Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری استان تهران در رابطه با شایعات فضای مجازی مبنی بر صدور حکم حبس برای محسن افشانی در خصوص جمع آوری کمک برای نیازمندان توضیحاتی ارائه کرد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در رابطه با صدور حکم 6 سال حبس برای محسن افشانی جهت جمع آوری کمک نقدی برای کمک به «حلما» گفت: این گونه اخبار مختص فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر حکمی برای شخصی صادر شود از طریق دستگاه قضایی اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: توضیحات دادستان تهران درباره علت مسدود شدن حساب سلبریتی‌ ها

گفتنی است؛ در فضای مجازی اخباری مبنی بر صدور حکم شش سال حبس و عودت پول کمک‌های مردمی برای محسن افشانی به اتهام کلاهبردای در پرونده جمع آوری کمک برای دختر بچه‌ای به نام «حلما» منتشر شده بود که رئیس دادگستری استان تهران آن را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: توضیحات فرمانده ناجا درباره علت احضار سلبریتی‌ها به آگاهی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این بازدید کیفیت پاسخگویی به مراجعان، راهکارهای تسهیل ارتباط مردم با مسئولان قضایی در شهرستانها و کیفیت رسیدگی به پرونده ها بررسی می شود.
 رئیس کل دادگستری استان گلستان در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت دادگستری گمیشان گفت: اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر اول رئیس قوه قضاییه به استان تامین شده و با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع تا شهریور امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
حیدر آسیابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری گفت: صدور آرای جازگیزین حبس و استفاده از سازوکارهای قانونی ، رویکرد امسال قضات ما در محاکم است.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ رای جایگزین حبس صادر شد که  از ورود همین تعداد ، به زندان جلوگیری شد. 

وی، افزود: الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند، 
وی گفت: این آراء مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، از سوی قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاه قانون‌گذار و رویکرد ِ قضات، قاطعانه است.
رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده ها هم خبر داد و گفت: تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده های مسن هم از اولویت های دیگر امسال است

دیگر خبرها

  • ۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه
  • صدور رأی پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی»
  • رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی صادر شد
  • رأی پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • کاهش ۲۵ درصدی پرونده‌های مانده نسبت به سال‌های گذشته در البرز