اما توصیه می‌کنیم از این قابلیت فقط برای مدت کوتاهی استفاده کنید و زمانی که سرور مجازی به یک محیط تولید منتقل می‌شود استفاده از این رابط گرافیکی را کنار بگذارید. رابط‌های کاربری گرافیکی از نظر نیاز به منابع بسیار پرمصرف هستند و می‌توانند منابع موردنیاز برای هر چیزی را که در سرور مجازی میزبان مستقر می‌کنید اشغال کنند.

کد خبر 745509

دیگر خبرها

  • نحوه بیدار کردن بچه ها از خواب، دو سبک زندگی متفاوت می سازد - سهیل رضایی (فیلم)
  • نحوه درست کردن یک دسته چاقوی زیبا با لوله PVC آب (فیلم)
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • نحوه پخت ۱۵۰ کیلو پاچه گاو و گوشت توسط دو آشپز ازبک (فیلم)
  • بازدید میدانی وزیر کشور از نحوه امدادرسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • نحوه تعمیر کردن ساده و کاربردی لامپ LED با باتری قلمی (فیلم)
  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس + عکس