Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از  پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، شمار نوزادانی که بین سال های 2000 تا 2015 به روش سزارین به دنیا آمده اند تقریبا دو برابر شده است.

­بر اساس منابع پزشکی باید بین 10 تا 15 درصد از زایمان ها به روش سزارین باشد و مابقی نوزادان به صورت طبیعی به دنیا بیایند در حالی که اکنون 21 درصد از تولدها به روش سزارین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بین کشورهای فقیر و غنی، بین بخش های خصوصی و عمومی و بین مناطق مختلف جهان، استفاده از این روش برای زایمان کاملا متفاوت است.
بر اساس مقالات ارائه شده در کنفرانس جهانی فدراسیون بین المللی زنان و زایمان FIGO که نتایج آن در شماره اخیر نشریه لانست نیز منتشر شد بین سال های 2000 تا 2015 نرخ زایمان به روش سزارین C-section از 12 درصد به 21 درصد افزایش یافته که افزایشی تقریبا دو برابری نشان می دهد.
در واقع این روش که فقط در شرایط اضطراری و برای نجات جان نوزاد و مادر باید مورد استفاده قرار گیرد به صورت غیر عادی مورد استفاده بیش از حد قرار گرفته است.
از نظر پزشکی فقط 10 تا 15 درصد از زایمان ها نیاز به جراحی به صورت سزارین دارند و مابقی را می توان به روش طبیعی انجام داد.
در آمار ذکر شده دست کم در 15 کشور آمار سزارین به بیش از 40 درصد از موارد زایمان افزایش یافته است.
دکتر مارلین تمرمن از دانشگاه آقاخان در کنیا و دانشگاه خنت در بلژیک می گوید سزارین برای مادر و کودک عوارض ناگواری ممکن است در پی داشته باشد.
بررسی اخیر محققان بر اساس اطلاعات به دست آمده از 169 کشور جهان توسط سازمان های بهداشت جهانی و یونیسف بوده است.
بیشترین میزان افزایش استفاده از سزارین در کشورهای جنوب شرقی آسیا و سالانه 6/1 درصد بوده است ولی این افزایش روند در کشورهای زیرصحرای آفریقا کندتر بوده است.
افزایش استفاده از سزارین در کشورهای آمریکای شمالی، اروپای غربی و کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب سالانه حدود 2 درصد بوده است.
کشورهایی که آمار سزارین در آنها در فاصله سال های 2000 تا 2015 بیشتر از 40 درصد بوده است به شرح زیرند:   جمهوری دومینیکن سال 2014 در 58/1 درصد موارد زایمان
برزیل سال 2015 در 55/5 درصد موارد زایمان
مصر در سال 2014 در 55/5 درصد موارد زایمان
ترکیه در سال 2015 در 53/1 درصد از موارد زایمان
ونزوئلا در سال 2013 در 52/4 درصد از زایمان ها
شیلی در سال 2014 در 46 درصد از موارد زایمان
کلمبیا در سال 2016 در 45/9 درصد از زایمان ها
پاراگوئه در سال 2016 در 45/9 درصد از زایمان ها
ایران در سال 2010 در 45/6 درصد از موارد زایمان
اکوادور در سال 2013 و 2014 در 45/5 درصد از موارد زایمان
موریس در سال 2013 در 44/7 درصد از موارد زایمان
گرجستان در سال 2015 در 41/4 درصد از موارد زایمان
مالدیو در سال 2011 در 41/1 درصد موارد زایمان
مکزیک در سال 2015 در 40/7 درصد موارد زایمان
کوبا در سال 2014 در 40/4 درصد از موارد زایمان  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سزارين افزايش آمار تولد پزشکي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر

 تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غاز‌ها و ماه قورباغه.

دومین ماه کامل فصل بهار در سال ۲۰۲۴ در نیمکره شمالی زمین طلوع کرد و در سراسر جهان تصاویری از آن ثبت و منتشر شد که در اینجا گلچینی از بهترین و تاثیرگذارترین تصاویر ماه صورتی کامل از ایالات متحده و همچنین فرانسه، بریتانیا و هند را می‌توانید مشاهده کنید.

نام «ماه صورتی» به این معنا نیست که قمر زمین در چنین روزی رنگ صورتی به خود می‌گیرد بلکه به این دلیل است که رنگ گل‌های بهاری که در این زمان از سال شکوفا می‌شوند، صورتی است. مانند تمام ماه‌های کامل، «ماه صورتی» نیز در تمام طول شب قابل مشاهده بود و در هنگام غروب خورشید از شرق طلوع می‌کرد و هنگام طلوع خورشید در غرب غروب می‌کرد.

ماه کامل برفراز بیلبوردی از نام «ماه» (Moon) در محوطه بیرونی ورزشگاه کافمن 

 تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غاز‌ها و ماه قورباغه.

برای مدت کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای، «ماه صورتی» به رنگ نارنجی به نظر می‌رسید. این پدیده به این دلیل اتفاق می‌افتد که بیننده ماه را از میان ضخیم‌ترین لایه جو زمین می‌بیند.

ماه کامل آوریل پشت ساعت بالمورال (Balmoral) در ادینبورگ

نور قرمز و نارنجی با طول موج بلندتر می‌تواند به راحتی از جو عبور کند، در حالی که نور آبی با طول موج کوتاه توسط ذرات پراکنده می‌شود. همین اصل علمی که به پراکندگی رالی معروف است، مسئول رنگ نارنجی غروب خورشید نیز هست.


ماه صورتی کامل از پشت مجسمه آزادی در شهر نیویورک در حالی که یک هواپیما از رو به روی آن عبور می‌کند

«ماه صورتی» اولین ماه کامل از زمان خورشید گرفتگی کامل در سراسر آمریکای شمالی در هشتم آوریل بوده است.

ماه گرفتگی بعدی یک ماه گرفتگی جزئی در ۱۷ سپتامبر خواهد بود. این ماه گرفتگی به بهترین وجه در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا دیده می‌شود. در طول این رویداد، ماه کامل وارد سایه زمین می‌شود.

ماه آوریل در پشت برج ایفل پاریس 

ماه کامل بعدی، «ماه گل» است که در روز پنجشنبه، ۲۳ مه (سوم خرداد) سال ۲۰۲۴ به وقوع خواهد پیوست.

ماه کامل در بنگال غربی، هند


ماه کامل بین قلعه ادینبرو و بنای یادبود اسکات 


ماه کامل آوریل معروف به ماه صورتی بر فراز یک برج دیدبانی در مادرید، اسپانیا 


ماه صورتی بر فراز خلیج ساراسوتا فلوریدا 


ماه صورتی بر فراز سیاتل


ماه کامل پشت برج سوزن فضایی (SpaceNeedle) در سیاتل


منبع: ایسنا

tags # ماه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر