Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-نمايش کودکانه « پادشاه خپل»  به نويسندگي عليرضا منفردي و كارگرداني هنرمند جوان نيشابوري مهدي عمارلو در تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور به روي صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار آريا در نيشابور ،مسئول دبيرخانه شوراي نظارت برنمايش  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور اظهارکرد: نام مبارك حضرت ابراهيم (ع) در 25 سوره از قرآن حداقل 69 بار تكرارشده است وراجع به اين پيامبر وحالات گوناگون او قريب 195 آيه آمده وسوره اي مستقل نيز به نام او در قرآن مي باشدايشان دومين پيامبر اولوالعزم كه داراي كتاب وشريعت مستقل بوده ودعوت جهاني داشته است که نمايش کودکانه « پادشاه خپل» نيز كه توسط كروه تاتر افرا توليد شده با هدف معرفي قصص قرآني وحضرت ابراهيم (ع)  با همکاري انجمن هنرهاي نمايشي نيشابور  در تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ويژه کودکان به روي صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حميد رضا آتشي گفت : نمايش کودکانه « پادشاه خپل» به نويسندگي عليرضا منفردي و كارگرداني هنرمند جوان نيشابوري مهدي عمارلو که در اين نمايش بازيگران صاحب نام نيشابوري: ابراهيم بلوکي ، زهرا حاجي آبادي ، فرشيد عمارلو ، الهه رمضاني ، عليرضا منفردي به ايفاي نقش پرداخته اند وفرزانه فرهمند، عليرضا قديريان والهه رمضاني  به عنوان عوامل اجرايي همكاري دارند.
وي  به داستان اين نمايش اشاره كرد و يادآورشد :اين  نمايش  قصد دارد با زبان کودکانه داستان به آتش افکندن  حضرت ابراهيم (ع) و ادعاي واهي خدايي نمرود فرمانرواي ظالم را به صحنه تاتر بياورد.
آتشي خاطر نشان کرد:گروه تاتر افرا  تاکنون نمايشهاي  مختلفي را به روي صحنه برده است که ازآن جمله نمايش هاي «شب هزارويکم،طربخانه،ديوقصه ها،مونس،قهوه قجري،عموهاشم ،اشباح ، از پنجره هاي باز برايم آواز بخوان ومضحکه دربار » از آن جمله اند.
مسئول دبيرخانه شوراي نظارت برنمايش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور تصريح كرد : نمايش کودکانه « پادشاه خپل»  از 21 الي 30 شهريور 97 از ساعت 9 صبح ويژه مادرس ومهد کودکها و17:30 عصر  در محل تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور ويژه عموم  هنرمندان  ومردم فرهنگ و هنر دوست نيشابوري  به روي صحنه رفت.                              


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمايش کودکانه روي صحنه نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم «خانواده» است / پویش «حافظ‌شو» رونمایی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جای خوشحالی دارد که نمایشگاه قرآن کریم با شروع بهار ایرانی آغاز به کار می‌کند، گفت: ما با تمسک به آیات قرآنی به دنبال این‌ هستیم که به خانواده قوام بیشتری بدهیم، از این رو خانواده محور نمایشگاه قرآن پیش‌رو است و آنچه برای نمایشگاه درنظر گرفته‌ایم تقویت موضوع خانواده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- ظهر امروز شنبه(۲۶ اسفندماه) در نشست رونمایی از پوستر و تیزر سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم و پویش «حافظ‌شو» که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه بسیار برای همه مغتنم است که بهار امسال را با نمایشگاه قرآن کریم آغاز می‌کنیم، اظهار کرد: در نمایشگاه قرآن امسال به دنبال ایجاد یک فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌های ایرانی هستیم، از این رو در تمام اقلام نمایشگاه قرآن بر خانواده تاکید کردیم.

وی ادامه داد: خانواده قدرت مطلق ما در فرهنگ و هنر است و هرچقدر به خانواده تاکید کنیم به همبستگی اجتماعی خود کمک کرده‌ایم، تمام آنچه دشمن برای این مرز و بوم برنامه‌ریزی کرده است خانواده است و به دنبال تهی کردن خانواده از درون هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما با تمسک به آیات قرآنی به دنبال این‌ هستیم که به خانواده قوام بیشتری بدهیم، از این رو خانواده محور نمایشگاه قرآن پیش‌رو است و آنچه برای نمایشگاه درنظر گرفته‌ایم تقویت موضوع خانواده است. برای نمونه برنامه‌ای برای نوجوانان با حضور خانواده‌های آنها با عنوان پویش «حافظ‌شو» فراهم کردیم.

اسماعیلی یادآور شد: این ‌نمایشگاه بهانه‌ای برای حضور کودکان و نوجوانان با حضور خانواده است، به همین خاطر از اهالی رسانه خواستاریم ما را در این ‌نمایشگاه یاری کنند تا حضور کودکان و نوجوانان در این ‌نمایشگاه بیشتر شود، البته اولویت ما به حضور تهرانی‌ها و قشر جوان در نمایشگاه است.

وی با اشاره به مسابقه «حافظ‌شو» تاکید کرد: تهرانی‌ها با حضور خود در نمایشگاه در معرض جوایز این‌ رقابت قرار خواهند گرفت، البته در شهرهای دیگر هم از طریق فضای مجازی می‌توانند در مسابقه این پویش حضور پیدا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در صدا و سیما برنامه‌های متنوع رمضانی برای کودکان و نوجوان وجود دارد و باید از این فضا برای تبلیغ «حافظ‌شو» استفاده کرد. این رقابت با حفظ سوره‌های کوچک شروع می‌شود اما در طول سال ادامه خواهد داشت، می‌توان هرسال یک‌جزء را در این طرح به پیش برد.

به گفته اسماعیلی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه معاونت قرآن و عترت درحوزه قرآن فعالیت‌های خوبی داشته اما راه برای رسیدن به نقطه تعالی زیاد است.

وی با بیان اینکه جامعه ما باید توفیق خدمت‌گذاری در حوزه قرآن را لمس کند، افزود: جایزه بین‌المللی یاسین نیز قرار است در یک مقطع مهم در سال پیش‌رو برگزار شود و از این رو در سال ۱۴۰۳ این رقابت برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست معاونت قرآن و عترت از مجموعه پوسترهای ۳۱‌امین نمایشگاه قرآن کریم با محوریت خانواده و پویش «حافظ‌شو» رونمایی شد.

مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در نمایشگاه قرآن با حضور رئیس جمهور

در بخش دیگری از این مراسم شبیر فیروزیان -سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- با اشاره به پیش‌بینی حضور میلیونی مردم در نمایشگاه تهران اظهار کرد: برنامه‌های جذابی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای خانواده‌ها درنظر گرفته شده است.

وی افزود: مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور رئیس جمهور در ایام برگزاری نمایشگاه نیز از جمله دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

فیروزیان ابراز کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از یکم تا ۱۴ فرودین‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد با حضور ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد حاکمیتی و دولتی برگزار می‌شود و بخش بین‌الملل نیز از یکم تا هشتم فعالیت دارد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: از محورهای این دوره از نمایشگاه می‌توان به بخش‌های کودک و نوجوان و نمایشگاه هوش مصنوعی و مباحث دانش بنیان اشاره کرد.

تیزر ‌سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم را در ویدئو زیر ببینید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکست رکورد مخاطب سینما در سال ۱۴۰۲
  • فراخوان نخستین المپیاد ملی آموزش هنر منتشر شد
  • فراخوان نخستین نخستین المپیاد ملی آموزش هنر منتشر شد
  • مجوز ۱۴ کنسرت موسیقی در ایلام صادر شد
  • فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سالی که گذشت
  • دعوت وزیر ارشاد از کودکان و نوجوانان برای شرکت در «پویش ملی حافظ شو»
  • ۲۷ اجرا در پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه ابریشم
  • پیگیری شناسایی عوامل توهین به خبرنگاران زنجان ازطریق مراجع ذیصلاح
  • آخرین وضعیت عمره از زبان وزیر ارشاد
  • محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم «خانواده» است / پویش «حافظ‌شو» رونمایی شد