Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:33:00 GMT

شکارچیان پرندگان کمیاب درگلستان به دام افتادند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۰۵۵۶

شکارچیان پرندگان کمیاب درگلستان به دام افتادند

گرگان - ایرنا - در 100روز گذشته، 21 نفر اعضای یازده گروه شکار غیرمجاز قبل از هر گونه صید و زنده گیری پرندگان با ارزش و کمیاب از سوی محیط بانان در غرب استان گلستان دستگیر و به دام قانون افتادند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان صبح یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه با تشکیل پرونده شکارچیان متخلف را به محاکم قضایی تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته علی بیانی، از متخلفان شکار یک خودرو، 9دستگاه موتورسیکلت پرقدرت و تعدادی دوربین چشمی و تله مخصوص(شبچه) و بیش از 25 قطعه پرنده طعمه کشف و ضبط شد.
وی تاکید کرد که اعضای این گروه ها قبل از هرگونه موفقیت در صید و زنده گیری پرندگان شکاری دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا حوزه استحفاظی حفاظت محیط زیست غرب و شمال غرب گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و مرتعی در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری واقع بوده و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این گونه های با ارزش و حمایت شده، است.
پرندگان شکاری غذای خود را از طریق صید پرندگان و یا حیوانات دیگر (خزندگان و جوندگان) و با استفاده از توانایی های خاص از قبیل سرعت عمل و بینایی بالا و داشتن منقار و چنگال قوی به دست می آورند.
این پرندگان با توجه به اینکه در رأس هرم غذایی قرار دارند از نظر اکولوژیک حائز اهمیت بوده و به عنوان مبارزه گر بیولوژیک در دفع آفات و امراض اراضی زراعی و گونه های مرتعی عمل می کنند.
بندرترکمن و گمیشان هر یک با حدود 80 هزار نفر جمعیت در غرب و شمال غرب استان گلستان واقع هستند.
7333/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست شكارچيان غيرمجاز گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست

امید تونی افزود: این پرنده شکاری برای تیمار به مراکز درمانی حیات وحش منتقل شد و پس از بهبودی کامل در طبیعت رها سازی می‌شود.
دلیجه پرنده‌ای شکاری از گونه شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می‌کند.
دلیجه چند گونه دارد که دو گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران، در دشت‌ها و کشتزار‌ها و حتی در شهر‌های بزرگ دیده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان