Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون اقتصاد مقاومتی گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با اعمال نظارت جدی با محتکرین و گرانفروشان برخورد کنند و قیمت اجناس را متناسب با نرخ ارز کاهش دهند.

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت نظارت دستگاه‌های نظارتی بر قیمت کالاها بیان کرد: به دلیل نبود نظارت دقیق و مستمر شاهد گرانی کالاها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که قیمت ارز کاهش یافته است، قیمت اجناس نیز باید متناسب با آن پایین بیاید، اما تغییری مشاهده نمی‌شود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفت: برخی از فروشندگان با استناد به اینکه کالاهای خود را با نرخ قبلی ارز خریده‌اند،‌ قیمت خود را کاهش نمی‌دهند. در این‌جا نظارت جدی دستگاه‌های نظارتی یک امر ضروری است.

نماینده مردم سنندج در مجلس، گفت: قیمت کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند نباید با نرخ ارز افزایش یابد. متاسفانه امروز نظارت جدی و قاطعانه صورت نمی‌گیرد، لذا گرانفروشان احساس ناامنی ندارند. وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی باید با گرانفروشان برخورد کنند.

علوی در پایان گفت: قیمت‌ها باید شفاف و تعیین شده باشد. باید با محتکرین و گرانفروشان برخورد جدی صورت گیرد. قیمت‌ها خیلی اوج گرفته است و قدرت خرید مردم کاهش یافته است. نظارت امروز امری ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تورم شرایط اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در مورد قیمت پژو پارس، شورای رقابت مسؤول است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران در مورد حواشی پژو پارس و وضعیت سامانه یکپارچه اظهار کرد: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاست گذار هستیم ما مجری نیستیم. مسؤولین وقت با راه اندازی سامانه یکپارچه قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.

علی آبادی ادامه داد: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

وی همچنین در مورد گارانتی خودرو اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

تکمیل می شود…

کد خبر 6085687 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • وزیر صمت: در مورد قیمت پژو پارس، شورای رقابت مسؤول است
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • نظارت‌ بر نانوایی‌های زابل تشدید شود
  • اغاز مانور نظارتی براماکن تامین وتولید وبسته بندی کالاهای اساسی